היא שיחתי כתב:שהרי הם למדו בעל פה, ואף שהיו שכתבו מגילת סתרים מ"מ לא כולם כתבו
(נפק"מ לבאר באיזו דרך גמ' מסויימה)
יו "אמוראים" שלא פתחו מימיהם חומש, נביא, או תהילים.
אוצר החכמה כתב:יו "אמוראים" שלא פתחו מימיהם חומש, נביא, או תהילים.
הוא לא שאל אם היו שלא ידעו לקרא!
אפרקסתא דעניא כתב:מי שיודע לקרוא יודע גם לכתוב. באמת.
סימנא כתב:אפרקסתא דעניא כתב:מי שיודע לקרוא יודע גם לכתוב. באמת.
הבל גמור. רוב הערבים יודעים לקרוא ערבית ולא לכתוב, רוב דוברי היידיש אינם יודעים לכתוב ביידיש, רוב הישראלים יודעים לקרוא אנגלית ולא לכתוב.
מי שיודע לקרוא יודע גם לכתוב. באמת. מדברים כאן על אמוראים, לא על תינוק כשרוני שכבר יודע לצרף אותיות ולקרוא מעט.
היא שיחתי כתב:שהרי הם למדו בעל פה, ואף שהיו שכתבו מגילת סתרים מ"מ לא כולם כתבו.
(נפק"מ לבאר באיזו דרך גמ' מסויימה)
חכם באשי כתב:בחולין אמרו, שתלמיד חכם צריך ללמוד שלושה דברים, לשחוט, לכתוב ו...(את הדבר השלישי שכחתי).
קשה א"כ להאמין שהיו אמוראים שלא קיימו את זה.
אפרקסתא דעניא כתב:אוצר החכמה כתב:יו "אמוראים" שלא פתחו מימיהם חומש, נביא, או תהילים.
הוא לא שאל אם היו שלא ידעו לקרא!
מי שיודע לקרוא יודע גם לכתוב. באמת. מדברים כאן על אמוראים, לא על תינוק כשרוני שכבר יודע לצרף אותיות ולקרוא מעט.
י. רבינוביץ כתב:לי באופן אישי אין ראיה לכאן או לכאן. והנושא צריך עיון.
היא שיחתי כתב:האמת שאני ירא לציין הגמ', שמא אהיה כמלעיב במלאכי אלוקים (אין זה גנאי כיון שהרי כבר העמדתי השאלה, אך חושבני שמי שכן ידע לכתוב וכותבים עליו שלא ידע הוי גנאי)
באופן כללי זה סיפור אחד, לציין לגמ' לאמורא מסויים זה סיפור שני, אבל כיון שזה נוגע לפשט הגמ' אציין ברמיזא שזה בסוף עמוד א באיזה דף במסכת בתמורה
היא שיחתי כתב:יודע אני לקרוא, והראיה שקראתי את הגהת השיטה מקובצת כתב יד (נמצא בהגהות עו"ה מהדורת תשע"ב) אשר מגיה שהכותב הולך על האדם שהיה מוצא
הוגה כתב:ידידי היקר והנכבד, אם מוחמד לא ידע קרוא וכתוב ואעפ"כ הלא הוא כתב את הקוראן, מה הבעיה לומר שלהבדיל (אלף וכו') האמוראים כתבו את התלמוד אע"פ שלא ידעו קרוא וכתוב?
ההוא תלמידא כתב:עיין בשו"ת בית דוד לייטר בח"ב סי' קלג בעניין זה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 131 אורחים