איש_ספר כתב:[כלכלת שביעית אינו מהמגיד ממינסק]
וגם הרה''ר ש''ג לא "סולק ממקומו בישיבה".. (אע''פ שהוא מודה בזכרונותיו שבישיבה הסתכלו עליו בעין עקומה בשל פרישתו לאוניברסיטה)
למה ממציאים בדותות?
איש_ספר כתב:[כלכלת שביעית אינו מהמגיד ממינסק]
איש_ספר כתב:[כלכלת שביעית אינו מהמגיד ממינסק]
וונדרבר כתב:עליך עיננו כתב:נתקלתי היום בסיפור מהרב שלמה הופמן על הכינוס בימי שישי אצל הרב הרצוג, ועל זילזול של הרב גורן בבקיאותו של הגר"ח קרייזוירט זצ"ל והמסקנה המענינת שלו..
מצו"ב
תודה רבה. עכשיו מתברר שהגר"ח קרייזוירט זצ"ל ציטט מקורות נאמנים.
ראה לעיל viewtopic.php?f=19&t=34970#p382321דורש מבקש כתב:הרב שלמה גורן, והג"ר חיים קרייזווירטה היה ביניהם, ופעם הגר"ח ציטט איזה ירושלמי, אמר גורן ידעתי שהנך יודע מה שכתוב בפנים להגיד בעל פה אבל גם לצטט ירושלמי שאינו, הנך יכול לצטט בע"פ זה לא ידעתי...
הבעיה היא שדורש מבקש לא סיים את הסיפור, מה היה בסוף ...
וסוף סוף (אחרי כחמש שנים), בזכות עליך עיננו, מתברר שהגר"ח קרייזוירט זצ"ל צדק.
[אמנם כאן נזכר תשב"ץ ושם נזכר ירושלמי, אך מסתבר שמדובר על אותו הסיפור, ואחד מהשנים לא דק].
איש_ספר כתב:וונדרבר כתב:עליך עיננו כתב:נתקלתי היום בסיפור מהרב שלמה הופמן על הכינוס בימי שישי אצל הרב הרצוג, ועל זילזול של הרב גורן בבקיאותו של הגר"ח קרייזוירט זצ"ל והמסקנה המענינת שלו..
מצו"ב
תודה רבה. עכשיו מתברר שהגר"ח קרייזוירט זצ"ל ציטט מקורות נאמנים.
ראה לעיל viewtopic.php?f=19&t=34970#p382321דורש מבקש כתב:הרב שלמה גורן, והג"ר חיים קרייזווירטה היה ביניהם, ופעם הגר"ח ציטט איזה ירושלמי, אמר גורן ידעתי שהנך יודע מה שכתוב בפנים להגיד בעל פה אבל גם לצטט ירושלמי שאינו, הנך יכול לצטט בע"פ זה לא ידעתי...
הבעיה היא שדורש מבקש לא סיים את הסיפור, מה היה בסוף ...
וסוף סוף (אחרי כחמש שנים), בזכות עליך עיננו, מתברר שהגר"ח קרייזוירט זצ"ל צדק.
[אמנם כאן נזכר תשב"ץ ושם נזכר ירושלמי, אך מסתבר שמדובר על אותו הסיפור, ואחד מהשנים לא דק].
לא מתברר שום דבר. המספר לא נכח שם, והוא מספר שמועה כפי שהוא שמע אותה, וגם דייקן גדול הוא לא היה. או שכך או שאחרת.
מעלתם ומדרגתם של שני האישים נשואי הסיפור ידועה ואינה תלויה בסיפור כזה או אחר...
מילה בסלע כתב:ב. כשראה הרב גורן זצ"ל את חתימת אחד מחכמי בני ברק אמר: "אני הצלתי אותו מבזיונות, וכעת הוא חותם נגדי".
כמדומה שהחלפת אותו עם גיסו הרב דנס ציונה.מילה בסלע כתב:ד. בין החותמים על פסה"ד של הרב גורן זצ"ל בענין האח והאחות היו הרבנים אהרנברג וורנר ומזרחי זצ"ל
מילה בסלע כתב:א. הרב גורן זצ"ל לא נזרק מישיבת חברון, אדרבה במשך עשרות שנים פרסמה הישיבה את תמונתו לבוש בבגדי צה"ל בפתח הגדה של פסח ששלחה הנהלת הישיבה לתורמים בחו"ל (רצ"ב התמונה).
