איש_ספר כתב:אני לא חותם בשו"א על הנוסח של הליטוואק 'לדבר כמה שפחות', אבל הנה נוסחה מאוזנת יותר...:
viewtopic.php?f=19&t=6279&p=25368#p25368
האיך קפצנו מ'קדושה' לטבילת עזרא?
איש_ספר כתב:אני לא חותם בשו"א על הנוסח של הליטוואק 'לדבר כמה שפחות', אבל הנה נוסחה מאוזנת יותר...:
viewtopic.php?f=19&t=6279&p=25368#p25368
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:איש_ספר כתב:אני לא חותם בשו"א על הנוסח של הליטוואק 'לדבר כמה שפחות', אבל הנה נוסחה מאוזנת יותר...:
viewtopic.php?f=19&t=6279&p=25368#p25368
האיך קפצנו מ'קדושה' לטבילת עזרא?
דרך ישרה כתב:בענין הועדה שכ"כ תוקפים אותה כאן... האדמו"ר שליט"א אחרי המרידה שהיתה אמר שהוא אינו רוצה כלל לשמוע בזה, לדבר בזה, ולהתעסק בזה, הוא רוצה שיקימו ועדה שהיא תטפל בזה. אם הרבי אמר להקים ועדה והוקמה ועדה, אנחנו סומכים עליהם בעיניים עצומות. ברוך השם. וכשהיצר הרע מסית אותנו לפתוח חרך דק בעין ולהציץ על הועדה, ולפעמים אנחנו נכנעים לו, אנחנו מגלים שם עשרים אנשים שקולים ומתונים, חסידים ויראי שמים, שדנים על כל דבר מתוך כאב ומתוך כובד ראש ורצינות, ועדה שצריכה לעמוד בלחצים 'עצומים' שעולים מהשטח על טענות למה דברים נוראיים עוברים בשתיקה? ונא לעלעל קצת בהיסטוריה,...
אז אנחנו סומכים על הועדה הזו, ושמחים שאנחנו תמימים ומצייתים.
מקדש מלך כתב:אני כן חושב שיש בגור משהו מיוחד בנושא שמירת העיניים,
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:יש אימרא בחב"ד - לעתיד לבא תהיה עלייה לכל הבריאה - חסיד חב"ד יעלה למדרגת אדמו"ר מחב"ד, אדמו"ר פולני יעלה למדרגת חסיד חב"ד, חסיד פולני יעלה לדרגת אדמו"ר פולני, המתנגד יעלה למדרגת פולני, והגוי יעלה למדרגת מתנגד. אך און וויי פאר די עליה פון דער גוי.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אי קריאת עיתונים חילוניים קרה כאשר יצאו לאור עיתונים חרדיים ולקוחות הרוצים לקנות אותם.
צורת הביטוי? איני יודע מה זה בדיוק. ה'חומרות' שמעמיסים היום, למשל האיסור החדש יחסית של הדפסת תמונות נשים, התחיל אחרי פטירתו.
מחצה בכותל המערבי?! אתה מודע קצת להיסטוריה?
הפרדה באירועים של אגו"י? אתה מכיר את הסיפור עם הח"ח? ואיך התבטא הא"א עליו בזה?
איני יודע מה זה 'צורת הפנימיות', אבל לא ראיתי הבדל בין הפנימיות בחו"ל לבא"י, וסיפורים יש בהרבה פנימיות, לדאבוננו.
וכל הדברים האלו ביחד אינם 'רוב הקדושה' כלל וכלל. אדרבא, אחרי שמקבלים את סולם הערכים של הב"י, אפשר לקרות להם 'קדושה', וכמו המזומנים וההתעלות המוחשית דלעיל.
