מבואר בגמ' סוכה מו: שהסוכה מוקצית למצותה בביה"ש שבין שביעי לשמיני משום שאם הזמנה לו סעודה יצטרך לאוכלה בסוכה.
והנה הט"ז בסי' תרסח הביא את דברי המהרש"ל שבביה"ש דשמ"ע א"א לאכול שהרי חייב מספק בסוכה ולברך לישב אינו יכול דהוי תרתי דסתרי אחר שקבל עליו יו"ט בקידוש.
והט"ז פליג עליה וס"ל דאחר שקבל עליו יו"ט פטור מסוכה וכיקדש ויאכל בבית.
ולדברי שניהם צ"ע הגמ' הנ"ל דבמואר שהסוכה עומדת לאכילה בביה"ש.
והנה למהרש"ל אפשר ליישב שהגמ' איירי במי שכבר בירך לישב קודם [כגון שהוא באמצע הסעודה] ואין לו בעיה של תרתי דסתרי עם הברכה.
אך לשיטת הט"ז צ"ע דעכ"פ למאי דקי"ל דפורס מפה ומקדש לא ימלט שיקבל עליו יו"ט ויפטר מישיבה בסוכה.
[שו"ר שכיו"ב הקשה החמד-משה אבל לא מחקתי את ההודעה משום יגדיל תורה ויאדיר]