יבנה כתב:הקידוש הוא שתיית היין, וברכת הגפן הוא רק דבר צדדי המאפשר לשתות את היין. והענין ששתיית היין נותן חשיבות לסעודה. ולכן ישתה כוס יין בלי ברכה על סמך ברכה הקודמת.
עזריאל ברגר כתב:יבנה כתב:הקידוש הוא שתיית היין, וברכת הגפן הוא רק דבר צדדי המאפשר לשתות את היין. והענין ששתיית היין נותן חשיבות לסעודה. ולכן ישתה כוס יין בלי ברכה על סמך ברכה הקודמת.
לכאורה שייך למחלוקת הראשונים האם ניתן לקדש על הפת בסעודת היום.
מאת הלוי כתב:הנה לעניין פורס מפה פסק השו"ע שאם כבר שתה יין ובירך הגפן בסעודה קודם הלילה אינו צריך לברך בקידוש ורק מברך מקדש השבת.
ויש לדון באחד ששתה ביום השבת יין קודם התפילה ולא נתחייב עדיין בקידוש ואחר שתייתו התפלל ונתחייב בקידוש מה יעשה? דברכת בפהג כבר אינו צריך לברך (ובפרט לשיטת הגריז הידועה)
יבנה כתב:עזריאל ברגר כתב:יבנה כתב:הקידוש הוא שתיית היין, וברכת הגפן הוא רק דבר צדדי המאפשר לשתות את היין. והענין ששתיית היין נותן חשיבות לסעודה. ולכן ישתה כוס יין בלי ברכה על סמך ברכה הקודמת.
לכאורה שייך למחלוקת הראשונים האם ניתן לקדש על הפת בסעודת היום.
המ"מ ושו"ת הרא"ש הצריכו שיהיה היכר ושינוי מימות חול, וכשאוכל לחם כמו כל יום אין בזה שום היכר ושינוי, משא"כ כשישתה יין בתחילת הסעודה.
בברכה המשולשת כתב:מאת הלוי כתב:הנה לעניין פורס מפה פסק השו"ע שאם כבר שתה יין ובירך הגפן בסעודה קודם הלילה אינו צריך לברך בקידוש ורק מברך מקדש השבת.
ויש לדון באחד ששתה ביום השבת יין קודם התפילה ולא נתחייב עדיין בקידוש ואחר שתייתו התפלל ונתחייב בקידוש מה יעשה? דברכת בפהג כבר אינו צריך לברך (ובפרט לשיטת הגריז הידועה)
לא עבר כבר שיעור עיכול של שתיה?
מאת הלוי כתב:בברכה המשולשת כתב:מאת הלוי כתב:הנה לעניין פורס מפה פסק השו"ע שאם כבר שתה יין ובירך הגפן בסעודה קודם הלילה אינו צריך לברך בקידוש ורק מברך מקדש השבת.
ויש לדון באחד ששתה ביום השבת יין קודם התפילה ולא נתחייב עדיין בקידוש ואחר שתייתו התפלל ונתחייב בקידוש מה יעשה? דברכת בפהג כבר אינו צריך לברך (ובפרט לשיטת הגריז הידועה)
לא עבר כבר שיעור עיכול של שתיה?
לא.
בברכה המשולשת כתב:מאת הלוי כתב:בברכה המשולשת כתב:מאת הלוי כתב:הנה לעניין פורס מפה פסק השו"ע שאם כבר שתה יין ובירך הגפן בסעודה קודם הלילה אינו צריך לברך בקידוש ורק מברך מקדש השבת.
ויש לדון באחד ששתה ביום השבת יין קודם התפילה ולא נתחייב עדיין בקידוש ואחר שתייתו התפלל ונתחייב בקידוש מה יעשה? דברכת בפהג כבר אינו צריך לברך (ובפרט לשיטת הגריז הידועה)
לא עבר כבר שיעור עיכול של שתיה?
לא.
אז אשמח להבין איך
מאת הלוי כתב:בברכה המשולשת כתב:מאת הלוי כתב:בברכה המשולשת כתב:מאת הלוי כתב:הנה לעניין פורס מפה פסק השו"ע שאם כבר שתה יין ובירך הגפן בסעודה קודם הלילה אינו צריך לברך בקידוש ורק מברך מקדש השבת.
ויש לדון באחד ששתה ביום השבת יין קודם התפילה ולא נתחייב עדיין בקידוש ואחר שתייתו התפלל ונתחייב בקידוש מה יעשה? דברכת בפהג כבר אינו צריך לברך (ובפרט לשיטת הגריז הידועה)
לא עבר כבר שיעור עיכול של שתיה?
לא.
אז אשמח להבין איך
שתה יין בשעה 7 בבוקר. עמד להתפלל וסיים תפילתו בשעה 7:17. והנה גילה להפתעתו שיש מושג שנקרא "קידושא רבה". או אז פנה אל רבו ושאלו האם צריך אני לברך בפה"ג הרי לפני 17 דק' קודם שהתפללתי את תפילתי הזריזה במיוחד שלי בירכתי כבר על יין?
ובכן מה דינו?
בברכה המשולשת כתב:מאת הלוי כתב:בברכה המשולשת כתב:מאת הלוי כתב:בברכה המשולשת כתב:מאת הלוי כתב:הנה לעניין פורס מפה פסק השו"ע שאם כבר שתה יין ובירך הגפן בסעודה קודם הלילה אינו צריך לברך בקידוש ורק מברך מקדש השבת.
ויש לדון באחד ששתה ביום השבת יין קודם התפילה ולא נתחייב עדיין בקידוש ואחר שתייתו התפלל ונתחייב בקידוש מה יעשה? דברכת בפהג כבר אינו צריך לברך (ובפרט לשיטת הגריז הידועה)
לא עבר כבר שיעור עיכול של שתיה?
לא.
אז אשמח להבין איך
שתה יין בשעה 7 בבוקר. עמד להתפלל וסיים תפילתו בשעה 7:17. והנה גילה להפתעתו שיש מושג שנקרא "קידושא רבה". או אז פנה אל רבו ושאלו האם צריך אני לברך בפה"ג הרי לפני 17 דק' קודם שהתפללתי את תפילתי הזריזה במיוחד שלי בירכתי כבר על יין?
ובכן מה דינו?
זה נשמע היכי תימצי מאוד רחוק, במחכתר"ה.
אך לגופו של עניין, כאן שלא ידע כלל מושג קדושא רבה, לכאורה הוי היסח הדעת גמור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 157 אורחים