איש_ספר כתב:מקדש מלך כתב:מזכיר את הסיפור הידוע על ה"טלית הרטובה". וכך מספרת המעשייה: הרה"ק מגוסטינין לא הכיר את חסידי קוצק. עד שיום אחד בא אליו אדם הנראה פשוט במראה, וביקש לשאול ממנו את הטלית והתפילין שלו. הוא נעמד בחלון והתפלל תפילה קצרה. לאחר מכן, כשהחזיר את הטלית להרה"ק הנ"ל, הוא שם לב שהטלית רטובה. לשאלתו, השיב לו אותו האיש שהוא ראה בחלון חיילים עומדים מול קצין, וראה איך הם רועדים מפחד. וכשחשב על כך שגם הוא עומד מול "קצין" החל לרעוד מפחד ולהתכסות זיעה. אבל אל דאגה, הטלית תתייבש מיד ושום נזק לא ייגרם מכך. אך הרה"ק מגוסטינין הזדעק ואמר: "להיפך, אני חפץ שהטלית תישאר רטובה תמיד". ואותו יהודי השיב לו שלשם כך עליו ליסוע להרה"ק מקוצק, וכן הוה.
(הסיפור היה בסיס לגראמען ששרו בחתונה של רבי דוד בנו של הרבי. הגראמן הסתיים בבקשה ש"הטלית תישאר תמיד רטובה". והנה, רואים שנשאר כך לפחות אצל אחד...).
בעניין לימודיו:בזמני, הוא היה מקשיב לקלטות של שיעורי ר' אשר אריאלי. הוא מאוד אהב לשמוע אותו, וגם אמר לי פעם ששומעים שהוא שמור בקדושה...
אכן. שמירת העיניים של רבי אשר שליט"א היא מן המפורסמות.
אגב, נשמח לשמוע מידינו הרב הנוטר (וכמובן מכל מישהו אחר שאולי יודע), האם היה לו לרבי אשר קשר כלשהוא עם אותו זקן, רבינו הבית ישראל זי"ע?
לרוב אני רואה עצמי באשכול זה כתייר בלתי מלומד, שאין לו אלא להזין עיניו בשתיקה, אבל פעמים שקשה לשתוק. וימחול לי ידידי הרב מק"מ.
ישנם סיפורים רבים על הבזיון שנהגו בקוצק בכל מי שלא נמנה קהלם (לייב'ס-שלמה'ס-עקיבא'ס, ושמעתי שהב"י אמר שמעשה זה להד"ם), וגם סיפור זה כנראה שייך לאותה רוח, החסיד הפשוט מקוצק עולה ביראתו על הרה"ק מגוסטינין, ועד שהרה"ק הנ"ל לא יסע לקוצק, הוא לא יידע לפני מי הוא עומד.
ומקוצק לגור.
אם ר' אשר אריאלי שומר על עיניו, יש לברר היטב אם היה לו איזה קשר עם אותו זקן הב"י. כי כל התעוררות תשובה שיש בעולם מקורה מנועם אלימלך, וכל חיזוק של קדושה מקורו מהב"י.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אי הדפסת תמונות נשים הוא דבר חדש, יחסית. לא קשור להב"י. אכן, נהיה מיינסטרים, כי הקולניים הם בצד אלו שאינם רוצים התמונות, בעוד שהרוב שלא איכפת להם אינם קולניים. אבל מי שקרא וראה עיתונות של פעם יודע מזה.
על אודות הפנימיות, בתקופת הב"י היו שלש ישיבות 'חסידיות' בארץ - וויזניץ, בעלזא ותולדות אהרן. לא שמעתי על יותר. איך נראו אז הפנימיות בישיבות הללו ומתי השתנו? ענין הפנימיות, עכ"פ בחו"ל, השתנה למאד מאז שנות בחרותי, שרוב היועצים אומרים שלא לשלוח לפנימיות עד גיל שמונה עשרה.
בוועידה הארצית השנתית של אגו"י בארה"ב, לא היו יושבים נפרדים עד התקופה האחרונה. אני לא יודע איזה 'אירועים' אגודאיים היו בארץ בהשתתפות נשים, שהיו צריכים למחיצה.
והתגבורת של מחיצות וכדו' בארה"ב הוא בהשפעת סאטמאר, שהם המובילים ב'פרומקייט', ומאיזה סבה הליטאים נחותי כבוד עצמי חושבים שצריכים לצעוד בעקבותיהם.
ישעיהו לוריא כתב:מחולת המחנים כתב:ישעיהו לוריא כתב:איני יודע מקורות לכך, אבל אם איני טועה הוא היה מזכיר שפת אמת על זה שכותב והוי מתחמם כנגד אורם של תלמידי חכמים רק בתנאי שאתה זוכר לשמור מרחק.
