יודל'ה כתב:יש ב' טעמים לשליחת משלוח מנות, ד' התרומה"ד כדי שיהיה לעני מה לאכול בסעודת פורים וד' המנות הלוי ה"ה רבי שלמה אלקבץ כדי להרבות רעות והנפק"מ אי יוצאים בספרים, דלטעם התרומה"ד כמובן א"א לצאת משא"כ לט' המנות הלוי, ולשיטתו שפיר קיים משלוח מנות בשליחות חיבורו לחמיו אפי' בתור משלוח מנות ממש...אם כי לא נעלם מעיני מש"כ החשוקי חמד הנ"ל אמנם יתכן גם יתכן כי הוא קיים באמת מצות משלוח מנות בספרו.
זלמן כתב:כבר אתבדרא בבי מדרשא, דמשלוח מנות הוא דין בסעודה, דכן הדרך בסעודה גדולה של שמחה (וכנראה בספר נחמיה פ"ט). וכדמוכח מרש"י מגילה ז: ד"ה מלחפי דכשאינו סועד בעצמו פטור ממשלוח מנות (ועיין מג"א תרצ"ה סק"יב), ויש לזה ראיות רבות.
חכם באשי כתב:איני יודע בוודאות. לזכרוני, בשו"ת דברי יציב דן בענין (ואולי במכתביו - מכתבי קודש דברי יציב, מצוי כנראה באוצר).
חכם באשי כתב:איני יודע בוודאות. לזכרוני, בשו"ת דברי יציב דן בענין (ואולי במכתביו - מכתבי קודש דברי יציב, מצוי כנראה באוצר).
הראשון ששלח 'מנות' באמצעות חידושי תורתו היה ר"ש אלקבץ, בספרו 'מנות הלוי'. ואאל"ט גם הרמ"א כתב את 'מחיר יין' כמשלוח מנות.
קו ירוק כתב:ר' בעריל וינטרוב זצ"ל ויבדל"א הגרח"ק שליט"א
שלחו להרב שך זצ"ל כשהיה ר"מ בלומז'א בפ"ת, משל"מ שאלות על כל הש"ס.. הכת"י התפרסם בשעתו
ומסתמא דרך כבוד ולא כמשלוח מנות
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 62 אורחים