א. בכללות, אכן הצדק עם מר. אינני יודע אם דרך ההפגנות אכן עומדת עתה על הפרק, אך אאמין שהעסקנים החרדים שי' יודעים את שעליהם לעשות (בהדרכת רבותיהם גדולי־ישראל שליט"א).ליטוואק פון בודאפעסט כתב:[א] אם אכן נלחמו, מ"מ דרך ההפגנות הפומביות זרה לנו לגמרי. הלכו לפגוש את האנשים האחראיים, ניסו בהשקט ונועם, שיחדו ושכנעו, אבל היציאה להפגנה בפומבי חסר כל הגיון ובעבר לא עשו כן כלל וכלל.
[ב] בינתיים מצאו להם איזה פתרון, אבל על המנהיגים לדעת שהם חיים על זמן שאול, ואם עינים להם בראשם, יתחילו לעבוד על פתרון לטווח הארוך. היציאה מהעיר היא תחלת הפתרון, אבל לזה צריכים הרבה שכל ודעת שלא לשכפל את הבעיא למקום אחר.
זאב ערבות כתב:בקשר למה שכותב אראל לפני כמה הודעות בקשר לשכר לימוד, זה נכון שכל אחד משלם, אך יש כאלו כמו המלמדים ואנשים הקשורים למוסד שלא משלמים (וזה מסתכם להמון אנשים שהאחרים צריכים להשלים מה שאלו מחסרים), ובנוסף יש הרבה שמשלמים סכום מועט ביותר ואין כזה דבר מינימום קבוע ואם הוא ממש עני שבישראל מדוע שלא יפחתו לו? (ובמאמר מוסגר, בכל הזדמנות מזכיר לנו שאיני יודע על מה אני מדבר).
בהודעתו האחרונה הוא קובע שהנושא של הגזירה זה לא הכסף של הממשלה אלא שהם רוצים לשנות את כל צביון ודרך הלימוד ולהחדיר לימודי כפירה. אז בקשר לכסף כבר הבאתי פתרון שהעשירים יממנו את מה שהממשלה מחסירה (וגם לא יזיק קצת לעשות נקיון בית ולקצץ בהוצאות ולא אכנס לפרטים). ואם אכן הממשלה תכפה את מה שאראל כותב, למרות שלא ראיתי זאת (אך לא ראיתי אינה ראיה כיוון שאיני קורא את העתונים הטמאים שאראל מצטט, ובפרט הדעילי ניוז, שאם הטיימס הוא טומאה, הניוז הוא אבי אבות הטומאה ומלא בפריצות (במאנסי לא מוכרים את העתונים האלו), אז לא תהיה ברירה אלא לעזוב ולעבור למקום אחר, אך מלחמה רק תלבה את השנאה שלהם ותגביר את הרצון שלהם להרע לנו. ההיסטוריה מוכיחה זאת ואני חוזר על מה שכבר כתבתי שאם היו שומרים על פרופיל נמוך מן הסתם לא היינו מגיעים למצב הזה, אך במקום המוסדות מפעילים את העסקנים והפוליטיקאים החרדים והם מהלכים במשרדי הממשלה באלבני (בירת מדינת ניו יורק) וכמו המן שהתמלא חימה על שמרדכי לא כרע ולא השתחוה - הם מתמלאים חימה על היהודים שמרימים ראש. ואם מישהו סבר שהאנטישמיות לא תגיע לכאן - הנה באה המציאות וטופחת על פניהם ואנו רואים כיצד מדי יום ביומו יש כאן תקריות אנטישמיות של תקיפת יהודים חרדים על לא עול בכפיהם וכיצד מחפשים אותם בנרות להעליל עליהם עלילות ולהענישם בעונשים קשים כפי שעשו לרובשקין שהעונש שהטילו עליו היה ללא פרופורציה למה שעשה ורק בגלל השופטת האנטישמית שונאת ישראל.
