מורה צדק כתב:בתיקון שאני קראתי לא היה את פרשת בשלח.
(ובכלל תיקון ז' של פסח הוא בעיקר מנהג שרווח אצל ספרדים ואיטליונים וכמעט לא אצל אשכנזים).וסדר הלימוד של זו הלילה כבר נתפרסם ונודע לרבים על ידי הקונטריסין שנתפשטו. והמנהג הזה נתפשט בכל ארץ ישראל ובכל המלכות אין נקי כולם כאחד מגדולים ועד קטנים, וכן קיימו וקבלו עליהם ועל זרעיהם. ומאחר שהוספתי גם כן נופך משלי בענין סדר לימוד זאת הלילה, על כן ארשום הכל ביחד. החרדים לדבר ה' ישתדלו שיהיה מנין ביחד, דאכל ביה עשרה שכינה שריא. צריך ללמוד חלק מתורה נביאים וכתובים, ששה סדרים, ספר יצירה זוהר, תרי"ג מצות. והנה כל תורה שבכתב צריך לקרות ששה פסוקים מכל סדרה וסדרה, וכן מכל ספר מכ"ד ספרים, דהיינו שלושה פסוקים ראשונים ושלושה פסוקים אחרונים. וכבר ידעת תורה שבכתב היא ו' מהשם סוד תפארת. והנה תפארת הכלול מחסד וגבורה נגד זה שלושה פסוקים ראשונים, ויסוד שהוא משך התפארת הוא כלול מנצח והוד נגד שלושה פסוקים אחרונים. ככה ינהג בכולם, זולת איזה פרשיות נפלאות ראוי לקרות אותם. מתחיל בבראשית וקורא כל מעשה בראשית עד אשר ברא אלהים לעשות, ואחר כך שלושה פסוקים אחרונים. אח"כ נח לך לך וירא חיי שרה תולדות ויצא וישלח וישב מקץ ויגש ויחי שמות וארא, מכל אחד ששה פסוקים כנ"ל. ובפרשת בא שלושה פסוקים הראשונים ואחר כך מן ויאמר אל משה קדש לי כל בכור עד סוף כל הפרשה. ובפרשת בשלח יתחיל ויקרא הכל עד כי אני ה' רופאך. ואחר כך שלושה פסוקים אחרונים. ובפרשת יתרו שלושה פסוקים ראשונים ואחר כך יתחיל מן בחודש השלישי כו' עד סוף כל הפרשה. ובפרשת משפטים שלושה פסוקים הראשונים ואחר כך מואל משה אמר עד סוף הפרשה. ואחר כך תרומה תצוה כל אחת ששה פסוקים כנ"ל. אחר כך פרשת כי תשא שלושה פסוקים ראשונים, ואחר כך מויאמר ה' אל משה עד סוף הפרשה. ואחר כך מן ויקהל כו' עד פרשת ואתחנן מכל פרשה ששה פסוקים, זולת פרשת נשא יוסיף לקרות גם כן פרשת ברכת כהנים מן וידבר ה' אל משה כו' עד ואני אברכם. ואחר כך בפרשת ואתחנן שלושה פסוקים הראשונים ואחר כך מויקרא אל משה כו' עד וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך, ואחר כך שלושה פסוקים אחרונים. ובפרשת עקב שלושה פסוקים ראשונים ובפרשת ועתה ישראל מה ה' אלהיך שואל מעמך כו' עד זבת חלב ודבש. ואחר כך בפרשת והיה אם שמוע כו' עד על הארץ, ואחר כך שלושה פסוקים אחרונים. ואחר כך בפרשת ראה שלושה פסוקים ראשונים ואחר כך משבעה שבועות תספר לך עד סוף הפרשה. ושופטים כי תצא כי תבא נצבים וילך האזינו ששה פסוקים מכל פרשה כנ"ל. אחר כך וזאת הברכה כולה, [ובסיום תורה יאמרו קדיש]:
אדג כתב:מילתא בכדי נסבא: מיהו מחבר מניין המצוות שבתיקון? הוא על סדר הפרשיות, אך איני חושב שהוא מבעל החינוך. לא חקרתי כל עיקר, אבל כך מדומני.
מורה צדק כתב:ובזה הכל פשוט מלבד בראשית שיש למצוא הסבר לזה.
איש_ספר כתב:(ובכלל תיקון ז' של פסח הוא בעיקר מנהג שרווח אצל ספרדים ואיטליונים וכמעט לא אצל אשכנזים).[/size]
שמש חכמים כתב:אדג כתב:מילתא בכדי נסבא: מיהו מחבר מניין המצוות שבתיקון? הוא על סדר הפרשיות, אך איני חושב שהוא מבעל החינוך. לא חקרתי כל עיקר, אבל כך מדומני.
[attachment=0]רעו.pdf[/]
נטעי גבריאל על שבועות
יצחק כתב:האם מישהו יכול לחפש באוצר ולהעלות לכאן הסבר על סדר התיקון ליל שבועות. למשל, מאיזה פרשה מביא את כל הפרשה (למשל פרשת בשלח) מהי הסיבה לכך, מילא הפרשיות שמדבר מענין קבלת התורה.