ב. כשראה הרב גורן זצ"ל את חתימת אחד מחכמי בני ברק אמר: "אני הצלתי אותו מבזיונות, וכעת הוא חותם נגדי".
ג. על כמה חותמים עוד יסופר מה ראו על ככה ומה הגיע אליהם. כללו של דבר, הרב גורן זצ"ל היה, מסיבות שונות, טרף קל לכל מי שרצה להיות נחשב לשומר משמרת הקודש ולהתנער מעברו.
ד. בין החותמים על פסה"ד של הרב גורן זצ"ל בענין האח והאחות היו הרבנים אהרנברג וורנר ומזרחי זצ"ל. גם הרב א. פרבשטיין זצ"ל רצה להצטרף מנימוקים הלכתיים משלו.
מילה בסלע כתב:זכור לתורתו ואל תזכור מעשיו.
מילה בסלע כתב:הנה כאשר אהובי וחביבי העילוי הנפלא, רך בשנים ואב בחכמה
מילה בסלע כתב:(הנקדנים משווים הסכמות אלו להסכמה הרזה שכתב הגרא"ז לקרובו)
איש_ספר כתב:שז"ר אור אישים ח"ג עמ' 75.פעם אמר לי כמגלה סוד, שמו לא יעקב בלבד, אלא יעקב דוד, על שם הרידב"ז מסלוצק ור"י בצפת, כמו שאת אחיו הבכור, קרא אביו ע"ש ר' חיים מבריסק. אמר אביו, ראש רבני ישראל, לנטוע בנפשות בניו דרך ארץ וכבוד לרבני דורו ולמורשת האבות העתיקה ולראות את נפשם מעוגת במסורתם של גדולי הרבנים בדור
פילווישוק כתב:האם חיים לא היה שם אביו של הגרי"א, רבה של אגודת הקהילות בפריז?
מילה בסלע כתב:האם הת"ח הספרדים שדבקים בהוראות הגר"ע יוסף זצ"ל, סומכים על מי שאינו ראוי להוראה?
פרנצויז כתב:פרנצויז כתב:מה שנכון נכון כתב:לא כתוב בשנה בשנה שדברים משם הרי"ד נדפסו באהא"ז. כתוב שעל דפי חדו"ת של ראז"מ שנדפסו אח"כ באהא"ז (=טיוטות) נמצאו הערות בשם הרי"ד.
יישר כח גדול.
אני מצרף כאן קטע מתוך שנה בשנה תשל"ג עמ' 396.
[מצורף גם קטע מתוך מוריה אדר ניסן תשל"ג (גליון מג-מה) עמ' קכ"ח, אך הם פחות דייקו במילים].
...
ולפי זה יוצא שאין שום ביסוס לסיפור, כי בהתחלה היה נראה שהביטוי "רי"ד" באמת נדפס באבן האזל, ומה שנשאר להוכיח הוא רק האם הפענוח של הראשי תיבות הוא נכון, אבל עכשיו אין ביסוס אפילו לחצי הראשון של הסיפור, כי איך נמצא מי שיעיד האם יש הערות כאלו בכתבי יד של הג"ר איסר זלמן מלצר זצ"ל?
כדי לבדוק עד כמה הדברים אמינים, יש לברר היכן הובא לראשונה הסיפור שהגרא"ז מלצר כתב "הרי"ד", ומי הוא זה שבירר שהכוונה ליעקב הרצוג?
מילה בסלע כתב:א) בתעופת התלהבותו ובמהירות קריאתו לא שם לב , כנראה, "אספקלריא" לנכתב בכרוז הנ"ל: "ולא אלו המורים".
"דברי ההבל של מילה בסלע מקוממים"
"תחפש לך במה אחרת לפרסם את הגיגיך"
"תפסיק עם הקשקושים"
"אל תנסה להתחמק ולזרות חול בעינים"
פלוריש כתב:מחילה, הרב אספקלריא,
נראה לי שצורת השיח שלך תוקפנית מדי ולא נעימה."דברי ההבל של מילה בסלע מקוממים"
מילה בסלע כתב:דברי ההבל על שאיפה למצוא משענת לרפורמות מתאימים לאותם שמנסים לחקות את החשדנות של בית בריסק, ודמי כאכלא לדנא.
אספקלריא כתב:פלוריש כתב:מחילה, הרב אספקלריא,
נראה לי שצורת השיח שלך תוקפנית מדי ולא נעימה."דברי ההבל של מילה בסלע מקוממים"
תודה על ההערה.
מי שמדבר בצורה נעימה עונים לו באותו מטבע, וכן להיפך.
הא לך לשונו הזהב:מילה בסלע כתב:דברי ההבל על שאיפה למצוא משענת לרפורמות מתאימים לאותם שמנסים לחקות את החשדנות של בית בריסק, ודמי כאכלא לדנא.
מילה בסלע כתב:התגובות שלי היו מכוונות כלפי דברי "וונדרבר" שביטל את ערך תורתו של הגר"ש גורן זצ"ל ובהיותו מההולכים לאור גדולי התורה שבבני ברק לא צריך להיות מבחינתו הבדל אם הצטרפו אליהם עוד גדולי תורה.
הביטוי שכתבתי "דברי ההבל", הוא על הנחת "וונדרבר" שדברי הם חלק ממגמה "לעשות רפורמות בפסקי הלכה", בעוד שלא כתבתי קודם לכך דבר בנוגע לפסק הדין של הגר"ש גורן זצ"ל אלא על כך ששיבחוהו חכמים בצעירותו על גדולת תורתו ולכן אין הוא גרוע מאלישע בן אבויה. א"כ החשד על חלק ממגמה לרפורמות היא קנאות של הבל ואין לה כל דמיון לקנאות של בית בריסק. (גם על חשד מסוים של הגרי"ז זצ"ל נאמרה ביקורת מהגראז"מ זצ"ל, כפי שסיפר הגר"י זלזניק זצ"ל).
בהמשך הדברים ניסיתי להסביר את עמדות הגר"ש גורן זצ"ל והגר"ע יוסף זצ"ל שלא חששו לפסילה של הוראתם. אין שום הו"א שמישהו מנאמני הגדולים הפוסלים, יחזור בו מעמדתו בעקבות ההסבר.
עניו ידוע כתב:אין מי שישווה את הרב גורן ל"אחר" אלא בדרך ק"ו. אבל ניתן להשוותו להרב גולדברג (גימ"ל גימ"ל לגזירה שווה) שאישר בכתב ידו בשולי פסה"ד של זיכוי הגט מצפת – בלא לציין שההסכמה אינה למעשה – ובתנאי שהפסק לא יתפרסם. את נימוקיו מסר בשיעור שנתן בכולל "למען דעת", ולאחר שאחד השומעים העלה את דבריו על הכתב אישרם לפירסום והם התפרסמו בקובץ "למען דעת" א', בלא לציין שמדובר בנושא שעל הפרק. לאחר השיעור הנ"ל אמר שבית הדין שלפניו נמצאים כל פרטי המצב רק הוא שיכול לדון ולהחליט בנושא. עוד אמר, שלעומת החשש שיהא מדרון חלקלק, ניצבת לפני ביה"ד העגונה העכשווית במצוקתה.
הכתבים שלאחר מכן הם כפי הודעתו מראש שהסכמתו לביצוע פסה"ד היא על מנת שלא יתפרסם כדי שלא יהא פתח לדייני דשפילי להשתמש בדבריו, אלא שהרב לביא פעל כנגד רצונו של הרב גולדברג.
פרנקל תאומים כתב:עניו ידוע כתב:אין מי שישווה את ... גורן ל"אחר" אלא בדרך ק"ו. אבל ניתן להשוותו ...
אני מוחה על ההשוואה בין האישים ובין המקרים, ואינני מבין איזה צד השווה מצאת כאן. לא מיניה ולא מקצתיה, לא דובים ולא יער, לא תכלת ולא קלא אילן.
עניו ידוע כתב:את ההשוואה עשו הרבנים במחאתם הרצופה בזה:
עניו ידוע כתב:עיקר המחאות הן על עצם ההיתר שלא היה נהוג מעולם.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 551 אורחים