גם הראה פעם מישהו מבית מדרשו של הגאון מווילנא, איני זוכר מי כעת, שמחזיק כדבריו.
רבינו יונה (אבות פ"ב מ"י) והוי מתחמם כנגד אורן של ת״ח - כנגד פי׳ קרוב. והוי זהיר מגחלתן שמא תכוה - משל למתחמם כנגד האור אם עמד ממנו ברחוק כראוי לו נמצא נהנה ואינו נכוה. ואם קרב יותר יותר מדאי נמצא נכוה. כך המתחמם כנגד אורן של חכמים ונהנה מחכמתם צריך לעמוד לפניהם מתוך אימה ויראה וכובד ראש. ואל ינהג קלות ראש בפניהם ואל יקרב להם יותר ממה שהקריבוהו, שמדה זו מרחקתו ומחייבתו עונש גדול.
זה לכאורה הפשט הפשוט.
אני מדבר, שעצם התתקרבות, אפילו אם לא נוהג מנהג ביזיון וקלות ראש - היא אסורה/מסוכנת/לא ראויה.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הנה עוד ישיבה חסידית - פונוביז
חרסון כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:יש אימרא בחב"ד - לעתיד לבא תהיה עלייה לכל הבריאה - חסיד חב"ד יעלה למדרגת אדמו"ר מחב"ד, אדמו"ר פולני יעלה למדרגת חסיד חב"ד, חסיד פולני יעלה לדרגת אדמו"ר פולני, המתנגד יעלה למדרגת פולני, והגוי יעלה למדרגת מתנגד. אך און וויי פאר די עליה פון דער גוי.
עד שלא תביא מקור לפתגם המשונה הזה אני כאן כדי להכחיש אותו בכל תוקף. זה גובל בהוצאת שם רע ממש. וגם אם תביא מקור כתוב - הוא עדיין ישאר חריג וזר לרוחה של חב"ד, ומאלף טעמים, שאת חלקם אשמח למנות (אם הנסיבות יצרו אשכול שכזה על חב"ד).
אותה אבקש כתב:ובאופן כללי בענין ה"טלית הרטובה", דומה כי יכל ידידנו הרב מק"מ להביא מסיפור קרוב יותר בהרבה לזמנינו:
רבינו הפני מנחם הזכיר בדרשה המובאת בספרו (אוצ"ד) בענין עבודת התפילה, שאף שהרבי הלב שמחה התפלל מהר הוא עקב אחריו וראה שלעתים אחרי תפילה
הוצרך להחליף את כותנתו הספוגה בזיעה ממאמץ עבודת הלב.
חרסון כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:יש אימרא בחב"ד...
אם הנסיבות יצרו אשכול שכזה על חב"ד.
מקדש מלך כתב:פלוריש כתב:במחילה, אני עדיין לא מבין. מקדש מלך כתב שהוא בא לתאר את ההווי של גור שהיום דווקא, ומבלי להצביע בפירוש גם לגעת בנקודות שקהילת פני מנחם לא מסכימה עליהם. אבל האם ר"מ פשנדזה אינו 'דמות' לקבל ממנה בעיני הקהילה החדשה?
עוד אשאל, מקדש מלך כתב על תופעה של חסידים שלא קיבלו מרות לאחר פטירת הבית ישראל. כיצד זה מסתדר עם כל ההווי שתואר עד כה? והאם זו תופעה מיוחדת החסידי הבית ישראל, או שהיו כאלו גם לאחר פטירת האמרי אמת או הלב שמחה?
כפי שנכתב, התופעה קרתה (כתופעה, לא כיחידים) רק לאחר פטירתו של האמרי אמת. מדובר כמובן רק על אי קבלת מרות, ולא מעבר לכך (ודאי לא עזיבה של רבי שכבר קבלו מרותו, וגם המשיכו לשלוח את הילדים לגור).
יש הסבר (לענ"ד) לכך שהתופעה לא חזרה על עצמה בשנים שלאחר מכן. אך איני כותבו.
