תודה רבה! (מה שמעניין שם, זה המאמר עם רשימות כתבי היד.).
איקטורין כתב:הצעיר שבכהונה כתב:5) לא התייחסת לפסוק (ט, ח) "עִמְד֣וּ וְאֶשְׁמְעָ֔ה מַה־יְצַוֶּ֥ה", שאין דגש באות י. ולדעתי ייתכן מאד שיש לקרוא את הי׳ בשוא נח (כי המקף מחבר את שתי התיבות לתיבה אחת, ואם כן יש לקרוא כאילו היה כתוב מַיְצַוֶּה).
תורת הקורא פרשת בהעלותך תשע''ו.pdf
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 872ac5a6b6
המון תודות על המציאה! מדוע הושמט במהדורות הבאות?! (בפורום הדברים הרבה פחות מעניינים, ניכר שהמשתתפים אינם מבינים בדקדוק). כך אני רואה שכיוונתי לדברי אחרים וגם לדברי הרד״ק שכתב בכעי״ז. (ומה שנשאר בצ״ע כי לא נכתב כך בכללי הדקדוק, יש להתפלא הפלא ופלא: אם הרד״ק שהוא מגדולי מנסחי כללי הדקדוק (ובעצם כל המנקדים שוא נע אחר ת״ג נסמכים עליו) כותב בפירושו על התנ״ך שהשוא נח, האם יש עוד מקום להסתפק?! ומדוע לא כתבו את זה בפירוש? תשובה א: כי אין זה דבר מצוי. ב: כי היינו הך, המקף מחבר שתי תיבות כך שלעניין קריאתן דינן להיקרא כתיבה אחת, ולכן אע״פ שדגש בראש תיבה עם בג״ד כפ״ת הוא דגש קל ובשאר האותיות לא יבוא דגש בראש תיבה (חוץ מהתיבה 'לא' לפעמים), כשתיבה מוקפת לתיבה שלפניה, היא נחשבת לעניין קריאתה כאמצע תיבה לכל דבר, ולכן יבוא דגש חזק הן בבג״ּ כפ״ת הן בט״ס שק״ץ נוזלי״ם).
אחד מעיר כתב:בעניין הכ"י של צערה או האהלה המוסיף געיא בר' או בל' בהתאמה כבר הבאתי את ידידי תורה הקורא שהמציאה הזו לא משנה את התמונה
משנה ועוד איך! אם יש כתבי יד שנכתב בהם מלרע, אתה לא יכול לכתוב שאין שום ספר שכותב מלרע! [ולמעשה לא רק בין השורות אלא גם בתוך השורות כתבתי שאני מסכים שיש לקרוא מלעיל על פי כתבי היד המהימנים. לא כל כתב יד מדוייק ובר סמכא].
אחד מעיר כתב: יש דברים תמוהים לפעמים בתורה קדומה, אבל המסורת מדויקת שהוא מנהיג השאמים נסחף יותר מדיי אחרי 'המקובל' והבלדים לא מקבלים את דבריו. אני מכיר תימני אחד שבשום מקום לא סוטה ימין ושמאל ממהרי"ץ גם כשהוא תמוה למדיי וזה כנראה יותר מאחד
ראשית, אתה מתחמק ולא עונה על דבריי: למה לרב מאזוז אסור להגיה נגד המסורה ואילו למהרי״ץ מותר?! למה לכל כלל ישראל אתה קובע שהנוסח "הנכון" הוא ואקח את הלוים עם אתנח ואילו הנוסח בלי אתנח "אינו נכון" אע״פ שהוא נוסח כת״י לנינגרד הידוע באיכותו (גם ברויאר כשהוא מכריע אינו קובע שזה הנוסח "הנכון"), אבל לתימנים אתה נותן להם ללכת נגד כל כתבי היד של המסורה וזה בסדר?!
שנית, לעצם הדברים, מה שכתבת זה דעה משובשת ומוטעית שנפוצה אצל הרבה תימנים שלא חקרו את העניין. המסורת מדוייקת אינו נסחף אלא כותב בדיוק מה המנהג (שתבין קצת את הפרופורציות: מדובר בת״ח שהיה בקיא בכל התנ״ך ובכל תיבה היתה לו מסורת ברורה וקבלה איך לקרוא אותה!), ולרוב ככל הדברים אין הבדל בין שאמי לבלדי (היותו של הרב צובירי שאמי גרמה לכך שהרבה תימנים שלא חקרו (וביניהם החבר שאתה מכיר) חושבים שהוא הושפע מבחוץ, ולא היא). אני מכיר כמה תימנים (ביניהם גם כאלה שמכונים "דרדעים"!) שחקרו וביררו עם זקנים מה הגירסאות והנוסחאות שלהם והגיעו למסקנה הברורה שהספר שמשקף הכי טוב את מסורותיהם זה פרשה מפורשה. חוץ מזה, גם החבר שלך שלפי דבריך אינו סוטה ימין ושמאל ממהרי״ץ, כן סוטה ממהרי״ץ. לדוגמה, מהרי״ץ כותב שכל תיבה עם פתח גבובה בטעם פשטא מוטעמת מלרע, ואין שום תימני שקורא כך.
ושלישית: כבר כתבתי: לתימנים שרוצים לקרוא על פי תורה קדומה (וביניהם החבר שלך), יש להם הספר בבית ואינם צריכים את הגיליונות שלך, ולכל שאר כלל ישראל אין עניין להביא אותו.
אחד מעיר כתב: כללית אני רואה שיש כאן רבים את ריבי, ובכלל יש בדברם תשובה מספקת על העוררים ועל הנוקפים
לא זכיתי לרדת לסוף דעתך: איזה ריב? מי רב את ריבך? מי העוררים ומי הנוקפים?