חיי נר כתב:עיין ילקוט שמעוני פרשת שופטים, לא תטע לך אשרה התורה אמרה וכו' ד"א אפילו בית אפילו סוכה וכו'. וצ"ת.
קוויטל כתב:פסוק בנחמיה בחצרות בית אלקים
עזריאל ברגר כתב:מצד הלכות סוכה נראה שאינם חייבים כלל, דהא קיי"ל תשבו כעין תדורו, וכפי שאוכלים כל השנה בחצר המקדש ולא בתוך בית - מאי שנא סוכות?
צולניק כתב:דמי מר כמאן דלא אכיל בשרא דתורא [יעוי' ב"ק עב.].
הכל חייבין בסוכה כהנים לוים וישראלים. פשיטא אי הני לא מחייבי מאן מיחייבי כהנים איצטריכא ליה סד''א הואיל וכתיב (ויקרא כג-מב) בסוכות תשבו ואמר מר תשבו שבעת ימים כעין תדורו מה דירה איש ואשתו אף סוכה איש ואשתו והני כהנים הואיל ובני עבודה נינהו לא ליחייבו קא משמע לן נהי דפטירי בשעת עבודה בלא שעת עבודה חיובי מיחייבי מידי דהוה אהולכי דרכים דאמר מר הולכי דרכים ביום פטורין מן הסוכה ביום וחייבים בלילה.
אנא עבדא כתב:אם איני טועה, יש בפנים יפות (אולי בפר' שופטים) איזה מדובר בענין זה
בקרו טלה כתב:אנא עבדא כתב:אם איני טועה, יש בפנים יפות (אולי בפר' שופטים) איזה מדובר בענין זה
אכן וזלה"ק
בילקוט [שופטים תתק"ז] ד"א אפילו בית אפילו סוכה, נראה הא דקאמר אפילו סוכה היינו סוכת מצוה בחג שהכהנים אוכלים לחם הפנים ושיורי המנחות חוץ לסוכה, והטעם כיון שאסור לעשות סוכה בעזרה הם פטורים מן הסוכה, וצ"ל מ"ש בילקוט סוף פרשת ראה [תתק"ו] חג הסוכות להדיוט, מנין אף לגבוה ת"ל חג הסוכות לה' היינו בלחמי תודה כדאיתא בביצה דף י"ט מביא אדם תודתו בחג הסוכות:
פלתי כתב:http://www.otzar.org/aspcrops/25823_66_1722207989-2722016.asp
הנה בספרות האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, ב'תורת מנחם' חל"ח עמ' 182 - מוזכר ע"ד זה שעל-אף שאין בונין סוכה בביהמ"ק כי אין להוסיף על הבנין - עכ"ז, כנראה שחגגו עם הד' מינים בכ"ז. ובהערה בשוה"ג - העירו המו"ל מלקוטי-שיחות ואגרות קודש שאכן שם הרבי מתרצו באו"א שאכן הי' סוכה אבל לא ממש בבנין עצמו אלא מחוצה לה וכו'. עיי"ש.
ש. ספראי כתב:ויש להקשות שהרי נפסק שאסור לישון גם שנת עראי מחוץ לסוכה וא"כ איך התנמנמו במקדש? (והר"ש מילגרום והר"י גוטליב השיבוני פשוט שהיו פטורים ממצות סוכה כדין עוסקים במצוה והולכי דרכים), וצ"ע.
ש. ספראי כתב:ולפי"ז כלל אין חיוב לישון בעזרת ישראל בסוכה, שהרי קי"ל דאין ישיבה בעזרה אלא למלכי בית דוד (סוטה מ' א') וגם שהייה בה אסורה סתם כך. ובמקום שאסור להתנהג בו כבית, לא שייך לעשות בו סוכה, שסוכה כבית היא ולא יותר.
בקרו טלה כתב:עי' מאמר מקיף בקובץ נזר התורה מאת הגרי"ש שווארץ שליט"א עמ' רכז
קובץ נזר התורה
מיללער כתב:בקרו טלה כתב:עי' מאמר מקיף בקובץ נזר התורה מאת הגרי"ש שווארץ שליט"א עמ' רכז
קובץ נזר התורה
הקובץ לא נמצא - האם אפשר להעלות מחדש?
טור תלגא כתב:מיללער כתב:בקרו טלה כתב:עי' מאמר מקיף בקובץ נזר התורה מאת הגרי"ש שווארץ שליט"א עמ' רכז
קובץ נזר התורה
הקובץ לא נמצא - האם אפשר להעלות מחדש?
נמצא כאן קובץ כט http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=19593#p405158
כמדומני שמפורש להדיא בגמרא ששלוחי מצוה פטורים מסוכה גם כאשר הם ביישוב ויש להם אפשרות לישן בסוכה.טברייני כתב:גיסי סיפר לי קושיא זו מתוך ספרו החדש של הגרא"ד אויערבאך (טבריה) על המועדים, ותירצתי לו כעין דברי הרבנים בסוגריים. ודחה דברי שכאשר מגיעים למקום יישוב מתחייבים שוב.ש. ספראי כתב:ויש להקשות שהרי נפסק שאסור לישון גם שנת עראי מחוץ לסוכה וא"כ איך התנמנמו במקדש? (והר"ש מילגרום והר"י גוטליב השיבוני פשוט שהיו פטורים ממצות סוכה כדין עוסקים במצוה והולכי דרכים), וצ"ע.
והוא תירוץ שם תירוץ בעומק הפשט, ולא זכיתי אכתי לדבריו, אם מעניין אתכם אעשה מאמץ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים