פולסברג כתב:בעזהי''ת אני מתכונן לקרוא את המגילה להנשים צדקניות דקהילתינו [ואף שאינו לכל הדעות, שהרי בי-ם עיה''ק איירינן בי''ד, וי''א שצריך מנין אנשים, אבל להן א''א בד''א].
האם נוהגים בהכל כמו אצל אנשים? למשל, מו''ץ א' טען שאין מניחים אותו כאיגרת בקריאת נשים. האכן כן הוא המנהג?
אומרות לעצמן כל הפסוקים כמו בגברים?
[ומה הדרך המובחר עם מחיצה?]
אשמח לכל מידע מחו''ר הפורום. תודה רבה ופורים שמח!
אצרן כתב:אם הבעל קורא כבר יצא חובתו, א״צ לפתחו כאגרת בקריאתו לנשים.
מגילה בי"ד ובט"ו, צריך לחזור אחר עשרה. ואם אי אפשר בעשרה, קורים אותה ביחיד.
הגה: ויש להסתפק אם נשים מצטרפות לעשרה
אם נשים וכו': דאפשר דכיון דהוא רק משום פרסומי ניסא סגי אף בנשים.
ואם קראו אותה בציבור, ואיזה יחיד לא שמעה, יכול לקרות אפילו לכתחילה ביחיד, הואיל וקורין אותה באותה העיר בעשרה.
לכתחלה ביחיד: דהנס כבר נתפרסם וליכא רק משום ברוב עם לא מטרחינן ליה למכנף עשרה והא דקי"ל דאף אם יש לו מנין בביתו אפ"ה מבטלין ת"ת ועבודה לילך ולקרות בצבור משום ברוב עם התם הלא הצבור מזומן לפניו משא"כ הכא לעשות צבור אינו מחוייב ועיין ביד אפרים שכתב דדין זה שהביא הרמ"א בשם או"ח אינו מוסכם לשארי פוסקים ולכן אף בכה"ג יהדר אחר עשרה אנשים.
פולסברג כתב:...והשנה אני מתלבט בזה:
בעזהי''ת אני קורא המגילה להנשים צדקניות אחר התפילה. האם עלי לשמוע מגילה בביהכ''נ כמו כולם?
כדכד כתב:פשוט שעדיף לשמוע בציבור שהרי ברוב עם הדרת מלך ופירסומי ניסא ולכתחילה עדיף לילך למקום שיש ציבור שומעים אלא אם אין הדבר מסתדר מבחינת הזמנים
כדכד כתב:פשוט כי יש יותר רוב כעם בביהכ"נ. כך מתבאר מדברי הפוסקים בריש הלכות מגילה, שצריך לבטל תורה ולילך מבית מדרשו למקום שיש רוב עם
כדכד כתב:בשביל זה צריך לשמוע בפעם הראשונה
כדי לקרוא שוב לנשים מסתבר שגםם שומע מה שקורא אבל אז אין לו מעלת רוב עם
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים