הוגה כתב:ולענ"ד, אי"ז דומה למובאה הקודמת שהבאת, דברי קבלה בשם "חכמי האמת"(מי הם?), כאן דבריו של החמ"י נשמעים הגיוניים ופשוטים לענ"ד בהחלט, בלי להיזקק ל"קבלה".
כשמבינים ויוצאים מתוך נקודת הנחה ש"המן" אינו אלא סה"כ השליח והמקרה של אותו דור, א"כ בעצם כל דור עד ימינו שיש גזירות ושמדות, זה בחינת המשך אותו דור ורק נתבטלו הגזירות "לפי שעה" כלשונו.
הוגה כתב:יפה, אך שים לב שאין זו לשון ר' חיים פאלאג'י, אלא זו ממש לשון החמדת ימים (שהוא העתיק ממי?), רק שהשמיט תחלתם.
איש_ספר כתב:הוגה כתב:יפה, אך שים לב שאין זו לשון ר' חיים פאלאג'י, אלא זו ממש לשון החמדת ימים (שהוא העתיק ממי?), רק שהשמיט תחלתם.
בשנה שעברה שמעתי מרש"א תפילנסקי שהרבה נתייגע למצוא מקור דבר זה והעלה חרס. מעניין לשמוע ממנו אם התחדש משהו.
ובספר משך חכמה כתב'ענין פורים הוא להאיר אור המאיר בימים ההם כפי התיקונים שנתקנו בם... ופורים החוא לענין הצלתם של ישראל בגלות. ובספר מאור עינים פר' מקץ 'בפורים הוא זמן מפלת המן ועמלק, גם עתה בכל דור הוא זמן מפלת רשעי אומות העולם, כדי שנוכל להיות קיימים בגלות המר'.
,'וזכרם לא יסוף מזרעם וגו', וכמו דכתב בשו"ת הרשב"א דלא היה גזירה לבטל פורים מעולם'
איש_ספר כתב:הוגה כתב:יפה, אך שים לב שאין זו לשון ר' חיים פאלאג'י, אלא זו ממש לשון החמדת ימים (שהוא העתיק ממי?), רק שהשמיט תחלתם.
בשנה שעברה שמעתי מרש"א תפילנסקי שהרבה נתייגע למצוא מקור דבר זה והעלה חרס. מעניין לשמוע ממנו אם התחדש משהו.
איש_ספר כתב:עתה שמעתי ממנו שיח', שמקור הדברים הוא בספר קרבן חגיגה למהר"ם חאגיז. (אותיות קצב, רצה, תיז).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 17 אורחים