זאב ערבות כתב:ישמע אראל מה שפיו מדבר. ראשית כל מה שאני כותב זה בעיניו עלילות שוא ושקר, אז אם על דברי הוא כותב זאת ואני יודע במציאות שדברי נכונים ולא עלילות, על אחת כמה וכמה מה שהוא כותב על אחרים שזו סתם רטוריקה זולה לומר על כל מה שלא מוצא חן בעיני מאן דהו לומר עלילות שווא ושקר. ולגופו של ענין, מלמדים רבים לא משלמים שכר לימוד ושלא יספר לנו באבא מייעס, ואף הוא כותב שזה חלק מהמשכורת שלהם - משמע אינם משלמים או משלמים קצת אז על חשבון מי זה? אחד מהשניים, או על חשבון הכסף שמקבלים מהממשלה או על חשבון הורים אחרים שצריכים לשלם יותר לכסות את דמי הלימוד של בני המלמדים, שכן בעל הבית של המוסד בוודאי לא ישלם מכיסו עבור שכר הלימוד של המלמדים. ומה השייכות של כמה משלמים למלמדים לשעה לנושא? זה בדוק שמלמד היום מקבל מינימום חמישים ששים אלף דולר לשנה והרבה מקבלים יותר מזה לפי הוותק והמעמד במוסד שכן פחות מכך כמעט ואי אפשר להתקיים ויחפשו להם המלמדים פרנסה אחרת, ואם נקח בחשבון שהיום שכר לימוד ללא הנחות הוא כ8000 דולר לילד, ונניח יש בממוצע 8 ילדים אז מדובר בעוד 60000 אלף דולר בונוס (בנעפיט בלעז) ואפילו אם משלמים אלף דולר לילד זה עדיין הנחה של יותר מחמישים אלף. ולידיעת אראל יצאתי ובדקתי את הנתונים ואמנם כל מוסד לגופו ואין כללים בדבר אך זה פחות או יותר. וזכורני מלמד בכיתה א' בבויאן (היה שכן שלנו) לפני 30 שנה שעבר לחיים ברלין לאחר שהציעו לו 75000 דולר! וזה לפני 30 שנה שלפי ערך הדולר היום יותר ממאה וחמישים אלף, אז כמה משלמים היום?
ומה שהראל כותב הא ראיה אינה ראיה כלל וכלל שכן לא מפיו אנו חיים ומה שאני כותב זו אמת לאמיתה.
ודבר ידוע שבפרט בסאטמר ובכלל בין החסידים יש אלפי מליונרים ועוד הרבה עשירים בסדר גודל קצת פחות ממליונרים ואם אותו בעל b&h נותן רק לאנשים וכעת יש גזירה נוראה, אז שיפנו אליו ראשי הקהל שיתן למוסדות ואם אינו מוכן לתת שלא יבואו בטענות לאף אחד וכמוהו יש עוד כמה וכמה בליונרים ואיני יודע בפרוטרוט לאיזו מטרות צדקה הם נותנים אך ידוע שחסידות סאטמר נותנים יותר צדקה מכל חסידות אחרת ויש אומרים שנותנים יותר מכל עשירי החסידויות האחרות כולל יחד
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ובענין עזיבת וויליאמסבורג, פשוט שאין הכוונה שכל הקהלה תברח לה בין לילה אחת. הענין הוא לבנות תחליפים בכמה מקומות בארה"ב, עד שלא יהיו הרוב המכריע בשום מקום. אז יחיו בצניעות ובשקט, ולא יתערבו הגוים במעשינו.
הפצת המעיינות כתב:!!!Rah-rah-rah
א. כת"ר כתב בעצמו את הסיבה לכך. אם לא היו היהודים עוזבים את בתיהם - לא היו ה'טונקעל'ס' נכנסים, ובמילא כל התיאור שבהמשך המשפט הי' מתייתר...זאב ערבות כתב:[א] לרב לבי במערב, מדוע עזיבת השכונות הית[ה] שלא כדין? לאט לאט נכנסו לשכונות כושים וסינים (וכעת בפלטבוש מוסלמים), עד שנעשה פחד לעשות סוכה ולישון בחוץ ולתת לילדים לשחק בחוץ, ואף בשכונת קראון הייטס המוקפת שחורים יש כל הזמן יש תקריות.
[ב] האם ניתן להאשים את אלו שעזבו רק בכדי שלא יחוללו בתי הכנסיות? אולי תאמר לי שזו הסיבה שגם לא עזבו את אירופה כשראו שהצורר מתקרב עד שהיה מאוחר מדי? אנשים עוזבים בשביל כל מיני סיבות והמשך קיום הבתי מדרשות הוא הדבר האחרון שעומד לנגד עיניהם ואיני סבור שיש הלכה האומרת שאתה מחוייב להמשיך לגור במקום הקיים בשביל הבתי כנסיות.
[ג] ובקשר לכספים, אם כן למה יש קשר? בוודאי שהכל קשור לכספים בצורה זו או אחרת.
