הגמרא הזכירה חמש דוגמאות לתופעות טבע, וליקוי חמה לא מופיע שם.
יש שהבינו שמברכים רק על התופעות שחז"ל תיקנו עליהן, ויש שהבינו שאלו דוגמאות ומברכים גם על תופעות אחרות.
לפי הדעה הראשונה, למה תיקנו דווקא בחמש הללו?
לפי הדעה השניה, למה הזכירו כוכב שביט ולא ליקוי חמה שזו תופעה שכיחה (כל 3 שנים בערך) ומפחידה (בחז"ל כתבו שזה סימן רע לאומות העולם, ולהבדיל, היו עמים רבים שהאמינו שדרקון אוכל את השמש וכולם ימותו) ורבת רושם (לא סתם יש לנו תיעוד של ליקויי החמה באלפיים שנים האחרונות)? האם זה לא אומר שחז"ל בכוונה לא הזכירו ברכה על זה?