החלטיות אין לי, אבל כתבתי את הנלענ"ד.
אדרבה, אשמח שהשאלה תועלה לאחד מגדולי הפוסקים שליט"א (כמובן, כשהרוחות קצת יירגעו, והשאלה תהיה מעשית), לאחר שיימסרו לו הנתונים
בברכה המשולשת כתב:הדת הדרוזית הטמאה היא ע"ז.
שמש כתב:בברכה המשולשת כתב:הדת הדרוזית הטמאה היא ע"ז.
במחילה מכת"ר, האם קביעה זו מופיעה באחד מהפוסקים? ומה טעמה? האם מחמת ההגשמה בלבד? שאם כן הרי שלדעת הרמב"ם המגשים הוא 'מין' ולא עובד ע"ז, ובפרט שעצם ההגשמה הייתה לכאורה מחלוקת בין הרמב"ם (והראב"ד, וכנראה רוה"פ) לבין אותם 'רבים וטובים' שציין הראב"ד שהאמינו בהגשמה, האם כל אלה היו עובדי ע"ז? או שהטעם הוא שמלבד ההגשמה יש כאן עוד טענה בכך שהאל המוגשם שלהם אינו השי"ת (להבדיל מהמוסלמים שמזהים את השי"ת ב'אללה')?
לייבעדיג יענקל כתב:מפורסם שהדת הדרוזית נחשבת לסודית
שמש כתב:ב. אז מה, לגויים אסור לטעות? ואם הלך אחד מהם לחכם יהודי שילמדו אמונת הייחוד והחכם היה מאותם 'רבים וטובים' ולימדו שלה' יש גוף? ואף שי''א שחוסר ידיעה הוא קרוב למזיד בבני נוח, זה כשלא ידע מהאיסור משום שהיה לו ללמוד ולא למד משא"כ כאן שיתכן שלמד וטעה. בנוסף מצינו כבר שאיסור ע''ז אצלם קל יותר מישראל בכך שלא הוזהרו על השיתוף ושמא ה''ה לזה.
ג. אפשר לחלק כמו שכתבת ואפשר שלא, ומ''מ זה מצריך מקור (לכאורה קשור גם לדיון לגבי הנוצרים).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 183 אורחים