[ד] ובקשר להעברת דירה, יש שעוברים בקלי קלות ויש שלא, כל אחד לפי מצבו וענינו, לעהבור דירה היום זה לא עסק מסובך שוכרים פועלים שיעבירו את החפצים ולפעמים קצת משפצים וצובעים.
[ה] ולא אמרתי שהבעיה בחצר סאטמר בלבד בשום מקום אך הם החסידות הגדולה ביותר ואוחזים בחנית המלחמה ועושים הכי הרבה רעש בעתונים שלהם. וכמובן שלא רק הם צריכים לשאת בעול אך שוב הם העשירים מכולם אז צריכים לשאת יותר בעול.
[ו] ובנוגע לאותו עשיר מופלג שלא נותן למוסדות, יש פתרון פשוט והוא שיתן לכל אחד שיש לו בנים תלושים לשכר לימוד כל אחד לפי מצבו ואת זה יעבירו למוסדות, כך שלא יצטרך לתת ישירות למוסדות אם זה לא מוצא חן בעיניו. ובכלל יש לי שאלה: אותו עשיר כקורח כבר עבר את גיל השבעים, כל אחד מבניו מליונר בזכות עצמו, יש לו למעלה מבליון דולר כסף ונכסים, לשם מה הוא שומר אותם, והכוונה לא רק הוא ספציפית אלא לכל אחד כמוהו שהקב"ה זיכה אותו בעשירות מופלגה. ואם עכשיו יש גזירה - אז זה הדבר הנצרך ביותר . .
א. לא אכנס לדיון ההלכתי, שאין זה מנושא האשכול (והדברים מבוארים היטב בשיחת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע מאחש"פ תשכ"ט, ובכ"מ). ספציפית לגבי 'יש שמתלוננים' - מן הסתם, ידוע למר מיהו ה'מתלונן'...ליטוואק פון בודאפעסט כתב:[א] . . וכבר התבטא האדמו"ר מבאבוב זצ"ל כאשר שמע שיש שמתלוננים על עזבו את השכונה, "אני אומר שמותר לעזוב אף בשבת. זה זימן לבנים ומצא שחורים".
[ב] ובדרך כלל, דבר שנעשה על ידי אלפי מבני ישראל מכל החוגים והעדות, אין זורקים לשון איסור עליהם ללא גיבוי חזק.
[ג] ובענין עזיבת וויליאמסבורג, פשוט שאין הכוונה שכל הקהלה תברח לה בין לילה אחת. הענין הוא לבנות תחליפים בכמה מקומות בארה"ב, עד שלא יהיו הרוב המכריע בשום מקום. אז יחיו בצניעות ובשקט, ולא יתערבו הגוים במעשינו.
לבי במערב כתב:א. כת"ר כתב בעצמו את הסיבה לכך. אם לא היו היהודים עוזבים את בתיהם - לא היו ה'טונקעל'ס' נכנסים, ובמילא כל התיאור שבהמשך המשפט הי' מתייתר...זאב ערבות כתב:[א] לרב לבי במערב, מדוע עזיבת השכונות הית[ה] שלא כדין? לאט לאט נכנסו לשכונות כושים וסינים (וכעת בפלטבוש מוסלמים), עד שנעשה פחד לעשות סוכה ולישון בחוץ ולתת לילדים לשחק בחוץ, ואף בשכונת קראון הייטס המוקפת שחורים יש כל הזמן יש תקריות.
[ב] האם ניתן להאשים את אלו שעזבו רק בכדי שלא יחוללו בתי הכנסיות? אולי תאמר לי שזו הסיבה שגם לא עזבו את אירופה כשראו שהצורר מתקרב עד שהיה מאוחר מדי? אנשים עוזבים בשביל כל מיני סיבות והמשך קיום הבתי מדרשות הוא הדבר האחרון שעומד לנגד עיניהם ואיני סבור שיש הלכה האומרת שאתה מחוייב להמשיך לגור במקום הקיים בשביל הבתי כנסיות.
[ג] ובקשר לכספים, אם כן למה יש קשר? בוודאי שהכל קשור לכספים בצורה זו או אחרת.
[ד] ובקשר להעברת דירה, יש שעוברים בקלי קלות ויש שלא, כל אחד לפי מצבו וענינו, לעהבור דירה היום זה לא עסק מסובך שוכרים פועלים שיעבירו את החפצים ולפעמים קצת משפצים וצובעים.
[ה] ולא אמרתי שהבעיה בחצר סאטמר בלבד בשום מקום אך הם החסידות הגדולה ביותר ואוחזים בחנית המלחמה ועושים הכי הרבה רעש בעתונים שלהם. וכמובן שלא רק הם צריכים לשאת בעול אך שוב הם העשירים מכולם אז צריכים לשאת יותר בעול.