ובכלל על איזה סדר תיקנו את זה
שבטיישראל כתב:איש_ספר כתב:(ובכלל תיקון ז' של פסח הוא בעיקר מנהג שרווח אצל ספרדים ואיטליונים וכמעט לא אצל אשכנזים).[/size]
דומני שכבר העלו כאן בערב מאמרו של ר' יחיאל גולדהבר שליט"א המוכיח שתיקון ליל שביעי של פסח מקורה אצל כת ש"ץ
יעקל כתב:אודה לחו"ר הפורום על מקור המנהג שרווח אצל הרבה מבני אשכנז לומר קדיש יתום אחרי הנביאים והכתובים וקדיש דרבנן אחרי תורה שבע"פ (סה"כ קדישין 13 כמנין אחד).
יעקל כתב:אודה לחו"ר הפורום על מקור המנהג שרווח אצל הרבה מבני אשכנז לומר קדיש יתום אחרי הנביאים והכתובים וקדיש דרבנן אחרי תורה שבע"פ (סה"כ קדישין 13 כמנין אחד).
ולמשל ראיתי הפוך, שבחב"ד לא אומרים שום קדיש. מה המקור לזה ?
עניו כמשה כתב:יעקל כתב:אודה לחו"ר הפורום על מקור המנהג שרווח אצל הרבה מבני אשכנז לומר קדיש יתום אחרי הנביאים והכתובים וקדיש דרבנן אחרי תורה שבע"פ (סה"כ קדישין 13 כמנין אחד).
ולמשל ראיתי הפוך, שבחב"ד לא אומרים שום קדיש. מה המקור לזה ?
כדעת רוב הפוסקים שלא מרבים בקדישים ומסתמא האדמוהז גם פוסק את זה בשוע שלו
יעקל כתב:עניו כמשה כתב:יעקל כתב:אודה לחו"ר הפורום על מקור המנהג שרווח אצל הרבה מבני אשכנז לומר קדיש יתום אחרי הנביאים והכתובים וקדיש דרבנן אחרי תורה שבע"פ (סה"כ קדישין 13 כמנין אחד).
ולמשל ראיתי הפוך, שבחב"ד לא אומרים שום קדיש. מה המקור לזה ?
כדעת רוב הפוסקים שלא מרבים בקדישים ומסתמא האדמוהז גם פוסק את זה בשוע שלו
מי הם הפוסקים שלא מרבים בקדישין ?
יצחק כתב:האם מישהו יכול לחפש באוצר ולהעלות לכאן הסבר על סדר התיקון ליל שבועות. למשל, מאיזה פרשה מביא את כל הפרשה (למשל פרשת בשלח) מהי הסיבה לכך, מילא הפרשיות שמדבר מענין קבלת התורה.
ובכלל על איזה סדר תיקנו את זה
אשי ישראל כתב:יצחק כתב:האם מישהו יכול לחפש באוצר ולהעלות לכאן הסבר על סדר התיקון ליל שבועות. למשל, מאיזה פרשה מביא את כל הפרשה (למשל פרשת בשלח) מהי הסיבה לכך, מילא הפרשיות שמדבר מענין קבלת התורה.
ובכלל על איזה סדר תיקנו את זה
ראה במאמר 'תיקון ליל שבועות', שמואל ישמח, ירחון האוצר סיוון תשע"ז עמ' מה. המאמר עוסק בסדר התיקון [והשינויים שבין התיקונים השונים].
אשי ישראל כתב:אשי ישראל כתב:יצחק כתב:האם מישהו יכול לחפש באוצר ולהעלות לכאן הסבר על סדר התיקון ליל שבועות. למשל, מאיזה פרשה מביא את כל הפרשה (למשל פרשת בשלח) מהי הסיבה לכך, מילא הפרשיות שמדבר מענין קבלת התורה.
ובכלל על איזה סדר תיקנו את זה
ראה במאמר 'תיקון ליל שבועות', שמואל ישמח, ירחון האוצר סיוון תשע"ז עמ' מה. המאמר עוסק בסדר התיקון [והשינויים שבין התיקונים השונים].
מהדורה מעודכנת ומשופרת של המאמר ניתן לקבל אצלי
יעקל כתב:מעניין, מהו מקור מנהג ישראל זה ?
עיין מגן אברהם סימן נד סק"ג.יעקל כתב:מהו מקור מנהג ישראל זה ?
במסתרים כתב:עיין מגן אברהם סימן נד סק"ג.יעקל כתב:מהו מקור מנהג ישראל זה ?
יעקל כתב:ומה עם הקדיש דרבנן שלאחר איזהו מקומן ור' ישמעאל, אין שם דרשות
ולא ביאר הטעם. ועיין במה שצויין שם על הגליון.שלחן ערוך הרב סוף סימן נד כתב:(אבל אחר איזהו די בסיום תפלת יה"ר)
חיים סופר כתב:אני תמה מדוע עד שנת תשפ"ג עדיין לא יצא "תיקון ליל שבועות" שלם
עם
יעקל כתב:במסתרים כתב:עיין מגן אברהם סימן נד סק"ג.יעקל כתב:מהו מקור מנהג ישראל זה ?
ומה עם הקדיש דרבנן שלאחר איזהו מקומן ור' ישמעאל, אין שם דרשות חז"ל ורז"ל ... ?
חיים סופר כתב:אני תמה מדוע עד שנת תשפ"ג עדיין לא יצא "תיקון ליל שבועות" שלם
עם ציונים לפני כל פיסקא המקור לאומרו [אם הוא מהאר"י או מהשל"ה וכו']
עם פירושים - לכה"פ איזה פירוש קצר לכל ענין
עם מראי מקומות בשלימות
תרי"ג מצות עם השלמות וציונים
[אחר שיש כבר אלפי הגדות של פסח למה לא יהא תיקון שבועות אף אחד בשלימות...]
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 17 אורחים