האם יש פסול 'יוצא' בבשר קדשים קלים, אחר זריקת הדם אבל קודם שהוקרבו האימורים, ועדיין אין הבשר מותר באכילה?
ואם תאמר שיש, מה הדין בפרים ושעירים הנשרפים, שאינן נאכלין??
אראל כתב:מה הדין בפרים ושעירים הנשרפים, שאינן נאכלין??
שלשה מקומות לשריפה. אחד בתוך העזרה ובו שורפין פסולי המוקדשין ואימורים קדשים קלים שנפסלו ופרים ושעירים של חטאות הנשרפות. אם אירע בהם פסול בין לפני זריקה בין לאחר זריקה. כגון שנטמאו או שיצאו חוץ לעזרה עד שלא הגיע זמנן לצאת. או שלן הבשר או לנו האימורין שלהן:
אראל כתב:בענין בשר קק"ל לפני זריקה, אם נפסל ביוצא, עי' זבחים פט ע"ב, פלוגתא בין ר' יוחנן לר"ל בזה
אני שואל, כי בגמרא שם נראה שכל הנידון הוא רק לפני זריקה, ומשמע דלאחר זריקה בודאי שאינו נפסל ביוצא, אבל להלן בסוגיות דף קד, מצאתי שם בעולת שלמה, שרוצה לומר שאחר זריקה עדיין יש פסול יוצא, וכן משמע שם בגליון הש"ס לרעק"א קד ע"ב,
אני שואל מחו"ר כאן, כי בודאי נמצא בזה דברים מפורשים
אראל כתב:במחילה, אתה יודע מאמר המשנה (אבות פ"ה) שבעה דברים בחכם, ואינו נבהל להשיב'?
לא נראה לי שפתחת גמרא לעיין בפנים הסוגי' והמראי מקומות שציינתי
הנה טעמו של רבי יוחנן מבואר שם בדף פ"ט ע"ב, דס"ל שאין הבשר נפסל ביוצא קודם זריקה, הוא מפני 'שסופו לצאת', וטעם זה הרי ע"כ ששייך ביותר אחר זריקה, שאז הרי ודאי קרובה יותר לזמן היציאה [והיינו דלר' יוחנן לא שייך כלל פסול יוצא בבשר קק"ל, מאחר דסופו לצאת, אלא באימורים]
ושאלתי הוא, אם אחר זריקה, היינו שלב יותר קרובה לזמן היציאה, אם גם ר"ל יודה לר"י דאין הבשר נפסל ביוצא, שהרי קרוב הוא ממש לצאת, או מאחר דעדיין צריך עוד עבודה להקטיר האימורים, אם צריך להמתין עד אחר הקטרת האימורין שיהא ניתר להוציאו מן העזרה
דורשי יחודך כתב:אראל כתב:במחילה, אתה יודע מאמר המשנה (אבות פ"ה) שבעה דברים בחכם, ואינו נבהל להשיב'?
לא נראה לי שפתחת גמרא לעיין בפנים הסוגי' והמראי מקומות שציינתי
הנה טעמו של רבי יוחנן מבואר שם בדף פ"ט ע"ב, דס"ל שאין הבשר נפסל ביוצא קודם זריקה, הוא מפני 'שסופו לצאת', וטעם זה הרי ע"כ ששייך ביותר אחר זריקה, שאז הרי ודאי קרובה יותר לזמן היציאה [והיינו דלר' יוחנן לא שייך כלל פסול יוצא בבשר קק"ל, מאחר דסופו לצאת, אלא באימורים]
ושאלתי הוא, אם אחר זריקה, היינו שלב יותר קרובה לזמן היציאה, אם גם ר"ל יודה לר"י דאין הבשר נפסל ביוצא, שהרי קרוב הוא ממש לצאת, או מאחר דעדיין צריך עוד עבודה להקטיר האימורים, אם צריך להמתין עד אחר הקטרת האימורין שיהא ניתר להוציאו מן העזרה
במחילה, נא לקיים דברי החכם "דברי חכמים בנחת נשמעים."
במקרה כן פתחתי (חוץ מהעולת שלמה).
אך באמת לא שמתי לב ששאילתך היתה בקשר למה שעדיין חסר הקטרת אימורין. תודה על ההבהרה.
לא הבנתי מדוע הנך חושב שהקטרת אימורין מעלה או מורידה לענין זה, זהו רק בקשר לזכות לאכול את הבשר, אבל ברגע שנזרק הדם הרי מקומו של הבשר הוא בכל ירושלים, ולא שייך שיפסל על ידי שיצא מהעזרה.
הרי זריקה מוציאה מידי מעילה וקובעת בפיגול נותר וטמא, למרות שעדיין לא היתה הקטרת אימורין. למה שיוצא יהיה שונה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 140 אורחים