[ו] ובנוגע לאותו עשיר מופלג שלא נותן למוסדות, יש פתרון פשוט והוא שיתן לכל אחד שיש לו בנים תלושים לשכר לימוד כל אחד לפי מצבו ואת זה יעבירו למוסדות, כך שלא יצטרך לתת ישירות למוסדות אם זה לא מוצא חן בעיניו. ובכלל יש לי שאלה: אותו עשיר כקורח כבר עבר את גיל השבעים, כל אחד מבניו מליונר בזכות עצמו, יש לו למעלה מבליון דולר כסף ונכסים, לשם מה הוא שומר אותם, והכוונה לא רק הוא ספציפית אלא לכל אחד כמוהו שהקב"ה זיכה אותו בעשירות מופלגה. ואם עכשיו יש גזירה - אז זה הדבר הנצרך ביותר . .
ב. לא טענתי שזו האשמה היחידה, אלא שגם זה הוא ענין שיש לתת עליו את הדעת (כלשוני: "ועי"ז גם נגרם").
ג. לשנאת עשו ליעקב, ו[להבדיל אא"ה] תאוות ע"ה לנשוך בשר ת"ח.
ד. משום מה, כת"ר מביט רק על פן מסוים וצדדי ביותר במעבר הדירה (גם כשמדובר במשפחה בודדת, ועאכו"כ בקהלה וכו' - אף שיש באחרון גם צד 'קולא' מבחינות מסוימות).
ה. כיון שהבעי' היא כללית, גם הפתרון צ"ל באופי כללי. ה'תירוץ' כי בני סאטמאר הם "העשירים מכולם" (מלבד ניחוחו ה'עדין') אינו משיב מאומה על שאלתי הכפולה: 1) מדוע ישאו בעול כל העם (הכולל גם העסק בשתדלנות וכו')? 2) מדוע שלא יעדיפו לנצל כספם לענינים נחוצים יותר, שבלתי אפשרי 'לסדרם' בצורה זו או אחרת?
ו. נראה שזהות הנגיד המדובר ידועה לכת"ר, אך לא כן עמדי. בכל אופן, יתכן בהחלט שיעמיד סדר־עדיפויות בתרומותיו לצדקה, ועדיין אין סיבה להגדירו כאחד ה'שומר את נכסיו' ליום פקודה.
זאב ערבות כתב:לבי במערב כתב:א. כת"ר כתב בעצמו את הסיבה לכך. אם לא היו היהודים עוזבים את בתיהם - לא היו ה'טונקעל'ס' נכנסים, ובמילא כל התיאור שבהמשך המשפט הי' מתייתר...זאב ערבות כתב:[א] לרב לבי במערב, מדוע עזיבת השכונות הית[ה] שלא כדין? לאט לאט נכנסו לשכונות כושים וסינים (וכעת בפלטבוש מוסלמים), עד שנעשה פחד לעשות סוכה ולישון בחוץ ולתת לילדים לשחק בחוץ, ואף בשכונת קראון הייטס המוקפת שחורים יש כל הזמן יש תקריות.
[ב] האם ניתן להאשים את אלו שעזבו רק בכדי שלא יחוללו בתי הכנסיות? אולי תאמר לי שזו הסיבה שגם לא עזבו את אירופה כשראו שהצורר מתקרב עד שהיה מאוחר מדי? אנשים עוזבים בשביל כל מיני סיבות והמשך קיום הבתי מדרשות הוא הדבר האחרון שעומד לנגד עיניהם ואיני סבור שיש הלכה האומרת שאתה מחוייב להמשיך לגור במקום הקיים בשביל הבתי כנסיות.
[ג] ובקשר לכספים, אם כן למה יש קשר? בוודאי שהכל קשור לכספים בצורה זו או אחרת.
[ד] ובקשר להעברת דירה, יש שעוברים בקלי קלות ויש שלא, כל אחד לפי מצבו וענינו, לעהבור דירה היום זה לא עסק מסובך שוכרים פועלים שיעבירו את החפצים ולפעמים קצת משפצים וצובעים.
[ה] ולא אמרתי שהבעיה בחצר סאטמר בלבד בשום מקום אך הם החסידות הגדולה ביותר ואוחזים בחנית המלחמה ועושים הכי הרבה רעש בעתונים שלהם. וכמובן שלא רק הם צריכים לשאת בעול אך שוב הם העשירים מכולם אז צריכים לשאת יותר בעול.
