עזריאל ברגר כתב:לכאורה ראוי לומר חצי קדיש, או קדיש יתום, כמו אחרי כל פסוקים שנאמרים בציבור.
תלמוד_ישן כתב:עזריאל ברגר כתב:לכאורה ראוי לומר חצי קדיש, או קדיש יתום, כמו אחרי כל פסוקים שנאמרים בציבור.
מתי אומרים חצי קדיש אחר אמירת פסוקים בציבור?
ואפילו לדבריך, לא גרע אמירת הלל מאמירת חנניא בן עקשיא. וא"כ אין אמירת הקדיש באה מחמת מעלת ההלל.
עזריאל ברגר כתב: מזמור לדוד בליל שבת (לאשכנזים).
עזריאל ברגר כתב:תלמוד_ישן כתב:עזריאל ברגר כתב:לכאורה ראוי לומר חצי קדיש, או קדיש יתום, כמו אחרי כל פסוקים שנאמרים בציבור.
מתי אומרים חצי קדיש אחר אמירת פסוקים בציבור?
ואפילו לדבריך, לא גרע אמירת הלל מאמירת חנניא בן עקשיא. וא"כ אין אמירת הקדיש באה מחמת מעלת ההלל.
א. קריאת התורה. מזמור לדוד בליל שבת (לאשכנזים).
ב. משנת רחב"ע נאמרת כדי שהקדיש שאחריה ייאמר אחרי לימוד אגדה של דרשת פסוק, ואינני מבין שייכותה לעניננו.
תלמוד_ישן כתב:כוונתי היתה רק שלפי דבריך אין מעלה מיוחדת לאמירת הלל שבשבילה יש לאמר קדיש, אלא שהוא ככל אמירת פסוקים/דברי תורה בציבור (כגון משנת רחב"ע), שלאחריה יש לומר קדיש.
צורב מתחיל כתב:הביאו כאן בעבר מר' משה פיינשטיין, על המבואר בהלכה שאין אומרים קדיש תתקבל בליל ת"ב מלבד אחר שמו"ע משום 'שתם תפילתי', ולכאו' מאי רבותא הא בלא"ה אין אמורים לומר עוד קדיש תתקבל אלא אחר שחרית, וא"כ הי' צ"ל דאין אומרים תתקבל בשחרית.
ותי' דכיון שקינות ואיכה הם מסדרי התפילה, הי' צ"ל תתקבל לאחריהם. (כתבתי מהזכרון ואולי אינני מדייק).
לכאו' לפי"ז אם ההלל הוא ג"כ חלק מהתפילה הי' צ"ל תתקבל לאחריהם.
עזריאל ברגר כתב:צורב מתחיל כתב:הביאו כאן בעבר מר' משה פיינשטיין, על המבואר בהלכה שאין אומרים קדיש תתקבל בליל ת"ב מלבד אחר שמו"ע משום 'שתם תפילתי', ולכאו' מאי רבותא הא בלא"ה אין אמורים לומר עוד קדיש תתקבל אלא אחר שחרית, וא"כ הי' צ"ל דאין אומרים תתקבל בשחרית.
ותי' דכיון שקינות ואיכה הם מסדרי התפילה, הי' צ"ל תתקבל לאחריהם. (כתבתי מהזכרון ואולי אינני מדייק).
לכאו' לפי"ז אם ההלל הוא ג"כ חלק מהתפילה הי' צ"ל תתקבל לאחריהם.
מאי שנא מליל פורים שאומרים קדיש יהא שלמא אחרי המגילה?
אולי בגלל שאין בה תפילות אלא רק שבח?
צורב מתחיל כתב:עזריאל ברגר כתב:צורב מתחיל כתב:הביאו כאן בעבר מר' משה פיינשטיין, על המבואר בהלכה שאין אומרים קדיש תתקבל בליל ת"ב מלבד אחר שמו"ע משום 'שתם תפילתי', ולכאו' מאי רבותא הא בלא"ה אין אמורים לומר עוד קדיש תתקבל אלא אחר שחרית, וא"כ הי' צ"ל דאין אומרים תתקבל בשחרית.
ותי' דכיון שקינות ואיכה הם מסדרי התפילה, הי' צ"ל תתקבל לאחריהם. (כתבתי מהזכרון ואולי אינני מדייק).
לכאו' לפי"ז אם ההלל הוא ג"כ חלק מהתפילה הי' צ"ל תתקבל לאחריהם.
מאי שנא מליל פורים שאומרים קדיש יהא שלמא אחרי המגילה?
אולי בגלל שאין בה תפילות אלא רק שבח?
איני יודע תשובה לדבריך. (צריך לבדוק מה כתב רמ"פ, וא"י מקום דבריו).
ולפי טענתך הצודקת לכאו', ה"נ בהלל לא יאמרו תתקבל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 160 אורחים