פרנקל תאומים כתב:א) מה הפירוש "עזיבה של רבי שכבר קיבלו מרותו"? וכי כל מי שנשאר אחרי פטירת הל''ש במסגרת הקהילתית של גור מחוסר ברירה אחרת (מלבד האופציה להתנתק מכל האווירה והסביבה והמנטאליות שבתוכם גדל) זה אומר שהוא "קיבל מרות"? אני מתאר לעצמי שהיו רבים שכבר אז לא היו שלמים עם ההכתרה, אבל מה יכלו לעשות. הם נשארו בקהילה כי היא הבית שלהם, והחלפת הקהילה היתה עבורם כמו ע''מ שתעלי לירח.
הלא זה בדיוק מה שקרה עם אותם החסידים הגדולים שלא קבלו את מרותו של הב''י, הם נשארו בקהילה כי זו הקהילה שלהם ולעבור לקהילה אחרת זה היה עבורם כמו לעבור דירה לאמריקה ואולי גם יותר מזה, אבל את מרותו של הרבי הם לא באמת קבלו.
ב) איך אפשר לקבל באמת מרותו של רבי חדש כשעוד אין לך הרבה מושג על טיבו? פשיטא שרק לאחר כמה וכמה שנים אתה יכול כבר להתרשם באמת אם זה הרבי שמרומם אותך ושמוביל אותך למקומות אליהם אתה מצפה שהרבי יוביל אותך.
איש_ספר כתב:התגובה המתבקשת היתה למשל: "ברור לי שרבים האברכים ות"ח מבני הציבור הליטאי ששומרים על עיניהם לא פחות מחסד"ג ואולי גם יותר, אלא שאני שואל משום מעשה שהיה". האזכור של שני מאורי הדור כדי לתת דוגמא לשומרי עינים, הוא מעליב ויותר מזה מגוחך.מקדש מלך כתב:איש_ספר כתב:מקדש מלך כתב:והרי החזו"א והגרח"ק וכו' שמרו את עיניהם בקיצוניות כמו חס"ג ויותר.
אוי זה טוב. החזו"א והגרח"ק.
ב"ה שהותיר לנו המתנגדים טמאי העינים, שריד החזו"א ופליט הגרח"ק שומרי העינים כמו חסד"ג ואפילו יותר...!מקדש מלך כתב:אמנם לא כל חיזוק בקדושה שיש בעולם מקורה מהב"י, אבל לא מופרך לומר ש"רוב" כן...
בעיני מופרך לגמרי. ואיני יודע מי יכול לדון בזה יותר, זה הקרוב לב"י או זה הקרוב לעולם...
לשוא אתה חושדני. הגרח"ק נפטר אחרון והסיפורים שעליו עמדו לי בראש כדוגמא ראשונה.
מקדש מלך כתב:שמואל שלומוביץ כתב:ילקוט כתב:.
וואו! לא יאומן! פלצות...
החומר הזה נמצא בקו, שפתוח כמובן בטלפון כשר.
זה פשוט בלתי יאמן...
והתועבה הזאת בקו שפתוח ע"י ועדת הרבנים לעניני תקשורת.
ברשותך רק שאלה קטנה.
זה שאתה אידיוט שימושי בנושאים שאינך מבין בהם, זוהי החלטה שלך. לא אתערב בה.
אבל אתה כתבת הודעה מתחנחנת על כך שעלי להמשיך לכתוב, ואני כמובן נענעתי בראשי, וכתבתי לך יישר כח וכו'.
והנה אתה שוב, משתף פעולה עם הרוצים להרוס את האשכול.
ואם תאמר, שהרי בכח בינתך והבנתך הגדולה, ושמיעת שתי הצדדים כהלכתם, מפי אנשים יודעי דבר, ואחרי הבנת כל העומד על הפרק, הגעת למסקנא שמחובתך למחות בכך.
הרי הדרך פתוחה לפתוח אשכול שלישי וחדש.
המנהל ימחק אותו כנראה יותר לאט ממה שימחק כאן.
ומה דחוף לך להילחם את מלחמת ה' שלך (אגב, באותו ניסוח של אלה שאתה מוחה נגדם) דווקא כאן. הרי "חשוב לך שיתקיים שיח"... לא?...
מקדש מלך כתב:פרנקל תאומים כתב:א) מה הפירוש "עזיבה של רבי שכבר קיבלו מרותו"? וכי כל מי שנשאר אחרי פטירת הל''ש במסגרת הקהילתית של גור מחוסר ברירה אחרת (מלבד האופציה להתנתק מכל האווירה והסביבה והמנטאליות שבתוכם גדל) זה אומר שהוא "קיבל מרות"? אני מתאר לעצמי שהיו רבים שכבר אז לא היו שלמים עם ההכתרה, אבל מה יכלו לעשות. הם נשארו בקהילה כי היא הבית שלהם, והחלפת הקהילה היתה עבורם כמו ע''מ שתעלי לירח.
הלא זה בדיוק מה שקרה עם אותם החסידים הגדולים שלא קבלו את מרותו של הב''י, הם נשארו בקהילה כי זו הקהילה שלהם ולעבור לקהילה אחרת זה היה עבורם כמו לעבור דירה לאמריקה ואולי גם יותר מזה, אבל את מרותו של הרבי הם לא באמת קבלו.
ב) איך אפשר לקבל באמת מרותו של רבי חדש כשעוד אין לך הרבה מושג על טיבו? פשיטא שרק לאחר כמה וכמה שנים אתה יכול כבר להתרשם באמת אם זה הרבי שמרומם אותך ושמוביל אותך למקומות אליהם אתה מצפה שהרבי יוביל אותך.
יש ניקים שמבינים בהתנגדות.
יש ניקים שמבינים בחסידות.
אבל יש ניקים שמבינים בהכל, גם בזו וגם בזו.
פשיטא שכך שיטת החסידות, וברור שכך שיטת החסידות.
וכנגדם כמובן קטונתי מלהתווכח.
צריך לומר אחרי פטירת הפ"מפרנקל תאומים כתב:א) מה הפירוש "עזיבה של רבי שכבר קיבלו מרותו"? וכי כל מי שנשאר אחרי פטירת הל''ש במסגרת הקהילתית של גור מחוסר ברירה אחרת (מלבד האופציה להתנתק מכל האווירה והסביבה והמנטאליות שבתוכם גדל) זה אומר שהוא "קיבל מרות"? אני מתאר לעצמי שהיו רבים שכבר אז לא היו שלמים עם ההכתרה, אבל מה יכלו לעשות. הם נשארו בקהילה כי היא הבית שלהם, והחלפת הקהילה היתה עבורם כמו ע''מ שתעלי לירח.
עץ הזית כתב:צריך לומר אחרי פטירת הפ"מפרנקל תאומים כתב:א) מה הפירוש "עזיבה של רבי שכבר קיבלו מרותו"? וכי כל מי שנשאר אחרי פטירת הל''ש במסגרת הקהילתית של גור מחוסר ברירה אחרת (מלבד האופציה להתנתק מכל האווירה והסביבה והמנטאליות שבתוכם גדל) זה אומר שהוא "קיבל מרות"? אני מתאר לעצמי שהיו רבים שכבר אז לא היו שלמים עם ההכתרה, אבל מה יכלו לעשות. הם נשארו בקהילה כי היא הבית שלהם, והחלפת הקהילה היתה עבורם כמו ע''מ שתעלי לירח.
מקדש מלך כתב:אני לא מתנער משום דבר, כי אני לא עוסק בו.
האשכול הזה נועד אך ורק לדרכה של גור, ולא למריבה שלה עם הציבור האחר, מפני שיש בו כמה סייגים, שאמורים לשמור על קיומו.
ולכן, חוץ מהעובדה שזה דחיפת דברים לא קשורים, זה עוול. בגלל שאני שומר על הסייגים בקנאות.
ואם לטענתך (האדיוטית לטעמי. אתה לא מבין בכלל בנושא שאתה מחווה בו דעה! ואני לא חויתי דעה על עצם דבריה של הגברת אלא על חוסר ההבנה שלך, שבזה אני משוכנע) הכל מושחת וכו', הרי הדרך פתוחה בפניך לפתוח אשכולות כאוות נפשך בנושא.
ואם חפצה נפשך להרוס את האשכול. לפחות אל תתחנחן ואל תתנהג בצביעות.
ואם אין לך מה לענות, אפשר לשתוק לעשות חשבון הנפש.
לא חייבים להיות תמיד צודק.
הגר"א מאוד אחז ממודה ועוזב ירוחם.
מקדש מלך כתב:אם היתה לך קורטוב של הגינות, היית אמור להבין שלהתפרץ עם מאמר אחד ולהביע "תדהמה" (איזה יופי, תדהמה. מישהו כאן העלה משהו מפתיע ולא מוכר) היא המעשה הכי לא הגון שבעולם.
