קרית ספר להמאירי כתב:נקראת בתנועת השב"א.
מהי המשמעות? חטף פתח (שב"א נע) או לשב"א עם געיא?
קרית ספר להמאירי כתב:נקראת בתנועת השב"א.
עקבי כתב:קרית ספר להמאירי כתב:נקראת בתנועת השב"א.
מהי המשמעות? חטף פתח (שב"א נע) או לשב"א עם געיא?
קרית ספר להמאירי כתב:ושקה לי השי"ן נקראת בתנועת השב"א והקו"ף קמוצה ועם זה למ"ד של לי דגושה.
עקבי כתב:קרית ספר להמאירי כתב:ושקה לי השי"ן נקראת בתנועת השב"א והקו"ף קמוצה ועם זה למ"ד של לי דגושה.
מהי המשמעות? שב"א נע, חטף פתח, או שב"א עם געיא?
מהו כוונתו במילים ועם זה? האם שני הדברים מקושרים?
עקבי כתב:מהו כוונתו במילים ועם זה? האם שני הדברים מקושרים?
עקבי כתב:תודה.עקבי כתב:מהו כוונתו במילים ועם זה? האם שני הדברים מקושרים?
כנראה זה קשור לדברי ייבין (מסורה למקרא עמ' 244).
חיים סופר כתב:יזוז זיז כל שהוא או יזיז ?
נקרא משבר על שם שאבריה משתברים, וכן תרגומו (שמות א, טז): "מתברא"
יעקל כתב:מאיפה מגיע לשון זיקה - היבמה נזקקת ? אין כזה לשון במקראות הייבום והחליצה (לפע"נד) ...
יעקל כתב:רוב הביטויים בלשונות חז"ל במ"ע ובל"ת מגיעים מהמקרא שבהקשר.
עזריאל ברגר כתב:יעקל כתב:מאיפה מגיע לשון זיקה - היבמה נזקקת ? אין כזה לשון במקראות הייבום והחליצה (לפע"נד) ...
הלשון "זיקה" מופיעה רבות בחז"ל.
בויקימילון ערך זקה כתבו על מקור מילה זו שהיא לשון חז"ל מהשורש המקראי זק (לאסור מלכיהם בזקים).
כנראה שחז"ל חיפשו מילה שמבטאת את הקשר שבין היבם ליבמה, ובחרו במילה זו שמבטאת כבלים שקושרים אדם נגד רצונו והוא מעוניין להשתחרר מהם.
כנלפענ"ד.
באמונתו כתב:לענ"ד "נגד רצונו" לאו דווקא, אלא "זיקה" היא קשר בלא זיקה לרצונו, ורצונו בלתי רלוונטי, כי הקשר קיים מצד עצמו.
השאלה "למה שנו רז"ל היבמה נזקקת ולא נקשרת"? לענ"ד טעות, שהלא חז"ל לא מדברים ב"עברית" מודרנית. שורש "קשר" בחז"ל מתפרש קשר ממש, ע"ד מלאכת קושר בשבת.אמר ר' יוחנן: הכל מודים [דף מו עמוד א] שאם הוזקקו זה לזה שמעכבין זה את זה, ואיזה הוא זיקה שלהן? שחיטה. אמר עולא, בעו במערבא: תנופה עושה זיקה או אינו עושה זיקה? פשוט ליה מדרבי יוחנן, דאמר רבי יוחנן: שחיטה עושה זיקה, מכלל דתנופה אינו עושה זיקה! דר' יוחנן גופא קא מיבעיא ליה, מיפשט פשיטא ליה לרבי יוחנן דשחיטה עושה זיקה ותנופה אינו עושה זיקה, או דלמא שחיטה פשיטא ליה ותנופה מספקא ליה? תיקו...
ושחיטה עושה זיקה? ורמינהי... ואי ס"ד שחיטה עושה זיקה, כיון דהוזקקו זה לזה בשחיטה איפסיל ליה לחם, תיפסל נמי תודה! שאני תודה, דרחמנא קרייה שלמים, מה שלמים קרבים בלא לחם, אף תודה קרבה בלא לחם.
א"ר ירמיה, אם תמצא לומר: תנופה עושה זיקה, אבד הלחם [דף מו עמוד ב] אבדו כבשים, אבדו כבשים אבד הלחם; ואם תמצא לומר: תנופה אינה עושה זיקה, הביא לחם וכבשים והונפו ואבד הלחם והביא לחם אחר, אותו הלחם טעון תנופה או אינו טעון תנופה?...
יעקל כתב:אבל לדעת כת"ר, למה קורים לעניים "נזקקים" ? האם לא בגלל שהם אסירים במצב בו הם נמצאים ?
יעקל כתב:ארור מטה משפט גר-יתום ואלמנה
למה יש מקף בין גר ויתום
יעקל כתב:מינא הני מילי ?
במסתרים כתב:יעקל כתב:ארור מטה משפט גר-יתום ואלמנה
למה יש מקף בין גר ויתום
תיבה שאין בה מטעמי המקרא משום סיבה (המלה קצרה וכו') מחוברת במקף לתיבה שלאחריה לדבר זה (נגינת הטעמים) בלבד ואינו ענין כלל לפירוש הפסוק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים