לייטנר כתב:ב'המעין' האחרון הובא מאמר של הרב אריאל בנר, שאף השתמש בדברים שנכתבו כאן:[30]פורום אוצר החכמה.
לענין כתב:בהרבה מאד מאמרים תורניים ניתן למצוא את טביעות אצבעותיו של אתרא קדישא הדין...
אוצרניק כתב:אאל"ט, הרב הרצוג היה המסדר קידושין של הגר"נ שולמן זצ"ל, (כמובן - בכיבודו של אביו הגאון ר' מרדכי שולמן זצ"ל).
שמחו כתב:עוד על יעקב הרצוג
מוטוש כתב:שמחו כתב:עוד על יעקב הרצוג
זה מהרב עובדיה?
פרנקל תאומים כתב:עוד אחד מהמשתתפים בכינוסים היה הג"ר דב כהן זצ"ל (אביהם של הג"ר צבי והג"ר שמחה, וחמיו של הג"ר יהודה עדס שליט"א).
פרנצויז כתב:למקור הסיפור שהגרא"ז מלצר זצ"ל הזכיר בספרו "אבן האזל" דברי תורה בשמו בראשי תיבות רי"ד, ראה "שנה בשנה" תשל"ג עמ' 396.
האם ידוע היכן נזכרים ראשי תיבות אלו בס' אבן האזל?
שילה צבי כתב:פרנצויז כתב:למקור הסיפור שהגרא"ז מלצר זצ"ל הזכיר בספרו "אבן האזל" דברי תורה בשמו בראשי תיבות רי"ד, ראה "שנה בשנה" תשל"ג עמ' 396.
האם ידוע היכן נזכרים ראשי תיבות אלו בס' אבן האזל?
לא מצאתי.
לענין כתב:מחילת כבודכם הרם.
איני מכניס ראשי בין ההרים הגבוהים, אבל דעתו של הרב מבריסק על הרב הרצוג לא נולדה במוחו של הרב שלזינגר.
תבררו למה הרב מבריסק תכנן לומר לו בפניו 'סורו נא מעל אהלי האנשים' וגו'.
ושוב, חלילה אין זה מעסקי כלל וכלל לעסוק בפולמוסים שבין גאונים נ"ע, אבל אל תסיידו את העובדות.
מחולת המחנים כתב:פרנקל תאומים כתב:שמעתי שהרב מבריסק זי''ע היה מכבד את הגרי''א הרצוג זצ''ל בברכה בחופות של בניו, ובבריסק לאו מילתא זוטרתא היא.
שמא נתחלף לך הרב הרצוג ברבי יעקב משה חרל"פ?
פרנקל תאומים כתב:לא לא.
אמר לי כן בנו של ת''ח גדול מרביץ תורה מתלמידי בריסק, ואמר כן על הגרי''א הרצוג.
אדרבה, אשמח אם ישנם כאן כאלה שיודעים (דגש על ''יודעים'') להכחיש או לאשר.
פרנצויז כתב:שמחו כתב:עוד על יעקב הרצוגמוטוש כתב:זה מהרב עובדיה?
אולי מהרב מאזוז?
בתוך הגולה כתב:אכן מהרב מאזוז (בית נאמן גיליון 307 פרשת אמור תשפ"ב עמ' 3).
מה שנכון נכון כתב:לא כתוב בשנה בשנה שדברים משם הרי"ד נדפסו באהא"ז. כתוב שעל דפי חדו"ת של ראז"מ שנדפסו אח"כ באהא"ז (=טיוטות) נמצאו הערות בשם הרי"ד.
פרנצויז כתב:ולפי זה יוצא שאין שום ביסוס לסיפור, כי בהתחלה היה נראה שהביטוי "רי"ד" באמת נדפס באבן האזל, ומה שנשאר להוכיח הוא רק האם הפענוח של הראשי תיבות הוא נכון, אבל עכשיו אין ביסוס אפילו לחצי הראשון של הסיפור, כי איך נמצא מי שיעיד האם יש הערות כאלו בכתבי יד של הג"ר איסר זלמן מלצר זצ"ל?
פרנצויז כתב:בתוך הגולה כתב:אכן מהרב מאזוז (בית נאמן גיליון 307 פרשת אמור תשפ"ב עמ' 3).
שמחו פירסם את צילום הקטע הנ"ל לפני שלוש שנים, וא"כ אינו משנת תשפ"ב! ומה שציינת מפרשת אמור תשפ"ב הוא קטע שונה, ראה שם הערה 9.
כנראה כוונתך רק לציין שגם השנה הרב מאזוז מזכיר את ענין הראשי תיבות "רי"ד" בקשר ליעקב הרצוג.
בתוך הגולה כתב:מישהו מכיר דברי תורה שנשתמרו מהרב/ד"ר/מדינאי יעקב הרצוג?
