וידוע שבמשפטו של מנדל בייליס שהתגוללו במשפטו כנגד תורת ישראל, במש"כ אתם קרויין אדם ואין העכו"ם קרויים אדם, ור' מאיר שפירא – כפי המסופר – שלח לו ביאור, שהנה, יהודי בא בצרה וכל כלל ישראל דואג וחרד עליו, האם יימצא כזה דבר באומות? וזה הפי' 'אתם קרויין אדם', כי אדם הוא רק בל' יחיד ולא בל' רבים, בלשון אומות יש איש – אנשים, אבל 'אדם' שכולם יחד, כולם – הרבים – קרויים בל' יחיד, יש רק בישראל, כפי שהוכיח המשפט הזה עצמו, איך כל כלל ישראל מתאחד ומתאגד סביבו של המואשם כביכול.
והנה, ראיתי באבן עזרא פר' אמור (כח,יג) כ' שכל תיבה בלשון הקודש תהיה יחיד ורבים, מלבד 'זהב' ו'כסף'. וצלה"ב הרי להנ"ל יש גם תיבת 'אדם'.