[ו] ובנוגע לאותו עשיר מופלג שלא נותן למוסדות, יש פתרון פשוט והוא שיתן לכל אחד שיש לו בנים תלושים לשכר לימוד כל אחד לפי מצבו ואת זה יעבירו למוסדות, כך שלא יצטרך לתת ישירות למוסדות אם זה לא מוצא חן בעיניו. ובכלל יש לי שאלה: אותו עשיר כקורח כבר עבר את גיל השבעים, כל אחד מבניו מליונר בזכות עצמו, יש לו למעלה מבליון דולר כסף ונכסים, לשם מה הוא שומר אותם, והכוונה לא רק הוא ספציפית אלא לכל אחד כמוהו שהקב"ה זיכה אותו בעשירות מופלגה. ואם עכשיו יש גזירה - אז זה הדבר הנצרך ביותר . .
ב. לא טענתי שזו האשמה היחידה, אלא שגם זה הוא ענין שיש לתת עליו את הדעת (כלשוני: "ועי"ז גם נגרם").
ג. לשנאת עשו ליעקב, ו[להבדיל אא"ה] תאוות ע"ה לנשוך בשר ת"ח.
ד. משום מה, כת"ר מביט רק על פן מסוים וצדדי ביותר במעבר הדירה (גם כשמדובר במשפחה בודדת, ועאכו"כ בקהלה וכו' - אף שיש באחרון גם צד 'קולא' מבחינות מסוימות).
ה. כיון שהבעי' היא כללית, גם הפתרון צ"ל באופי כללי. ה'תירוץ' כי בני סאטמאר הם "העשירים מכולם" (מלבד ניחוחו ה'עדין') אינו משיב מאומה על שאלתי הכפולה: 1) מדוע ישאו בעול כל העם (הכולל גם העסק בשתדלנות וכו')? 2) מדוע שלא יעדיפו לנצל כספם לענינים נחוצים יותר, שבלתי אפשרי 'לסדרם' בצורה זו או אחרת?
ו. נראה שזהות הנגיד המדובר ידועה לכת"ר, אך לא כן עמדי. בכל אופן, יתכן בהחלט שיעמיד סדר־עדיפויות בתרומותיו לצדקה, ועדיין אין סיבה להגדירו כאחד ה'שומר את נכסיו' ליום פקודה.
א. לא באתי לכתוב את כל הסיבות הסוציוחברתיות מדוע אנשים עוברים דירה, לפעמים זה מבעיות אישיות, או פרנסה, או מאה ואחד סיבות נוספות, ולפעמים קבוצה שלמה של אנשים קמה ועוברת. אך את המקומות שפירטתי ויש אחרים שלא פירטתי עזבו בגלל שלכתחילה לא היו מקומות סימפטיים (ואיני יודע מדוע השתקעו שם לכתחילה) ונעשו פחות ופחות עד שנעשה בלתי נסבל ולבסוף לא נשאר במקומות אלו איש. התנועות הדמוגרפיות האלו לא נעשות בבת אחת אלא טיפין טיפין עד שמגיע נקודת השבירה שהנשארים לא יכולים יותר ועוזבים אף הם.
ב. לא זו ההאשמה ולא שום דבר אחר! אין להאשים איש בכוונתו לעבור שנאמר אל תדון את חברך! הרה"ג ברעוודה אמר לי ששמע מפיו של החזון איש בעצמו שאינו מתערב בהחלטותיהם של אנשים לעבור דירה (ואיני זוכר אם אמר את הסיבה) והנה תראה מה קרה בת"א ששם היה ריכוז חרדי גדול ובפרט חסידי והיום אין לו זכר.
ג. ובקשר לשנאת עשו ליעקב, כל עוד אנו חיים תחת ממשלתו בעולם הזה עלינו להתרפס בפניו ולא להכעיס אותו! כמה נסיונות צריך לעבור עד שלומדים את הכלל הזה. מענין לדעת אם יש מי שסובר אחרת.
ד. עברתי מספיק דירות בימי חיי וכמה מהם היו מלווים בנסיונות לא קלים ולא דברתי מפן אחד. כמובן שיש הרבה צדדים למעבר דירה וכל אחד צריך לעשות את החשבון האישי שלו. ואם הוא מקושר לקהילה ולרב מסויים אז זה צריך להכנס לשיקולים ולא כל העברת דירה מוצלחת ולפעמים נשארים תקועים ולפעמים מצליחים לתקן.
