יוסף חיים אוהב ציון כתב:לאחר עלייתו של הרב דסלר, השקדן הצעיר מפזינוק מונה במקומו כראש הכולל.
קומי רוני כתב:אולי היה מבחירי החבורה אבל מעולם לא היה שם ראש כולל כנודע, כי אם הגר"א פלצינסקי [וגם אצלו היה רק נסיון ובסוף החליט לא לעזוב ארה"ק].
אנא עבדא כתב:יש איזה ספר עם תשובות בהלכה ממנו? או ד"ת על התורה?
בן פקועה כתב:קומי רוני כתב:אולי היה מבחירי החבורה אבל מעולם לא היה שם ראש כולל כנודע, כי אם הגר"א פלצינסקי [וגם אצלו היה רק נסיון ובסוף החליט לא לעזוב ארה"ק].
ר' טוביה היה בשנת תש"ז בן 20 בלבד.
ספרן כתב:מסע שהחל כילד קטן בימי השואה הארורה, המשיך בהצלה, בדידות, נישואין, הרב דסלר, ר"מ אצל הרב שלזינגר בלונדון, דיינות באנטוורפן, ובית הדין של 'העדה',
בן ירושלים כתב:
לפני שנים שמעתי מאדם שהיה מנהל ה,חידר" באמשטרדם שכל השאלות העקרוניות היו עולים על שולחנו של הרב וייס שהיה דיין באנטוורפן הסמוכה.
בן ירושלים כתב:בפסח נהגו (לפני כעשרים שנה) רבים להשתמש בשמן קטניות. לתדהמתי , אמר לי מאן דהוא שבעבר לפני שנים אפילו הרב וייס הנ"ל התיר להם זאת.
בן ירושלים כתב:לפני שנים שמעתי מאדם שהיה מנהל ה,חידר" באמשטרדם שכל השאלות העקרוניות היו עולים על שולחנו של הרב וייס שהיה דיין באנטוורפן הסמוכה...ד)
בן ירושלים כתב:
יש כאן תופעה מענינת שהרבנים האירופאים כשהגיעו לירושלים השתלבו באוירת העדה החרדית למרות שבקהילותיהם היו הרבה יותר "פתוחים" (כך למשל הרב וייס בעל המנחת יצחק, הרב וייס הנ"ל ודומני הרב הורביץ משטרסבורג, ועוד)
כדכד כתב:בן ירושלים כתב:לפני שנים שמעתי מאדם שהיה מנהל ה,חידר" באמשטרדם שכל השאלות העקרוניות היו עולים על שולחנו של הרב וייס שהיה דיין באנטוורפן הסמוכה...ד)
?
חשבתי שאנטוורפן זה בבלגיה ואמשטרדם זה בהולנד זה נחשב סמוך?
גם לענין מקרא מגילה אילו אחת מהן מוקפת?
אליסף כתב:וכבר אמר מהר"י ט"ב שלקחת ת"ח ולהופכו לקנאי הרבה יותר קל מאשר להפוך קנאי לת"ח
יוסף חיים אוהב ציון כתב:יש סיפור עליו שהוא הלך למלך לבקש על אביו ואמו, ועל זה אומרים בעעי המוסר לא לפספס שהמלך בשדה. למי ידוע מה הנוסחא המדוייקת?
בן ירושלים כתב:כדכד כתב:בן ירושלים כתב:לפני שנים שמעתי מאדם שהיה מנהל ה,חידר" באמשטרדם שכל השאלות העקרוניות היו עולים על שולחנו של הרב וייס שהיה דיין באנטוורפן הסמוכה...ד)
?
חשבתי שאנטוורפן זה בבלגיה ואמשטרדם זה בהולנד זה נחשב סמוך?
גם לענין מקרא מגילה אילו אחת מהן מוקפת?
שעה וחצי נסיעה . יותר קצר מירושלים לחיפה...
כדכד כתב:גם בבני ברק לא קוראים בט"ו מדין סמוך לירושלים למרות שזה פחות משעה ומחצה נסיעה (מי שכן קורא בב"ב בטו זנה בדכ משום סמיכותה ליפו)
להודות ולהלל כתב:
לפני שעלה לרכבת נתן לו אביו ר' שלמה הי"ד מתנת פרידה: סידור תפילה בו כתב לבנו 'אחוז עצמך בה' בכל עת ובכל מקום'. בכך זכה אותו נער יצחק טוביה, להיות אוד מוצל מאש יחיד מכל העיירה כולה הי"ד.
...
כעבור שבועיים ימים הופיעו בשערי המחנה אביו ואמו של אותו ילד, מלווים בגדוד מלכותי, חיבקו את בנם החכם… הבן האמיץ שעל ידו באה הצלתם ותשועתם, הצלת חייהם [מקורות: ספר 'רבינו הגדול אמרו' גאב"ד ירושלים. עדות נאמנה מפי השמועה. הרה"ח הרב מאיר גרליץ].
חרט כתב:ברור שהסיפא: "כי מכל אותם בחורים לא צמח אפילו תלמיד חכם אחד" וכו' - אינו נכון כלל וכלל.
למדו שם בישיבה עוד הרבה שצמחו וגדלו והתפרסמו.
להודות ולהלל כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:יש סיפור עליו שהוא הלך למלך לבקש על אביו ואמו, ועל זה אומרים בעעי המוסר לא לפספס שהמלך בשדה. למי ידוע מה הנוסחא המדוייקת?
[מקורות: ספר 'רבינו הגדול אמרו' גאב"ד ירושלים. עדות נאמנה מפי השמועה. הרה"ח הרב מאיר גרליץ].
חרט כתב:ומה טיבו של מעשה זה המצורף?
ברור שהסיפא: "כי מכל אותם בחורים לא צמח אפילו תלמיד חכם אחד" וכו' - אינו נכון כלל וכלל.
למדו שם בישיבה עוד הרבה שצמחו וגדלו והתפרסמו.
ומי יודע כמה עוד קישוטים ספרותיים נוספו על מעשה זה...
חיימשה כתב:מפורום שכן:
מעשה ששמעתי בשעתו כשנתיים או שלש אחרי התחלת כהונתו בתור גאב"ד.
היה זה כאשר עשו שחיטה של עופות "מטילות" עבור מוצרי נקניק (עופות מטילות יש להם בשר קשה מדי ולא כ"כ טעים, לכן שוחטים אותם למוצרי נקניק בלבד).
והנה שוד ושבר. פתאום גילו באחד הקורקבנים מחט. באופן המטריף את העוף ללא פקפוק.
אבל באותה שעה כבר היו שבעים אלף (!) העופות שחוטים, מרוטים ובתהליך בישול בתוך הסילו הענק שבמפעל. וכמובן שלא היה ניתן לזהות איזה מהם הוא העוף שבקורקבן שלו מצאו את המחט המטריפה.
ואף אמנם שלכאו' יש כאן ביטול בשישים, אבל חלקי העופות היו שלמים באותה עת ומבושלים ונאסרו מדין "חתיכה הראויה להתכבד" שאינה בטלה אפי' באלפי אלפים כנפסק בשו"ע.
השאלה הופנתה לגאב"ד הגרי"ט ווייס זצוק"ל, והוא הורה להכשיר את הכל.
וטעמו ונימוקו היה במחשבה "מחוץ לקופסה":
עופות "מטילות" בימינו אינן נחשבות בשום שלב לחתיכה הראויה להתכבד...
והיצרן ניצל מהפסד מרובה.
כדכד כתב:רציתי להוכיח שפחות משעה ומחצה נסיעה לא נחשב סמוך עדיין
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 387 אורחים