וונדרבר כתב:בתוך הגולה כתב:מישהו מכיר דברי תורה שנשתמרו מהרב/ד"ר/מדינאי יעקב הרצוג?
סבו, הג"ר שמואל יצחק הילמן, מזכיר אותו בספרו "אור הישר" על קידושין (ירושלים תש"ד), קידושין ט"ז ע"ב (עמ' ק"ע):
"ונכדי השנון הנעלה מר יעקב דוד הרצוג הי"ו ... הוסיף להכריח כן ...".
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... &hlts=&ocr
וכן ראה "הר צבי" (על הש"ס) כרך א', פסחים ס"ג ע"ב (עמ' קכ"ג).
פרנצויז כתב:מה שנכון נכון כתב:לא כתוב בשנה בשנה שדברים משם הרי"ד נדפסו באהא"ז. כתוב שעל דפי חדו"ת של ראז"מ שנדפסו אח"כ באהא"ז (=טיוטות) נמצאו הערות בשם הרי"ד.
יישר כח גדול.
אני מצרף כאן קטע מתוך שנה בשנה תשל"ג עמ' 396.
[מצורף גם קטע מתוך מוריה אדר ניסן תשל"ג (גליון מג-מה) עמ' קכ"ח, אך הם פחות דייקו במילים].
...
ולפי זה יוצא שאין שום ביסוס לסיפור, כי בהתחלה היה נראה שהביטוי "רי"ד" באמת נדפס באבן האזל, ומה שנשאר להוכיח הוא רק האם הפענוח של הראשי תיבות הוא נכון, אבל עכשיו אין ביסוס אפילו לחצי הראשון של הסיפור, כי איך נמצא מי שיעיד האם יש הערות כאלו בכתבי יד של הג"ר איסר זלמן מלצר זצ"ל?
פרנצויז כתב:פרנצויז כתב:ולפי זה יוצא שאין שום ביסוס לסיפור, כי בהתחלה היה נראה שהביטוי "רי"ד" באמת נדפס באבן האזל, ומה שנשאר להוכיח הוא רק האם הפענוח של הראשי תיבות הוא נכון, אבל עכשיו אין ביסוס אפילו לחצי הראשון של הסיפור, כי איך נמצא מי שיעיד האם יש הערות כאלו בכתבי יד של הג"ר איסר זלמן מלצר זצ"ל?
לפני שנים היה נידון בעיתונות הכללית על הפענוח הנכון של ראשי תיבות "רי"ד".
ביום 21 מאי 1965 היתה כתבה על יעקב הרצוג (מאת יוסף חריף), תחת הכותרת "מדיפלומטיה - לרבנות", ובה נכתב על ראשי התיבות האלו, ועל הפענוח שהוא ר' יעקב דוד הרצוג.
https://www.nli.org.il/he/newspapers/ma ... article/90
ראה שם עמ' 19.
לאחר מכן, ביום 8 יוני 1965 היתה תגובה (מאת שמריהו ברהון) על הכתבה הנ"ל, תחת הכותרת "מיהו הרי"ד?", ובה כותב שאין הכוונה ליעקב הרצוג, אלא להגאון הרידב"ז, עיי"ש.
https://www.nli.org.il/he/newspapers/ma ... article/42
ראה שם עמ' 7, במדור "קוראים כותבים".
התגובה הנ"ל נזכרה במוסף שבת קדש של יתד נאמן פ' ויצא תשע"ד עמ' 32
שז"ר אור אישים ח"ג עמ' 75.פעם אמר לי כמגלה סוד, שמו לא יעקב בלבד, אלא יעקב דוד, על שם הרידב"ז מסלוצק ור"י בצפת, כמו שאת אחיו הבכור, קרא אביו ע"ש ר' חיים מבריסק. אמר אביו, ראש רבני ישראל, לנטוע בנפשות בניו דרך ארץ וכבוד לרבני דורו ולמורשת האבות העתיקה ולראות את נפשם מעוגת במסורתם של גדולי הרבנים בדור
מוטוש כתב:שמחו כתב:עוד על יעקב הרצוג
זה מהרב עובדיה?
עליך עיננו כתב:נתקלתי היום בסיפור מהרב שלמה הופמן על הכינוס בימי שישי אצל הרב הרצוג, ועל זילזול של הרב גורן בבקיאותו של הגר"ח קרייזוירט זצ"ל והמסקנה המענינת שלו..
מצו"ב
דורש מבקש כתב:הרב שלמה גורן, והג"ר חיים קרייזווירטה היה ביניהם, ופעם הגר"ח ציטט איזה ירושלמי, אמר גורן ידעתי שהנך יודע מה שכתוב בפנים להגיד בעל פה אבל גם לצטט ירושלמי שאינו, הנך יכול לצטט בע"פ זה לא ידעתי...
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 159 אורחים