בשלם סוכו כתב:פגע רע, כשמך כן תהלתך.
להחציף כלפי אדם גדול ממך, לא מעיד על חכמתך... מ"מ נמק!
בשלם סוכו כתב:פירוש 'שפתי חכמים' לרבי שבתאי משורר-בס-שטרימר זיע"א.
פגע רע כתב:בשלם סוכו כתב:פגע רע, כשמך כן תהלתך.
להחציף כלפי אדם גדול ממך, לא מעיד על חכמתך... מ"מ נמק!
אין כאן כל חוצפה. כל כוונתי לציין שהשתמשת בכינוי בלתי מקובל כלפי השפ"ח.
אין ספק שזכויות יש לו וזכויותיו ודאי יגנו עלינו ועל כל ישראל אמן ואמן סלה ועד.
בנוגע לעצם הענין, כבר האריכו כאן רבות בזה. אציין רק ששמעתי פעם מגאון העילוי הרב צבי אבראמוביטש זצ"ל [שהיה ת"ח עצום וחד בדרא בידענותו] דברי ביקורת על איכות החיבור, ולמרות שלצערי אינני זוכר את תוכן הדברים הספציפי ואת הדוגמאות שהביא, אולם זכורני שנקט דברים חריפים, והוסיף: "יש הרבה שטויות בחיבור הזה, וב'עיקר שפתי חכמים' הכניסו רק את השטויות"...
ארי שבחבורה כתב:מבין גדולי דורנו ידוע לי שהגאון הגדול ר' הלל זקס שליט"א ראש ישיבות 'חברון' ו'כנסת הגדולה' הינו ממבקריו החריפים של חיבור זה, אם כי אינני זוכר את התבטאויותיו המדויקות בענין, אך כמובן ניתן לברר זאת בקלות אצל תלמידיו.
בשלם סוכו כתב:בחומש 'היכל הברכה' של הרב הקוה"ט מקאמארנא זיע"א נדפס 'משכיל לדוד' של ר' דוד פארדו זיע"א במקום פירוש 'שפתי חכמים' לרבי שבתאי משורר-בס-שטרימר זיע"א. מפי השמועה אמרו שסיבת הדבר משום שלקומארנאר זיע"א הייתה התנגדות לרבי שבתאי. שאלתי, האם נכונה שמועה זו? אם אכן כן, מדוע?
יעקל כתב:עיי' בשו"ת יגל יעקב מר' חיים מרדכי יעקב גאטטליעב אב"ד מישקאלץ ותמצא נחת.
אני לא זוכר את מראי המקום, הלא הם כתובים בפתיחת הרב נתנאל סאפרין לחיבור זקינו הרה"ק מקאמארנא חומש היכל הברכה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: א. חיים, ישבב הסופר ו־ 346 אורחים