ה. הגזירה היא אמנם כללית, אך החסידויות ובראשם סאטמר גרמו אותה ע"י כך שזלזלו בלימודי החול, ודבר ידוע שהם מתנגדים ללימודי חול מכל וכל ורק משלמים מס שפתיים (כל החסידויות והיום אף כמה מוסדות ליטאיים הולכים בעקבותם). איני נוקט עמדה אם זה נכון או לא שאיני איש חינוך, אך אלו שכן בעמדות מפתח של החלטות היו צריכים לתת את הדעת שיום אחד החגיגה תיפסק.
קהלת סאטמר היא הגדולה והעשירה ביותר אז היא צריכה להיות המובילה, וכפי שבארץ החסידות הגדולה יושבת בראש המועצת. את שאר השאלות בסעיף שלך איני מבין רק כתבתי שמי שהוא הכי עשיר צריך לשאת ביותר מהעול, האין זה דבר פשוט?
ו. איני מכיר את אותו נגיד אך זהותו ידועה לכל בגלל עושרו ולביזנעס שלו יש שם עולמי https://www.bhphotovideo.com/
ואיני יודע מה עושה בנכסיו אך הונו "הרשמי" לפי הרשימות של עשירי אמריקה הוא למעלה מבליון! וכאשר יש עת צרה לכאורה למי שהקב"ה נתן עשירות גדולה יש עליו אחריות גדולה להציל את הדור משמד כפי שקוראים לזה ולצאת מהרגלו. אמנם הוא לא חייב ואי אפשר לחייב אותו אך כמדומני שלא לפני זמן רב קראנו את מגילת רות...
זאב ערבות כתב:אברהם לא סתם עבר דירה אלא נתבקש להתנתק מארצו ומולדתו ומשפחתו ומבית אביו ולא לשוב לשם לעולם, ובנוסף ללכת מרחק רב למקום לא ידוע בכדי למלא את ציווי הקב"ה. לא היה לו פלאפון להתקשר למשפחתו לשאול מה נשמע. האם מישהו היום היה מסוגל לכך? לעומת זאת היום מה הנסיון בהעברת דירה? שוכרים משאית ועוברים לוקח כמה שבועות ומסתגלים בפרט אם יש משפחה וחברים במקום החדש.
אראל כתב:זאב ערבות כתב:אברהם לא סתם עבר דירה אלא נתבקש להתנתק מארצו ומולדתו ומשפחתו ומבית אביו ולא לשוב לשם לעולם, ובנוסף ללכת מרחק רב למקום לא ידוע בכדי למלא את ציווי הקב"ה. לא היה לו פלאפון להתקשר למשפחתו לשאול מה נשמע. האם מישהו היום היה מסוגל לכך? לעומת זאת היום מה הנסיון בהעברת דירה? שוכרים משאית ועוברים לוקח כמה שבועות ומסתגלים בפרט אם יש משפחה וחברים במקום החדש.
ממש דברי חכמה!
זאב ערבות כתב:הפצת המעיינות כתב:!!!Rah-rah-rah
אוליתוכל ללמדנו מה משמעות הדבר המשונה הזה שכתבת. חיפשתי באוצר הפתגמים ולא מצאתי.
זאב ערבות כתב:אברהם לא סתם עבר דירה אלא נתבקש להתנתק מארצו ומולדתו ומשפחתו ומבית אביו ולא לשוב לשם לעולם, ובנוסף ללכת מרחק רב למקום לא ידוע בכדי למלא את ציווי הקב"ה. לא היה לו פלאפון להתקשר למשפחתו לשאול מה נשמע. האם מישהו היום היה מסוגל לכך? לעומת זאת היום מה הנסיון בהעברת דירה? שוכרים משאית ועוברים לוקח כמה שבועות ומסתגלים בפרט אם יש משפחה וחברים במקום החדש.
דרומי כתב:אגב, מפי השמועה או שזה גם מתועד בכתב, שהגר"מ פיינשטיין עודד מאוד את דברי הרבי מליובאוויטש בתשכ"ט שהובאו לעיל.
דרומי כתב:אלו שכותבים שזה כ"כ קל ונוח להעביר דירה, ועאכו"כ להעביר קהילה שלימה, כולל בתי הכנסת והישיבות ולהבדיל המקוואות והמאפיות (גם מאפיות המצות) וכו' וכו' - כנראה עדיין לא נשואים...
אני הק' עברתי דירה כמה פעמים באותה עיר עצמה(!) ועדיין זה זכור לי כטראומה לא פשוטה...
