הודעהעל ידי יבנה » א' אוקטובר 09, 2022 12:21 am
לענין אם המלאכה עצמה מותרת, עי׳
שולחן ערוך אורח חיים הלכות חול המועד סימן תקלב סעיף א
מותר ליטול צפרנים בין דיד בין דרגל, אפילו במספרים. הגה: אבל יש מחמירין ואוסרים; וכן הוא המנהג להחמיר שלא ליטלן, בין בסכין בין במספרים, אם לא לצורך מצות טבילה שנוטלן כדרכן בחול (סמ"ק ותוספות).
וע״ע שו״ע סי׳ תקמ״ו ס׳ ה׳ שהתיר כמה דברים, ושם במ״ב ס״ק ט״ז עדיין אסר לאשה לספר ראשה.
ולסברתך שודאי מותרת, הרי מבואר:
שולחן ערוך אורח חיים הלכות חול המועד סימן תקמב סעיף א
אפילו (א) מלאכות המותרות אינם מותרות לעשותן אלא לעצמו או לאחרים בחנם; (ב) <א> אבל בשכר, אסור.
משנה ברורה סימן תקמב ס"ק ב
(ב) אבל בשכר אסור - דקבלת שכר במועד [ד] כעובדא דחול דמיא. יש מן הפוסקים [ה] שסוברין דאם א"א לו לבעה"ב לעשות המלאכה אלא באלו והם אינם רוצים אלא דוקא בשכר מותר ליתן להם מאחר שהוא לצורך המועד: