דרומי כתב:אלו מעשים שבכל יום שחסידי חב"ד מכהנים כש"ץ בבתי כנסת שבהם אומרים 'ושמרו', והש"ץ שותק בינתיים ונותן לקהל לסלסל כרצונו ומיד לאחר מכן מתחיל הקדיש.
אבל לכאורה לכו"ע אין אמירה זו שייכת ל'ציבור' ולש"ץ דוקא, ואין זה דומה לענינים אחרים.
פולסברג כתב:ומה עם 'אל ישנה אדם מפני המחלוקת'?
המצינו לו חבר בזה, שכל איש ואיש מהציבור ידע שהוא משנה ממנהגם, ואעפ''כ מנהגו מנצח?
נחומצ'ה כתב:רק מציע כסברא, 'אל ישנה', זה לא כשיש 'הפסק' בין גאולה לתפילה [לשיטת הרב בעל התניא].
אדרבה, אולי זה גופא 'אל יבוש מפני...'.
שינוי סדר התפילה והנוסחאות [אשכנז ספרד וכדו'], אין בעיה הלכתית אלא 'מסורת'. ומשכך אל תשנה מנהג המקום.
משא"כ אם ס"ל שאמירת 'ושמרו' הוי הפסק, כיצד תהין לאמרו קבל עם ועדה?
לולא דבריכם הייתי מבין ששתיקה אינה כאמירת נוסח שונה מהציבור. ודו"ק.
לבי במערב כתב:מדובר כשהשתיקה אינה 'צווחת עד לב השמים', אלא בבית־כנסת שמתפלליו אינם מדקדקים בלאה"כ בכה"ג.
פולסברג כתב:ומה עם 'אל ישנה אדם מפני המחלוקת'?
אלטנוישול כתב:פולסברג כתב:ומה עם 'אל ישנה אדם מפני המחלוקת'?
כת"ר נכח במקרה שזה עורר מחלוקת? או שכת"ר רק חייש שמא יעורר מחלוקת (וכדי למנוע ויכוחא רבא מחולל כאן מחלוקת זוטא...).
א איד כתב:לבי במערב כתב:מדובר כשהשתיקה אינה 'צווחת עד לב השמים', אלא בבית־כנסת שמתפלליו אינם מדקדקים בלאה"כ בכה"ג.
זאת מניין?
פשטות לשונו הק' שמפני שקיבל על עצמו פס"ד מסויים (ואי"ז מנהג כנוסחאות התפלה, וכמ"ש לעיל) אין לו לשנות.
ויל"ע בדיני לא תתגודדו אם יש חילוק ביניהם.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ורק להעיר, שחיוב סמיכת גאולה לתפלה בשבתות וימים טובים אינו מוסכם, וכבר הכריע המ"ב שמותר לענות דבר שבקדושה בשבויו"ט, משום דליכא דין סמיכות גאולה לתפלה לדעת האו"ז
הוראת רבנים חב"דיים להלכה ולמעשה, ע"פ מענות כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע בהאי ענינא (וראה ב'איי המלך' ע' רב).א איד כתב:זאת מניין?
כאמור, הדיון כבר נעשה. הלשון 'לאמץ לעצמם' אינה ראוי' (בלשון המעטה), וחבל - כי הדבר מקשה על התייחסות ענינית לטענות מר.ליטוואק פון בודאפעסט כתב: . . א"כ אלו שהחליטו לאמץ לעצמם את פסקי ומנהגי בעל שו"ע הרב, עליהם לדון האם מניעת המחלוקת מקרי 'מקום שצריך לכך'.
לבי במערב כתב:כאמור, הדיון כבר נעשה. הלשון 'לאמץ לעצמם' אינה ראוי' (בלשון המעטה), וחבל - כי הדבר מקשה על התייחסות ענינית לטענות מר.ליטוואק פון בודאפעסט כתב: . . א"כ אלו שהחליטו לאמץ לעצמם את פסקי ומנהגי בעל שו"ע הרב, עליהם לדון האם מניעת המחלוקת מקרי 'מקום שצריך לכך'.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:... נר' שבדברים שלא היו שייכים למפלגה מסוימת, לא היה ספק כלל שמיעוט מחלוקת הוא צורך גדול אשר ראוי מחמתה לסמוך על שיטת הרמ"א והשו"ע הרב.
ואנא לא ידענא מה עוקץ את מר למנעו מלעיין במה שצירפתי לעיל,ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אני לא יודע מה עוקץ אותך, וגם איני יודע איפוא נעשה הדיון.
כתב שם בפירוש שכ"ז אינו אמור במקום מחלוקת. וכאמור, כן מורים למעשה.ליטוואק פון בודאפעסט כתב: . . ולא תירץ את השאלה . . וגם לא דן כלל בזה האם מניעת מחלוקת מקרי צורך.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אמנם זאת אדע שאם אתפלל בביהכנ"ס חב"די לפני התיבה, לא יהיה להם טענות אם אומר ברוך ה' לעולם בליל חול או ושמרו בליל שבת, שהרי לפי הפסק של הרבי שלהם, כך הוא שורת הדין, שכל אחד יעשה בבמה ציבורית מה שרוצה.[/size]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים