פולסברג כתב:אך לדעתי דברים כאלו אסור לשמעם וכ''ש לדורשם ברבים, ומביא בלבות השומעים קרירות באמונת היסוד של שכר ועונש באופן מבהיל, וח''ו לעשות ליצנות כל שהיא מדברים כאלו. שרא ליה מריה, וה' הטוב יכפר בעדו.
מה דעת חו''ר הפורום בדבר?
גימפעל כתב:ומה תגידו על שיגרא דלישנא של 'טעם גן עדן' או 'מעין עולם הבא' וכהנה וכהנה.
גימפעל כתב:ומה תגידו על שיגרא דלישנא של 'טעם גן עדן' או 'מעין עולם הבא' וכהנה וכהנה.
אדיר במרום כתב:התפעלתי אז בזמנו, כיצד אנו אפי' לא שמים לב למושג הזה שהתנחל, ואותו גדול באותו רגע ששמע הזדעזע מזה כל כך...
זה מה שעושה הרגל לנפש, ואותו ת"ח לפי גילו אינו מצוי בשפת הבחורים ולכן באין לו הרגל באופן טבעי הזדעזע,
וכך בהמון נושאים זה שכיח.
המקור של זה הוא חושים בן דן שהרג את עשיו כשעיכב מיטת יעקב אבינו מחוץ למערת המכפלה, וידועים ע"ז דברי הגר"ח שמואלביץ על כח ההרגל השלילי.
לבנון כתב:גימפעל כתב:ומה תגידו על שיגרא דלישנא של 'טעם גן עדן' או 'מעין עולם הבא' וכהנה וכהנה.
כשר' הלל זקס זצ"ל היה שומע ביטוי זה ממישהו, היה רגיל לומר לו: אם זה המושגים שלך בגן עדן כנראה זה מה שתקבל.
פולסברג כתב:לאור בקשות בפרטי - הנה הדרשה, בדקה 5:35
https://www.torahanytime.com/#/lectures?v=196229
אדיר במרום כתב:בהיותי בחור מאורס, סיפרתי לת"ח גדול מאד, מופלג בתורה ובזקנה, שאני נוסע ל"שבת גיהנום" לכלתי, כמו שמוגדר בעולם הישיבות. אותו גדול הזדעזע, ואמר לי שאינו יכול לשמוע הגדרה נוראה זו, ואמר לי שזה זלזול בתרתי: זלזול ב"שבת", וזלזול ב"גיהנום".
פולסברג כתב:אך לדעתי דברים כאלו אסור לשמעם וכ''ש לדורשם ברבים, ומביא בלבות השומעים קרירות באמונת היסוד של שכר ועונש באופן מבהיל, וח''ו לעשות ליצנות כל שהיא מדברים כאלו. שרא ליה מריה, וה' הטוב יכפר בעדו.
מה דעת חו''ר הפורום בדבר?
תוכן כתב:אדיר במרום כתב:בהיותי בחור מאורס, סיפרתי לת"ח גדול מאד, מופלג בתורה ובזקנה, שאני נוסע ל"שבת גיהנום" לכלתי, כמו שמוגדר בעולם הישיבות. אותו גדול הזדעזע, ואמר לי שאינו יכול לשמוע הגדרה נוראה זו, ואמר לי שזה זלזול בתרתי: זלזול ב"שבת", וזלזול ב"גיהנום".
ומה עם זלזול בכלה. היא והמשפחה שלה טורחים כל כך לעשות לך חוויה טובה, וכל מה שיש לך לומר, שזה גהינם. אין הכרת הטוב?
גימפעל כתב:לבנון כתב:גימפעל כתב:ומה תגידו על שיגרא דלישנא של 'טעם גן עדן' או 'מעין עולם הבא' וכהנה וכהנה.
כשר' הלל זקס זצ"ל היה שומע ביטוי זה ממישהו, היה רגיל לומר לו: אם זה המושגים שלך בגן עדן כנראה זה מה שתקבל.
