דרומי כתב:ייש"כ גדול
האם מצינו מקשרים את הנשיקין של הושענא רבא המבוארים שם עם הנשיקה של 'על פי ה'' האמורה באהרן ומרים ומשה?
דרומי כתב:ייש"כ גדול
האם מצינו מקשרים את הנשיקין של הושענא רבא המבוארים שם עם הנשיקה של 'על פי ה'' האמורה באהרן ומרים ומשה?
דרומי כתב:ייש"כ גדול
האם מצינו מקשרים את הנשיקין של הושענא רבא המבוארים שם עם הנשיקה של 'על פי ה'' האמורה באהרן ומרים ומשה?
דרומי כתב:העירני ח"א, שבתפילות שבסידור (לפחות בנוסח המוכר לי) לא מצינו לעולם שמזכירים כלפי מעלה את ענין ה'נשיקה', מלבד פעם אחת בהושענא רבא, בתפלה שלאחר חביטת הערבה, וז"ל:
"ותתעורר האהבה ותנשקנו בנשיקת פיך ממתקת כל הגבורות וכל הדינין".
למה באמת דוקא בתפלה זו מצינו לענין הנשיקה?
והנה, בהמשך התפלה: "ותאיר לשכינת עוזך בשם יו"ד ה"א וא"ו שהוא טל אורות טלך".
הכוונה היא ששלושת האותיות הראשונות של שם הוי' במילואם עולים בגימטריא ט"ל (השם במילואו עולה מ"ה, וכאן לא מחשיבים הה"א האחרונה ונשאר כמנין ט"ל).
ויש לשאול, האם חשבון מיוחד זה של שלושת האותיות כמנין ט"ל שייך גם הוא לענין המיוחד של הנשיקה?
כל מידע יתקבל בברכה...
זאינץ כתב:ניסוך המים שהיה בזכות מרים
זאינץ כתב:ולכן מסירים הטבעות העליונות מהלולב בהושענא רבה והוא כענין פריעת ראש הכלה
שמואל שלומוביץ כתב:ראה שער הכוונות דרושי חג הסוכות סוף דרוש ח.
יאיר כתב:שמואל שלומוביץ כתב:ראה שער הכוונות דרושי חג הסוכות סוף דרוש ח.
אם אפשר, מה כתוב שם בקצרה?
סוכות הוא החיבוק[ענין הסוכה] הושענא רבה הוא הנשיקין[הערבות שדומים לשפתיים] ושמיני עצרת הוא הזיווג.
מגדל כתב:תגובתו של ר' שלמה פישר כששאלתי אותו על נוסח התפילה לפני הנחת תפילין: "יה"ר מלפניך יי' שיהא חשוב לפני הקב"ה".
יאיר כתב:אבל זה דומיא דברכות כגון "שהכל נהיה בדברו"..
"ברוך אתה...בדברו"
מגדל כתב:אין קשר בין הנשיקות שהובאו כאן לבין הנשיקה שהובאה על ידי פותח האשכול לבין מיתת נשיקה.
כנראה טובו דודיהם של כל המגיבים מיין.
ולגופו של עניין, התפילות (המאוחרות) שבסידורי האשכנזים בכלל ואלו המנסות להתבסס על הקבלה בפרט משובשות הן.
חבל שלא הקלטתי את תגובתו של ר' שלמה פישר כששאלתי אותו על ההזיה בנוסח התפילה לפני הנחת תפילין: "יה"ר מלפניך יי' שיהא חשוב לפני הקב"ה".
צופה_ומביט כתב:יאיר כתב:אבל זה דומיא דברכות כגון "שהכל נהיה בדברו"..
"ברוך אתה...בדברו"
אני מבין שלא קראת בקישור ששמתי?
צופה_ומביט כתב:מגדל כתב:תגובתו של ר' שלמה פישר כששאלתי אותו על נוסח התפילה לפני הנחת תפילין: "יה"ר מלפניך יי' שיהא חשוב לפני הקב"ה".
ברוך שכיוונתי?
viewtopic.php?p=737016&sid=c1b5022c3aa8d3adb8e93868407d9cdd#p737016
מה באמת אמר הגר"ש פישר?
דרומי כתב:חבל שלא הקלטתי את מה שעמד לי על הלשון לנוכח תגובתך הלא עניינית.
מגדל כתב:צופה_ומביט כתב:מגדל כתב:תגובתו של ר' שלמה פישר כששאלתי אותו על נוסח התפילה לפני הנחת תפילין: "יה"ר מלפניך יי' שיהא חשוב לפני הקב"ה".
ברוך שכיוונתי?
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p= ... dd#p737016
מה באמת אמר הגר"ש פישר?
עברו שנים ואינני זוכר במדויק, וע"כ חבל שלא הקלטתי.
ומ"מ, אם זכרוני אינו מטעה אותי כללות הדברים הייתה ששאלתי אותו: הנוסח הזה לא בעייתי? אז הוא הסתכל והשיב שפשיטא עם זלזול מובהק (כדרכו). וכמדומני שאז שאלתיו הרי זה לא רק שיבוש, זו כפירה ממש, והוא השיב שפשוט שזו כפירה.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים