מה שנכון נכון כתב:יא"מ - ירא אלהים מרבים, מלה"כ בנחמיה.
יא"ק - יברכהו (וכדו') אלהי קדם. (ככה"נ).
עמוס התקועי כתב:....והייתי מעריך הצעות.
בכל אופן רק במקום א' מצאתי את הר"ת הנדירים יא"ט. אני חושש שזה ט"ס. האם ר"ת הנ"ל שכיח? ואם כן, מה פיענוחו?
שמן ראש אל יניא ראשי (תהלים ק"מ) היינו מחמת השמן שהיא התורה אל יניא ראשי שלא יונה את עצמו והנה "אל "יניא "ראשי ר"ת יר"א כמאה"כ ולא תונו איש את עמיתו ויראת מאלהיך היינו שלא יונה עצמו בזה שידמה בעצמו כי הוא ירא אלהים והנה לב טהור ברא לי ר"ת ביר"א. הינו מחמת היראה זוכה ללב טהור וגם ע"י יראה זוכה לתשובה.
...הוא אשר אמר לו עתה ידעתי כי ירא אלהים אתה והירא ודאי טהור ועומד לעד.
נוריאל עזרא כתב:עמוס התקועי כתב:....והייתי מעריך הצעות.
בכל אופן רק במקום א' מצאתי את הר"ת הנדירים יא"ט. אני חושש שזה ט"ס. האם ר"ת הנ"ל שכיח? ואם כן, מה פיענוחו?
אולי: ירא אלהים טהור.
ועל דרך מה שכתוב בחסד לאברהם וז"ל:
https://tablet.otzar.org/#/book/7384/p/ ... 9/end/15/cשמן ראש אל יניא ראשי (תהלים ק"מ) היינו מחמת השמן שהיא התורה אל יניא ראשי שלא יונה את עצמו והנה "אל "יניא "ראשי ר"ת יר"א כמאה"כ ולא תונו איש את עמיתו ויראת מאלהיך היינו שלא יונה עצמו בזה שידמה בעצמו כי הוא ירא אלהים והנה לב טהור ברא לי ר"ת ביר"א. הינו מחמת היראה זוכה ללב טהור וגם ע"י יראה זוכה לתשובה.
וכן בספר חכמת המצפון:
https://tablet.otzar.org/#/book/22859/p ... 9/end/42/c...הוא אשר אמר לו עתה ידעתי כי ירא אלהים אתה והירא ודאי טהור ועומד לעד.
אני מבין 'כל אשר לו שלום', אך מה הכוונה ביא"ט, ואיזה מן הפתרונות דלעיל יתכנו?כאל"ש יא"ט
צופה_ומביט כתב:אולי "ירדפהו/ישיגהו אך טוב", על יסוד הפסוק אך טוב וחסד ירדפוני.
או: יראה אך טוב.
'לאורך ימים ושנים טובות'.גשדל כתב:מישהו יודע מה פירוש ר"ת לאויו"ט. חשבתי שזה לאורך ימים טובים אבל זה לא כ"כ מסתדר עם האותיות...
עזרה בפענוח ר"תדרך אגב אולי כדאי לפתוח בפורום נושא של פענוח ר"ת
באר בשדה כתב:'לאורך ימים ושנים טובות'.גשדל כתב:מישהו יודע מה פירוש ר"ת לאויו"ט. חשבתי שזה לאורך ימים טובים אבל זה לא כ"כ מסתדר עם האותיות...עזרה בפענוח ר"תדרך אגב אולי כדאי לפתוח בפורום נושא של פענוח ר"ת
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 95 אורחים