אגב, מפי השמועה או שזה גם מתועד בכתב, שהגר"מ פיינשטיין עודד מאוד את דברי הרבי מליובאוויטש בתשכ"ט שהובאו לעיל.
אראל כתב:היות שאני העליתי השאלה, אענה גם אנכי חלקי בעזה"י מה שנראה לפי קוצר ושפלות דעתי הענייה והקצרה.....
אברהם אבינו כידוע היה רבי גדול מאוד, היה לו חסידים לאלפים ולרבבות, 'את הנפש אשר עשו בחרן', והוא לא היה אז יונגערמאן בתחילת האדמורו"ת, אלא מן אז היותו ג' שנים שהכיר את בוראו [לרוב דיעות], עד שנות השבעים בחייו, כבר הספיק לבנות חצר גדולה, עם חסידים מבקשי השם, ובנוסף להאדמורו"ת שהנהיל בהצלחה מרובה ובהשפעה גדולה, הרי היה לו הכנסת אורחים גדולה, שם בישלו והכינו אוכל ושתיה לכל עובר ושב, בקיצור ווערטשאפט גדול ורחבה מאוד מאוד, ומסתמא הי' לו בית המדרש גדול שם ניהל שולחנות [או הגיד שיעורים (תלי' אם אמר ויצמח פורקניה בקדיש או לא...)], וכנראה מן הפסוקים שהיה לו גם מאפיה לאפיית מצות, ובכן בודאי שזה היה מאפיה גדולה שהספיק מצות לכל הגרים והחסידים ומסתופפי החצר, ואחר שכבר סידר עצמו בחרן פתאום נגלה אליו השי"ת, בציווי 'לך לך מארצך'!!, כלומר תקח עמך הנכסים המטלטלים, שי"ח עבדים וכל אשר להם, [לא מספיק משאית אחד לזה כמובן...], הבהמות וכו' וכו', ולך לך אל ארץ אשר אראך...
נו, תשערו לעצמיכם, איזה נסיון הוא זה!, כלומר פתאום בין יום ובין לילה, יצטרך הזקן הישיש האדם הגדול בענקים זה אברהם אבינו, הרבי הגדול בעולם, להשאיר פה את הבית מדרש הגדול והענקי, החצר, היכל הטישים, היכל השיעורים, המאפייה, ואולי גם הפארענצע'ס, בקיצור כל ה'טיצעך', וילך לו אל ארץ אשר הוא בעצמו עדיין אינו יודע לאן פניו ילכו.....
לענינינו
נו הנמשל?
אראל כתב:זאב ערבות כתב:בקשר להודעה לעיל, איש לא גוזר לא להמשיך לחנך באותו החינוך הטהור שקיבלו, זכות כל אחד לחנך את ילדיו בכל דרך שתראה לו נכונה, אך אם מקבלים כסף מהממשלה - זכותם לבא בדרישות עבור הכסף. הנה מה שהחוק אומר בקשר לקבלת כסף מהממשלה הפדרלית למוסדות פרטיים ולכאורה הדבר נכון גם לגבי ממשלת ניו יורק
Separation of church and state means private schools can’t get federal funding.
While states can decide whether local taxes will support public and private schools, federal funding is allocated per child. This means private schools can equitably participate in using these federal funds. The money is provided by and distributed to the local public school system based on federal guidance:
Improving the Academic Achievement of the Disadvantaged (Title I)
Preparing, Training, and Recruiting High Quality Teachers and Principals (Title II)
Language Instruction for Limited English Proficient & Immigrant Students (Title III)
21st Century Schools – Safe and Drug-Free Schools and Communities (Title IV, Part A)
If your private school accepts federal funding, the government will be able to dictate what happens in your school.
Private schools do not receive federal funds; they receive services through public school districts. It’s the service provider (whether the district or a private provider) who must comply with federal rules regarding the use of funds.
מה שמסומן באדום תרגומו שאם בית ספר פרטי רוצה לקבל תמיכה ממשלתית, לממשלה יש את הזכות להכתיב לבית הספר תנאים! כלומר זכותם לא לקבל ואז לא יכתיבו להם. בקיצור, כפי שכתבתי כבר כמה פעמים, הכל ענין של כסף ותו לא. ומאיבוד תמיכה כספית לגזירה ושמד המרחק רב ביותר
אם המוסדות אינם מוכרים כרשמיים [בית ספר חוקי], אזי הילדים שלומדים מוגדרים כTruants, ודין ההורים השולחים שמה ילדיהם הם בכלל הנאמר כאן:
https://www.lawyers.com/legal-info/rese ... -york.html
זה לא רק כסף בלבד כטעותך וכטעות אחרים פה
במקרה של דיון על הילדים של הורים מתגרשים שיגיע לקאורט
במקרה אם ח"ו מגיע ילד לביה"ח, הרשות להם לחקור אם הילד נשלח לבית ספר חוקי, ואם יתברר שההורים שולחים לישיבה או תלמוד תורה חרדי, הרשות נתונה להCHILD ABUSE חברה להתערב...
