נחומצ'ה כתב:א. מוקצה אסור לתפוס ולטלטל. אך אם בשוגג זה 'נתפס' ביד, אי"צ לזרוק מיד מהידיים אלא אפשר ללכת מעט ואז להצניע
לשון שועה"ר (סי' ש"ח סעי' יג): "ואפילו אם שכח ונטל בידו מוקצה גמור רשאי לטלטלו לכל מקום שירצה כיון שכבר הוא בידו ויש מי שאוסר במוקצה גמור וראוי לחוש לדבריו אלא אם כן במקום הפסד". וכן הביא המשנ"ב ס"ק יג.
נראה דאינו מדוייק כ"כ, נחלקו האגודה ואבן העוזר אם הדין כן גם במוקצה גמור, או רק בכשמל"א (או שהגיע לידו באופן המותר), ושוע"ה נקט להקל במקום הפסד אף במוקצה גמור.
אולם המשנ"ב בפשטות אה"נ דנקט שהדין הוא אפילו כשלא בא לידו בהיתר, אלא אף כשנטלו בטעות, מ"מ רק בכשמל"א מותר להמשיך לטלטלו בעודו בידו, משא"כ מוקצה גמור כגון מעות וכו', יעו"ש בדבריו אצל שעה"צ אות טו.