כי בשביל להביע דעה צריך שתי צדדים, שישבו ויסבירו את הצד שלהם, ויביאו את כל החומרים המזעזעים שיש להם אחד על השני, ואז תביע "תדהמה".
ואני לא מוכן להיות הטוען בצד השני. תחפש לך מתנדבים אחרים, אם חשוב לך מאוד לברר את הנושא. וכנראה שגם הבמה המכובדת הזו לא תסכים לשמש פלטפורמה בשביל זה.
אלא שאין כאן שום תדהמה. פשוט חרצת צד בנושא שאינך מבין בו (ולא שאני מצדיק את גור בכל או מביע דעה בנושא. אני כן משוכנע שאני מבין בו הרבה יותר ממך), ואז אתה עט על כל צרוע וזב שמעלה חומר של צד אחד. כמובן ערוך, (לא קראתי את החוברת, וק"ו שלא השוותי אותה עם הנאמר בפועל, וחזקה על כתבי פלסתר שמשקרים, אבל ראיתי את ההקדמה ואת האותיות הענקיות המודגשות בפתיחה, לא צריך יותר מזה בכדי להבין מה הפירוש "תחתית של התחתית", ואת מי זה אמור לשכנע).
אז הבמה הזו תשמש פלטופרמה להבנת דרכה של גור בעבודת ה', גם אם מישהו חלילה בגלל זה פתאום קצת יתקרר מהחמימות דמצווה של שנאת הרע. והיא תשמש גם להבנת דרכו של הגר"ש אלתר בעבודת ה'. והיא לא תשמש להבנת המריבה שבין שתי הציבורים. יש בשביל זה כל מיני אתרים יעודיים.
עיניו כיונים כתב:לענ"ד אפשרי וצריך להבדיל בין הדרך של חסידוּת גור לבין מהלכי קהילת גור כממסד רשמי. כאן באשכול סיפר מק"מ (וחבל מאוד שמוציאים לו את החשק להמשיך בזה) על חסידוּת גור, כלומר על דרכיהם של גדולי חסידי גור, לא על "חסידוֹת" גור (חדשות מקרוב באו לא שערון אבותינו), לא על ממסד קהילת גור ולא על פוליטיקת גור. כל אלו שהנושאים האחרים בוערים בהם שיתכבדו וידונו בהם במקומות המתאימים.
איש_ספר כתב:ווכיון שהוזכר כאן גור ושמירת העינים, אני מרגיש צורך לכתוב מה ששמעתי לא פעם מאחד מעסקנים היותר בכירים של דגה"ת בעירית בני ברק.
לדבריו חנוך זייברט ואנשיו טיהרו את העיריה לגמרי, בלי גמגומים ובלי התנצלויות, כך הם ביערו את האינטרט הפתוח (נגמרו הסיפורים של ההיתרים "המיוחדים" והצרכים "החריגים"), ביטלו את השתלמויות המעורבות, ועוד דברים קטנים גדולים, למשל כשמנהל מראה משהו לפקידה במחשב, הוא עושה זאת כשהוא במקומו והיא במקומה (ולא רוכן לעבר מחשבה), נשים הלבושות בסגנון 'מודרני' אינן רצויות במחלקות רבות, ועוד ועוד סייגי וגדרים שקידשו את המקום.
צריך לתת את הקרדיט כשמגיע.
מקדש מלך כתב:ההוראה הראשונה אותה מנחית רבי משה דב על תלמיד מזדמן הוא האיסור ליסוע לנופשים, מכל סוג שהוא, מעתה ועד עולם!
צופה_ומביט כתב:עיניו כיונים כתב:לענ"ד אפשרי וצריך להבדיל בין הדרך של חסידוּת גור לבין מהלכי קהילת גור כממסד רשמי. כאן באשכול סיפר מק"מ (וחבל מאוד שמוציאים לו את החשק להמשיך בזה) על חסידוּת גור, כלומר על דרכיהם של גדולי חסידי גור, לא על "חסידוֹת" גור (חדשות מקרוב באו לא שערון אבותינו), לא על ממסד קהילת גור ולא על פוליטיקת גור. כל אלו שהנושאים האחרים בוערים בהם שיתכבדו וידונו בהם במקומות המתאימים.
