צופה_ומביט כתב:שמעתי בשם הרב שטיינמן זצ"ל שענה לשואל: למה לך? תתחייב בכיבוד ומורא או"א שהוא חמורה שבחמורות. עדיף לך לא לדעת ולא תעבור מימיך על מצוות אלה.
אשרי יושבי ביתך כתב:שמעתי בשם מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל שלא טוב למסור ילד לאימוץ - כי מפסידים ממנו מצות כיבוד אב ואם.
[הוא לא דיבר על אימוץ רגיל, שאז או שאין הורים או שאינם יכולים לגדלו. אלא במעשה שהי' במשפחה שהי' להם ילדים רבים, ולאחי הבעל לא היה ילדים שנים רבות, והחליטו 'לתרום' לו ילד אחד לאימוץ לאחיהם, מבלי שאף אחד ידע ע"כ. וכששמע ע"כ הגראי"ל אמר שלא טוב עשו שהפסידו מהילד מצות כיבוד אב ואם].
ולמה לא נימא 'אשרי מי שלא חמאן'. דנכון שבעלמא לא נגיד שכל אחד יעזוב את אביו ואמו כדי שלא יכשל בכיבוד אב ואם. אבל הכא שיש סיבה למה רוצים למסרו לאימוץ - אז נרוויח על הדרך שלא יכשל הבן בכיבו"א, וכסברת ר' יוחנן בקידושין שם.
סגי נהור כתב:אין לך אב שמחל על כבודו יותר מהמוסר בנו לאימוץ. ופשוט לכאורה.
יואל שילה כתב:סגי נהור כתב:אין לך אב שמחל על כבודו יותר מהמוסר בנו לאימוץ. ופשוט לכאורה.
לפעמים...
סגי נהור כתב:אם משום שהמסירה לאימוץ אינה לרצונו - ניחא.
אבל כשהמסירה היא לרצונו ודאי המחילה היא עולמית, ואין לך מחילה גדולה מזו.
סגי נהור כתב:כיון שמסלק עצמו מכל קשר עם הבן, ובכלל סילוק זה - עצם ידיעת הבן שהוא הוא אביו, קשה לומר שיכול לחזור בו מזה.
בן ראובן כתב:מה ענין תנאי לכאן? אין כאן שום חלות שתלויה ב"תנאי" הזה. יש כאן מחילה ותו לא.
וגם אם נאמר שיכולים ההורים לחזור בהם ממחילה זו, האם חובתו של הבן (שיודע שההורים מחלו) לברר זהותם שמא חזרו בהם?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 184 אורחים