ומה היה עונה על החז"ל המצוטט לעיל ?
לבנון כתב:הוא היה עונה לך משהו בלשון כעין זה: נו, הנה יש עוד חז"ל שאני לא מבין.
ולגופם של דברים, חז"ל כבר אומרים עוה"ב אין בו לא אכילה ולא שתיה וכו' אלא צדיקים יושבים ועטרותיהם בראשיהם ונהנים מזיו השכינה. ועוד הרמב"ם האריך בעניין עוה"ב בהלכות תשובה שלו, עיי"ש. וגם בתחילת המס"י, שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' וליהנות מזיו שכינתו, וכל זולת זה שיחשבוהו בני אדם לטוב אינו אלא הבל ושוא נתעה.
ואתה רוצה לסתור את כל זה עם איזה מאמר חז"ל לא מובן, ולהעמיד את העולם הבא על תענוגי עולם הזה מפוקפקים?
מי שעובד את ה' עם כאלו השגות הוא באמת אומלל.
בוצינא כתב:מספרים על ר' גרשון לפידות ה'מתמיד' של ירושלים שאמר שכשיגיע לבית דין של מעלה יבקש מריבונו של עולם שאת חלקו בעולם הבא יקבל כ'סטנדר רחב מעץ עם גמרא מסכת שבת ורמב"ם, עם כוס קפה וסיגריה'.
שעת הכושר כתב:מענין לענין, סיפור...
סגי נהור כתב:לבנון כתב:הוא היה עונה לך משהו בלשון כעין זה: נו, הנה יש עוד חז"ל שאני לא מבין.
ולגופם של דברים, חז"ל כבר אומרים עוה"ב אין בו לא אכילה ולא שתיה וכו' אלא צדיקים יושבים ועטרותיהם בראשיהם ונהנים מזיו השכינה. ועוד הרמב"ם האריך בעניין עוה"ב בהלכות תשובה שלו, עיי"ש. וגם בתחילת המס"י, שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' וליהנות מזיו שכינתו, וכל זולת זה שיחשבוהו בני אדם לטוב אינו אלא הבל ושוא נתעה.
ואתה רוצה לסתור את כל זה עם איזה מאמר חז"ל לא מובן, ולהעמיד את העולם הבא על תענוגי עולם הזה מפוקפקים?
מי שעובד את ה' עם כאלו השגות הוא באמת אומלל.
אתה מבין שכוונת 'גימפעל' לטעון שג"ע יש בו תענוגות גשמיים?!... הדיון הוא על צורת ההתבטאות הזו, אם יש בה בעיה או לא.
לא למותר לציין שג"ע ועוה"ב - לאו היינו הך בהכרח.
צופה_ומביט כתב:בוצינא כתב:מספרים על ר' גרשון לפידות ה'מתמיד' של ירושלים שאמר שכשיגיע לבית דין של מעלה יבקש מריבונו של עולם שאת חלקו בעולם הבא יקבל כ'סטנדר רחב מעץ עם גמרא מסכת שבת ורמב"ם, עם כוס קפה וסיגריה'.
כמדומה שבספר ירושלים של מעלה הנוסח "גמרא נדרים עם ר"ן".
עתניאל בן קנז כתב:צופה_ומביט כתב:בוצינא כתב:מספרים על ר' גרשון לפידות ה'מתמיד' של ירושלים שאמר שכשיגיע לבית דין של מעלה יבקש מריבונו של עולם שאת חלקו בעולם הבא יקבל כ'סטנדר רחב מעץ עם גמרא מסכת שבת ורמב"ם, עם כוס קפה וסיגריה'.
כמדומה שבספר ירושלים של מעלה הנוסח "גמרא נדרים עם ר"ן".
כנראה התכוונת ל'סיפורים ירושלמים' של אנשין...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 267 אורחים