בגמ' מועד קטן י"ח. אמר רב שמן בר אבא הוה קאימנא קמיה דר' יוחנן בי מדרשא בחולו של מועד ושקלינהו לטופריה בשיניה וזרקינהו, וכו' שמע מינה מותר לזורקן, ומשני "אשה בי מדרשא לא שכיחא"
בשו"ת רבבות אפרים ח"ו סי' ס"ח הביא תשובה מבעל משנה הלכות דאוסר לעשות אסיפה לנשים בבית המדרש של אנשים, ובנה דבריו על דברי הגמ' הנ"ל, ועל הא דמבואר בשו"ע או"ח סי' פ"ח יש שכחבו שאין לאשה נדה בימי ראייתה ליכנס לביהכ"נ, ובימים נוראים נוהגים להתיר, ועין מטה אפרים או"ח סי' תקפ"א סכ"ה, והנה הגם דנימא דעכשיו אזלינן בתר המקילין והקילו לאשה ליכנס לביהכ"נ לתפלה מטעמים המבוארים ודלא כרמ"א שכתב דהמנהג כסברא ראשונה שלא ליכנס, אבל ודאי ליכנס בלי טעם תפלה למה נתיר לה, וא"כ פשוט דלנשים ליכנס לביהכנ"ס מלבד ממה שכתבתי לעיל מהא דר' יוחנן, הרי הרבה נשים יש שאינם טהורות ואין להם ליכנס לביהנ"ס לכתחילה כן, ואין לומר דמותרות כמו בימים נוראים שנכנסים מפני הבושה דמי הגיד לנו לסדר האסיפה בביהכ"נ שצריכה לההבייש ולבוא, לא יסדרו שם האסיפה ולא חבא האשה גם כי אין זה בושה אם לא תבוא לאסיפה.
ומאריך שם בעוד טעמים.
עוד הביא שם תשובה מהרה"ג ר' אברהם דוד הורביץ זצ"ל מחבר ספרי קנין תורה בהלכה וחבר הביד"ץ בירושלים דאוסר ג"כ