מה שנכון נכון כתב:לרוב המפרשים הרגילות בתנ"ך היא כפל הענין במלות שונות. אך בנד"ד לא ברור שיש כפל, כי יל"פ שהכל ד"א, ההופכי צור הקשה כחלמיש לאגם ומעין מים, וכ"ה בפסוקים רבים. וכל' התורה המוציא לך מים מצור החלמיש. 'אגם' כנראה מלמד על ריבוי המים - ותשת (כל) העדה ובעירם, ו'מעין' שהמשיכו לנבוע ולא פסקו כל מ' שנה. ואם כנים הדברים מסתמא עמדו בהם.
יעקל כתב:מה שנכון נכון כתב:לרוב המפרשים הרגילות בתנ"ך היא כפל הענין במלות שונות. אך בנד"ד לא ברור שיש כפל, כי יל"פ שהכל ד"א, ההופכי צור הקשה כחלמיש לאגם ומעין מים, וכ"ה בפסוקים רבים. וכל' התורה המוציא לך מים מצור החלמיש. 'אגם' כנראה מלמד על ריבוי המים - ותשת (כל) העדה ובעירם, ו'מעין' שהמשיכו לנבוע ולא פסקו כל מ' שנה. ואם כנים הדברים מסתמא עמדו בהם.
יעקל כתב:מה שנכון נכון כתב:לרוב המפרשים הרגילות בתנ"ך היא כפל הענין במלות שונות. אך בנד"ד לא ברור שיש כפל, כי יל"פ שהכל ד"א, ההופכי צור הקשה כחלמיש לאגם ומעין מים, וכ"ה בפסוקים רבים. וכל' התורה המוציא לך מים מצור החלמיש. 'אגם' כנראה מלמד על ריבוי המים - ותשת (כל) העדה ובעירם, ו'מעין' שהמשיכו לנבוע ולא פסקו כל מ' שנה. ואם כנים הדברים מסתמא עמדו בהם.
ותשת העדה ובעירם נאמר בפ' חוקת ?
יעקל כתב:נייתי ספר ונחזי !
עזריאל ברגר כתב:יעקל כתב:נייתי ספר ונחזי !
תפתח מקראות גדולות לתהילים, ותספר לנו...
דרומי כתב:שם א-ל הוא בקו הימין, מדת החסד.
דרומי כתב:למיטב ידיעתי העובדה ש'א-ל' שייך למדת החסד הוא דבר מוסכם לכולי עלמא, ומקרא מפורש הוא: "חסד א-ל כל היום".
"אל" - אף זו מדת רחמים וכן הוא אומר (תהלים כב) אלי אלי למה עזבתני ואין לומר למדת הדין למה עזבתני כך מצאתי במכילתא
עזריאל ברגר כתב:רש"י על שמות לד ו:"אל" - אף זו מדת רחמים וכן הוא אומר (תהלים כב) אלי אלי למה עזבתני ואין לומר למדת הדין למה עזבתני כך מצאתי במכילתא
[ה] והאלהים יבקש את נרדף (קהלת ג, טו).
ר' הונא בשם ר' יוסף אמ' לעולם והאלהים יבקש את נרדף.
אתה מוצא צדיק רודף צדיק, והאלהים יבקש את נרדף.
רשע רודף רשע, והאלהים יבקש את נרדף.
וכל שכן רשע רודף צדיק, והאלהים יבקש את נרדף.
עד שאתה חוזר ואומר אפי' צדיק רודף רשע, והאלהים יבקש את נרדף...
יעקל כתב:מה שאתה אומר צריך ביאור: הכתוב אומר "זבחי אל-הים רוח וגו'", דהיינו במה מתאפיין זבח אל-הים? ברוח נשברה וכו', מבואר ע"כ שהקורא כן פונה אל הקב"ה...
אגב, מה ההבדל בין מדרש ויקרא רבה ואגדת ויקרא רבה...?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים