ארי בן ארי כתב:גם אני ידעתי את דברי המנחת חינוך ויש גם את תרוצו של בעל התכלת מרדזין שכתב דהרימונים היו הציצית
אבל קשה לי לדברי הרדב"ז למה חיבור בגד שני הבדים במקום הצואר לא חשיב להופכו לבגד אחד
חלא בר חמרא כתב:לולא דמיסתפינא אמינא תירוץ חדש בזה-
לפי שהיה המעיל בכלל שאר בגדים להצריכו ציצית, והוציאו הכתוב מכללן להצריכו פעמונים, אי אתה יכול להחזירו לכללו להתחייב בציצית עד שיחזירנו הכתוב לכללו בפירוש. [וכדמצינו לגבי אשם מצורע שיצא להצריכו מתן בהונות והוצרך הכתוב להחזירו לכלל שאר קרבנות למתנות דמים. ועוד כיו"ב]
שילה צבי כתב:קצת קשה לי להבין את לשונו של הרדב"ז , אך ברור שהוא מתרץ כהמשך לאיך שהוא מסביר את צורת המעיל (הכי קל להבין- דמיין מעיל שלם שיש לו שסע מקדימה עד הגרון ומאחורה עד העורף. נוצרו ד כנפות, שתיים מקדימה נוגעות ושתיים מאחורה כנ"ל). משום מה ארבע כנפות צריכות להיות שתיים מאחורה ושתיים מקדימה מחוברות בכתף, ולא שתיים מימין ושתיים משמאל מחוברות בגרון. לא כ"כ מבין את הסברא אבל הכיוון הוא קודם כל שזה לא הצורה הרגילה של ד כנפות.
מיללער כתב:עי' עוד בנזר הקודש ערכין ג' ע"ב שכ' עפ"י דברי המרדכי דבשבת מותר ללבוש בגד של ד' כנפות בלי ציצית משום האיסור של קשירה בשבת, והתורה לא אסרה לבישת הבגד אלא חייבה להטיל ציצית ובשבת אי אפשר, כמו כן כיון שאסור להוסיף על בגדי כהונה ממה שחייבה התורה, נמצא שאין איסור לילך בהמעיל בלי ציצית עיי"ש ודו"ק
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 310 אורחים