זה לא נכון, כי הוא מספר בצורה סלקטיבית ומוטה. וחזקה עליו - כמו כל חברי הקבוצה שלו שכבר אתמחו גברי וקמיעי בעניין הזה - ליישר קו עם המערכת ועם הקו"פ בכל מחיר,
תוך מחיקת השכל והאישיות והטבע וכו' שעל זה גאוותם וכו' - וכחלק מזה הוא שותל את האג'נדה הזו גופא באשכול,
ואי אפשר לדעת או להאמין לו האם זה מעולם היה ככה או שזה חדש מחודש ויש כאן שכתוב היסטוריוגרפי.
זו הבעיה. וכן, זה ניכר לקוראים כמעט בכל הודעה שלו, מה לעשות.
הוא לא מסוגל לכתוב משהו אחר. כלומר זו העדות הכי אותנטית על חסידות גור, והיא גופא מה שמקומם.
עיניו כיונים כתב:צופה_ומביט כתב:עיניו כיונים כתב:לענ"ד אפשרי וצריך להבדיל בין הדרך של חסידוּת גור לבין מהלכי קהילת גור כממסד רשמי. כאן באשכול סיפר מק"מ (וחבל מאוד שמוציאים לו את החשק להמשיך בזה) על חסידוּת גור, כלומר על דרכיהם של גדולי חסידי גור, לא על "חסידוֹת" גור (חדשות מקרוב באו לא שערון אבותינו), לא על ממסד קהילת גור ולא על פוליטיקת גור. כל אלו שהנושאים האחרים בוערים בהם שיתכבדו וידונו בהם במקומות המתאימים.
זה לא נכון, כי הוא מספר בצורה סלקטיבית ומוטה. וחזקה עליו - כמו כל חברי הקבוצה שלו שכבר אתמחו גברי וקמיעי בעניין הזה - ליישר קו עם המערכת ועם הקו"פ בכל מחיר,
תוך מחיקת השכל והאישיות והטבע וכו' שעל זה גאוותם וכו' - וכחלק מזה הוא שותל את האג'נדה הזו גופא באשכול,
ואי אפשר לדעת או להאמין לו האם זה מעולם היה ככה או שזה חדש מחודש ויש כאן שכתוב היסטוריוגרפי.
זו הבעיה. וכן, זה ניכר לקוראים כמעט בכל הודעה שלו, מה לעשות.
הוא לא מסוגל לכתוב משהו אחר. כלומר זו העדות הכי אותנטית על חסידות גור, והיא גופא מה שמקומם.
אני חושב שמרוב קנאותך הטובה (שאני שותף לה ביסודה), נסחפת והפרזת. אין שום סיבה לחשוד את כל חסידי גור ואת כל החברים בקהילת גור בהסכמה תמימה לצעדי הממסד, וק"ו לא לפעולות שנעשו ע"י קבוצות של צעירים חסרי בינה שהוסתו ע"י חסרי אחריות. אני מכיר אישית כמה וכמה חסידי גור מן השורה שמתנגדים בכל תוקף לפעולות האלימות שנעשו ואף מחנכים את בניהם בדרכם, וכיון שאני מכירם ממקומות ומהצטלבויות שונים (שכנים, קרובים, חברים לעבודה וכדו') אני בטוח שהם מהווים מדגם לפלחים גדולים בקהילת גור. גם מק"מ פירש כמה פעמים שאינו מסכים כלל עם האלימות וכו', וראוי להאמין לו ובכלל לדונו לכף זכות.
אם אני מבין נכון את מטרתו, הוא רק רוצה שנבין את הרקע ואת העולם הפנימי של גור כדי שנבין את היחס הכללי בגור לכל מאורעות הפרישה ועד כמה רחוקה דרכו של הגר"ש שליט"א מדרך גור, וכדי שתהיה לנו איזו הבנה לכאב ולזעזוע של חסידי גור, שזה לגיטימי בהחלט (גם אם אנו חלוקים לגמרי על השקפת עולמם), שעל רקע זה צמחו גם העשבים השוטים שהבאישו את ריח גור בעולם. בבקשה קצת הבנת המורכבות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 307 אורחים