מצאנו שדיין שיודע בדין שהוא מרומה שלא יאמר הואיל והעדים מעידים וכו'
השאלה היא האם יש משמעות לאינטואציה הזאת גם באופן חיובי.
כגון אם באה שאלה באו"ח ויו"ד, ואינטואטיבית נראה להקל אבל מבחינת הגדרים יש בעיה,
האם שייך לומר, הואיל וכפי הנראה האמת היא בצד פלוני, (שהכתם אינו דם נדות, שלא נפל דבר איסור לקדירה, שהבעל הנעדר מת, וכד'), מהאי טעמא נקל ונסמוך על שיטה פלונית ונצרף קולא פלונית וכו', באופן שאם לא האינטו' לא היינו מסתמכים על כך.
בקיצור, האם יש משמעות להרגשה בשאלה "מה היה באמת" כדי לשנות את הגדרים ולהטותם עפ"ז.