היא שיחתי כתב:ידוע שערי חומה המוקפות מימות יהושע קדושות טפי
ובגמ' סוף ערכין משמע דמהאי טעמא דינן שונה ויש דיני מכירת בתי ערי חומה
ועתה אבוא בשאלתי ואל עמי בבקשתי
הידוע אי מי הכותב שזהו טעם הקריאה בט"ו בפורים?
וידעתי בני ידעתי כי אף בחו"ל קוראים בט"ו במוקף מימות יהושע, אך מ"מ עומד אני בשאלתי.
עתה ראיתי את הדברים, אבל כמונח בזכרוני הנוסח בראשונים שלענין ירושלים לא בטלה קדושה ראשונה, (אולי כי אי אפשר לקדושת ירושלים בלא קדושת אר"י)אברהם כתב:אבל בעיקר דברי אי"ס שטען שהרי כתב הרמב"ם שקדושת ירושלים והמקדש לא פקעה, נראה דאין זה עניין לתורת עיר מוקפת חומה לעניין מגילה לדעת התוס', שהרי אף שקדושת ירושלים לא פקעה מ"מ קדושת א"י פקעה אף בירושלים, ולכן לא חייבים בה בתרומות ומעשר.
והרי הנידון של קדושת ערי החומה אינו שייך לקדושת ירושלים המסויימת כמובן, אלא הוא דין כללי בכל ערי ארץ ישראל, ובזה קאמרינן דכל שנחרב קודם עליית עזרא לא נתקדש שוב ואינו חשיב בן כרך לפורים.
איש_ספר כתב:בכרם ציון? כנראה שמשם זכרתי את זה, נ"ל שגם בהר הקודש של הגאון הירושלמי שפירא (שכחתי שמו, ששחל"ח לפני איזה זמן, מדבר ע"ז) אבל כאמור בלא"ה אין בזה כ"כ נפק"מ שהרי קי"ל כהרמב"ם דגם לתרומ"ע בעינן רוב יושביה עליה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים