הקישון33 כתב:יש סרטון שהוא אומר אחרי השבץ של הרבי שבוודאי ברור כשמש דברי הרבי שהוא משיח וזה חלק מתורה שבע"פ ומי שמסתפק בזה [לאלו שגדלו על האמונה הזאת] הוא מסתפק גם אם בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ, לא פחות!
כידוע שאמר אחר פטירת הרבי שטעינו (וגם התבטא בחריפות בראיון לכפר חב"ד נגד אלו שעדיין מאמינים שלולי ראיתי בפנים לא הייתי מאמין, דברים שגם הרב שך לא דיבר קרוב לזה וקשה מאד לשומעם כמו הם גרועים מהמשכילים ומהיבסקציה!!! וכו' וכו') האם הוא אי פעם הסביר בדיוק איך אפשר לטעות אם הרבי דיבר דברים כאלו מפורשים שרק זמן קצר לפני זה תלה את האמונה בזה כאמונה בתורה שבכתב?
זה לשונו בסרט:
"...
שכל מה שהנביא, הנביא של דורנו, אמר, והתקיים ככה בפועל, וגם כעת לא רוצים להאמין - זו פשוט טיפשות מוחלטת בלי כל היגיון. האמונה כעת היא דוקא כן על פי היגיון, לאחרי שראו שכל מה שהנביא אמר התקיים".
"הרבי אמר, והרבי ציוה להכריז את זה, לפרסם, שעוד מעט משיח בא, הנה הנה הוא בא,
והרבי אמר את זה בתור נבואה. נו, אז אם לאחד חסר את זה, אז חסר, ז"א חסר באמונה ענין של כפירה בנבואה, בנבואה של הרבי. זה לא רק זה, זה הולך הלאה והלאה והלאה. יהודים שלמדו חסידות יודעים את זה, מה שכתוב במאמר הראשון באתי לגני תשי"א שהרבי אמר, שזהו סדר ותוכנית הבריאה. כך היה תוכנית הבריאה. כך היה התוכנית איך יתגלה הגילוי של משיח. כמו שהיה תוכנית בנוגע למתן תורה בכלל, היה תוכנית מלכתחילה, שזה ייקח שבע דורות,
ויתחיל ע"י אברהם אבינו, וכו' עד שבא לידי משה שהוא השביעי, וכל השביעין חביבין ועל ידו היתה מתן תורה בפועל. אז כתוב כאן, שאותו הדבר בנוגע לגילוי פנימיות התורה שיתגלה ע"י משיח אז זה ג"כ כך התוכנית על פי תורה,
שזה התחיל ע"י אדמו"ר הזקן וכו' וכו' עד שבא משה שהוא השביעי וכל השביעין חביבין והורידה למטה בארץ. אז במילא, אז זה פשוט דבר ברור עוד לפני שהרבי הכריז בזמן האחרון ההכרזה הבשורה שעוד מעט משיח בא. עוד לפני זה, ידענו, על פי מה שכתוב במאמר זה, בתורה, שזהו הסדר וזהו התוכנית. זה עניין אחר לגמרי.
מה שאנחנו יודעים באופן הכי ברור, מפני שזו התוכנית שעל פי תורה, שזה בדור השביעי, ושהרבי עוד מעט יבריא, ויהיה הגילוי בתכלית, ויבנה בית המקדש ויקבץ נדחי ישראל, זה מה שאנחנו יודעים".
"אם לאחד אבל נופל ספק בנוגע אם זה דור השביעי, כאן זה שאלה אחרת לגמרי, זה לא ספק בפרט, זה ספק בכלל. ז"א שהוא לא מבין בכלל כל העניין. ואם זה יהודי שלא יודע מחסידות - אז הוא לא יודע.
יהודי שלא יודע מכל העניין שמשיח הוא בן דוד, או שלא יודע שמשיח זהו הרבי של דור השביעי, אז יכול לחשוב כל השטויות, וזה אצלו שום סתירה. יהודי אבל שהוא כן יודע, אז ממה נפשך:
זה תורה אחת. אין שני תורות. תורה שבכתב ותורה שבעל פה ותורת החסידות כולל המאמר באתי לגני תשי"א זה הכל תורה אחת. או שזה אמת או שזה שקר, אחד מהשתיים. אמרו לי שאסור לדבר ככה, אבל אני חוזר שוב פעם אותו הדבר. מה פירוש אסור לדבר? זה ככה או זה לא ככה? זה תורה של אמת או של שקר?
אם ספק על המאמר באתי לגני, שזה חלק מתורה שבעל פה, אז ספק על כל התורה שבעל פה, ספק על כל התורה שבכתב, ספק על בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ".
"
יהודי שלמד באתי לגני, יהודי שיודע מחסידות,
צריך לדעת אחד מהשתיים. אם אתה לא מאמין ויש לך איזה ספק שזה בדור הזה דור השביעי, אז ספק אצלך על כל העניין של תורה. זה הוא צריך לדעת".
ע"כ מצולם שם.
קשה אפילו לדעת מאיפה להתחיל להתייחס לדברים האלה. מספיק רק לסכם את הנקודות:
נביא בדורנו. כפירה בנבואה. המאמר באתי לגני תשי"א של הרבי מחב"ד מחייב את כל כלל ישראל כי הוא גוף אחד עם התורה שבעל פה. ספק על המאמר באתי לגני תשי"א הוא ספק על כל התורה שבע"פ ועל כל התורה שבכתב ועל בראשית ברא אלקים. כל יהודי בכל העולם שלא אוחז שהרבי מחב"ד הוא משיח בגלל המאמר באתי לגני ובגלל שהרבי אמר - הוא פשוט אנוס כי הוא לא יודע, ולכן הוא חושב שטויות. מי שיודע שהרבי אמר - חייב לקבל את זה כי אחרת זה אומר שהוא מסופק על כל התורה כולה. את הדור השביעי בתוכנית על פי תורה כיצד יתגלה משיח סופרים מאדמו"ר הזקן מחב"ד והיא עוברת בתוך השושלת הזו דייקא, והרבי השביעי מחב"ד הוא המשיח.
גם לי היה קשה מאיזה חלק בחשבון הוא חזר בו כמה ימים אח"כ, ולמה. כלומר, זה שהרבי נפטר - לפי הכתוב ברמב"ם [בלי ההמצאה לחלק בין "נהרג" לבין "נפטר"] מוכיח שהוא לא משיח. מילא. אבל מה עם כל החשבון?
דבר אחד ברור:
יש הרבה הרבה מה ללמוד מכל המעשה הזה, ודי בזה.