זאב ערבות כתב:כהרגלו של הראל הוא מעוות את הכתובים עלינו. בכתבה מדובר על הורים ששולחים את ילדיהם לבתי ספר פרטיים שאינם רשומים ויש שם הפקרות ולא מפקחים על הילדים שיהיו בכיתה. לעומת זאת בתי הספר החרדיים הם פרטיים ורשומים כחוק ככאלה, אך אין עליהם החיוב לקבל כספים מהממשלה אם אין רצונם בכך, רק צריכים לשמור על מספר חוקים.
זאב ערבות כתב:אני שואל את אראל בפעם המי יודע כמה: האם אתה יכול להראות שאם לא מקבלים כסף מהממשלה עדיין צריכים לעמוד בדרישות ללמד לימודי חול כפי שהחוק החדש דורש. אם תראה לי זאת אחדל מהעלאת הפשטלעך שלי באשכול. אל תלך סחור סחור כהרגלך להתעלם ממה שאני כותב ולשים בפי דברים שאיני אומר.
Schools that refuse to comply could lose their designation for meeting the state’s compulsory education requirements. And school districts that fail to monitor the private schools in their boundaries could lose state funding, officials said.
גם אילו הי' הנדון אודות התמיכה הכספית בלבד - כבר העליתי לעיל את התייחסויות כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש לענין זה, ויעוש"ה. אך, כפי שנכתב לעיל כמ"פ (וכנראה שעוד יִכָּתֵב...), לא זוהי המציאות, ולא זהו הנדון!זאב ערבות כתב: . . בקיצור, כפי שכתבתי כבר כמה פעמים, הכל ענין של כסף ותו לא. ומאיבוד תמיכה כספית לגזירה ושמד המרחק רב ביותר
מצחיק בקושי, ומר יודע זאת היטב [וכבר הודגש גם החילוק הפשוט בין מעבר משפחה לקהלה שלמה, אף ש(כאמור) קיימים גם צדדי 'קולא' במקרה האחרון - מבחינות מסוימות].ליטוואק פון בודאפעסט כתב:א. כל שליח חב"די עושה כן. ב. הבעיא איננה לעבור דירה, הבעיא היא להחליט לעבור דירה.
רבש"ע, וכי כך עונים את המעוקות?! ניתי ספר ונחזי: וראה בקובץ 'אור ישראל' (מאנסי) גל' לה ע' קכ ואילך.ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הרב משה פיינשטיין עודד את כל אחד ואחד, יש מכתב גיבוי ממנו לפתק של י"ב אודסר. אבל יש תמונה שאומרים שנלקחה באסיפת הציבור כאשר רצו להתאחד שלא לעזוב את השכונה, ור' משה היה נוכח. הוא לא כתב תשובה לאיסור, ולא נשמע יותר ממנו. אמנם אומרים שבנו נושא האשכול מיאן לעזוב את השכונה שלו . .
אראל כתב:זאב ערבות כתב:אני שואל את אראל בפעם המי יודע כמה: האם אתה יכול להראות שאם לא מקבלים כסף מהממשלה עדיין צריכים לעמוד בדרישות ללמד לימודי חול כפי שהחוק החדש דורש. אם תראה לי זאת אחדל מהעלאת הפשטלעך שלי באשכול. אל תלך סחור סחור כהרגלך להתעלם ממה שאני כותב ולשים בפי דברים שאיני אומר.
בלינק הנ"ל כתוב הכל מפורש כל פרטי דיני TRUANT, הרכב המשקפיים וקרוא
ואגב, זה לא החוו"ד שלי כלל
אני משער שכבודו אינו עו"ד כלל, ואינו מתמחה אלא בהתוצאות שגוגל מעלה לו
אבל אלו היודעים החוקים הם לצד שלי
הלא חצי העולם משתייכים לחוג הידידים והחבירים שלך, ומסתמא יש ביניהם איזה עו"ד מדופלמים, אולי שתתקשר עם אלו היודעים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים