עזריאל ברגר כתב:מה נאמר במפורש במקרא על כל מלכי בית דוד, חוץ מדוד בעצמו, י(ה)ורם בן יהושפט, ואחז?
לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:מה נאמר במפורש במקרא על כל מלכי בית דוד, חוץ מדוד בעצמו, י(ה)ורם בן יהושפט, ואחז?
שם אמו
צלעובר כתב:הקים לנו צר
נבוכדנאצר
לא הועיל מבצר
נגד נבוכדנצר
כוחי לא עצר
נבכדנאצר
תמור הראות האוצר
נבכדנצר
עזריאל ברגר כתב:צלעובר כתב:הקים לנו צר
נבוכדנאצר
לא הועיל מבצר
נגד נבוכדנצר
כוחי לא עצר
נבכדנאצר
תמור הראות האוצר
נבכדנצר
וזה בלי להביא בחשבון את נבוכדרצר שר"י.
צלעובר כתב:
...שר"י פשוט, אין ספק
יען אשר זממו הפק...
....
כדכד כתב:צלעובר כתב:
...שר"י פשוט, אין ספק
יען אשר זממו הפק...
....
אז על המן אין לומר שר"י כי לא הפק זממו?
צלעובר כתב:הקים לנו צר
נבוכדנאצר
לא הועיל מבצר
נגד נבוכדנצר
כוחי לא עצר
נבכדנאצר
תמור הראות האוצר
נבכדנצר
כדכד כתב:חידה חדשה מענין הפשטת בגדים
א. אח שהצטווה להפשיט את בגדי אחיו.
ב. אב ובנו אשר על הטב נאמר שפשט את בגדיו ועל הבן נאמר שהתפשט (ככל הידוע לי גם לאחר בדיקה הפועל "התפשט" בבנין "התפעל" מופיע במקרא רק בהקשר של אותו בן).
= סיום ספר תהלים פעמיים בחודש לכה"פ (בל"נ...).חלא בר חמרא כתב:דרך אחרת
לבי במערב כתב:= סיום ספר תהלים פעמיים בחודש לכה"פ (בל"נ...).חלא בר חמרא כתב:דרך אחרת
כדכד כתב:חידה חדשה:
מי פצר באחרים ואחרים אחרים פצרו בו?
כדכד כתב:חזרות רבות על תהלים הינן דרך לרכישת בקיאות בספר אך הן אינן ערובה לבקיאות בספר
לבנון כתב:כדכד כתב:חידה חדשה:
מי פצר באחרים ואחרים אחרים פצרו בו?
לוט
כדכד כתב:לבנון כתב:כדכד כתב:חידה חדשה:
מי פצר באחרים ואחרים אחרים פצרו בו?
לוט
אכן
ומענין לענין באותו ענין
מי פצרו בו לקחת ולקח
ומי פצרו בו לקחת ולא לקח
אישצפת כתב:כדכד כתב:לבנון כתב:כדכד כתב:חידה חדשה:
מי פצר באחרים ואחרים אחרים פצרו בו?
לוט
אכן
ומענין לענין באותו ענין
מי פצרו בו לקחת ולקח
ומי פצרו בו לקחת ולא לקח
גיחזי ואלישע
לבנון כתב:שמות של תנאים ואמוראים במשנה ובבבלי, שכבר נקראו אישים בתורה (לא בנ"ך) בשמות אלו.
כולל שמות אבות של תנאים ואמוראים.
למיעוט בקיאותי יש יותר משלושים.
סגי נהור כתב:לבנון כתב:שמות של תנאים ואמוראים במשנה ובבבלי, שכבר נקראו אישים בתורה (לא בנ"ך) בשמות אלו.
כולל שמות אבות של תנאים ואמוראים.
למיעוט בקיאותי יש יותר משלושים.
עליך להדגיש שכוונתך לשלושים שמות שונים. כי אם נמנה בנפרד אישים שונים שנקראו באותו שם, מ"שמעון" ו"יהודה" בלבד נגיע לשלושים.
צלעובר כתב:חנוך יפת מהללאל
שמעון יהודה גמליאל
בנימין אחי אבידן נתנאל
יצחק יעקב יוסף שמואל
לוי עמרם פנחס עוזיאל
מנשה אפרים חנן ישמעאל
אהרן אלעזר נדב יהושע
גרשם אליעזר שאול שמוע
רחל וחנה (אם נכלול גם נשים)
זבולון ודן (לומדים ומלמדים)
נחומצ'ה כתב:מיהו ה'ראשון' שצווח כ'סוס' במדינתו?
הוי יודע שתמהתי על זה מיום באתי לארץ הזאת וצוחתי כי כרוכיא וליכא דמשגח בי
וצווחתי ככרוכיא. וסוס ועגור (ירמיה ח ז) תרגם יונתן כורכי וסנוניתא
לבנון כתב:שמות של תנאים ואמוראים במשנה ובבבלי, שכבר נקראו אישים בתורה (לא בנ"ך) בשמות אלו.
כולל שמות אבות של תנאים ואמוראים.
למיעוט בקיאותי יש יותר משלושים.
לבנון כתב:אישצפת כתב:כדכד כתב:לבנון כתב:כדכד כתב:חידה חדשה:
מי פצר באחרים ואחרים אחרים פצרו בו?
לוט
אכן
ומענין לענין באותו ענין
מי פצרו בו לקחת ולקח
ומי פצרו בו לקחת ולא לקח
גיחזי ואלישע
בגחזי לא פצרו לקחת.
פצרו בו ולקח הוא עשו.
לבנון כתב:נחומצ'ה כתב:מיהו ה'ראשון' שצווח כ'סוס' במדינתו?
שמא כוונתך שצווח כסיס?
אם כן, ה'ראשון' הוא הרא"ש.
וז"ל בתשובה כלל עז סי' ד:הוי יודע שתמהתי על זה מיום באתי לארץ הזאת וצוחתי כי כרוכיא וליכא דמשגח בי
ועיין פרישה חו"מ סז אות ה:וצווחתי ככרוכיא. וסוס ועגור (ירמיה ח ז) תרגם יונתן כורכי וסנוניתא
ומה שכתב סוס, הוא כי במקרא הנזכר כתיב סוס וקרינן סיס.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 279 אורחים