יש אומרים שיעשו בתל ציון פורים בט"ו מדוע?
לגבי רמב"ש ד' ראיתי בעלון קנין תורה כיון שזה קרוב לירמות יעשו בט"ו?
האם יש עוד ידיעות בזה?
קו ירוק כתב:אודות תל ציון אני מניח שהאפשרות היחידה היא שהיא נראית לג'בע ומכמש (אינני יודע אם זה כך, ואפי' אם כן, האם היא נראית לגרעין הכפר העתיק ממש),
ומצד שלהלכה הוכרע שכרך שיושבים בה רק נכרים חשיב כרך לגבי הסמוכות והנראות לו.
אלא שאין לנו מסורת רציפה אלא של כפריים ערבים. ונכון שזה זיהוי נכון, אבל בשביל לקבוע ברכה רק בטו צריך מסורת ברורה יותר.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:קיבלתי במייל. האם יש את המכתב המלא?
דבריו המלאים של הגר"מ ברנדסדורפר: "ועל פי כל הנ"ל נלענ"ד דבעיר החדשה גבעת ירמות (רמה ד' בית שמש) הסמוכה לחומת עיר העתיקה ירמות יש לקיים את ימי הפורים שני הימים ולקרא המגילה ביום י"ד בברכה וביום ט"ו בלי ברכה כמובאר בשו"ע סימן תרפ"ח ס"ד ולנהוג שמחה ומשתה בשני הימים כמובא במשנה ברורה (שם ס"ק י), ואומרים על הניסים בשני הימים (שונה הלכות שם ס"ט)".
את דבריו חתם הגר"מ ברנדסדורפר: "הכו"ח למען קדושת המקום, ארץ ישראל מקדשת מכל הארצות ועירות המוקפות חומה מקדשות ממנה".
יוסף חיים אוהב ציון כתב:קיבלתי במייל. האם יש את המכתב המלא?
דבריו המלאים של הגר"מ ברנדסדורפר: "ועל פי כל הנ"ל נלענ"ד דבעיר החדשה גבעת ירמות (רמה ד' בית שמש) הסמוכה לחומת עיר העתיקה ירמות יש לקיים את ימי הפורים שני הימים ולקרא המגילה ביום י"ד בברכה וביום ט"ו בלי ברכה כמובאר בשו"ע סימן תרפ"ח ס"ד ולנהוג שמחה ומשתה בשני הימים כמובא במשנה ברורה (שם ס"ק י), ואומרים על הניסים בשני הימים (שונה הלכות שם ס"ט)".
את דבריו חתם הגר"מ ברנדסדורפר: "הכו"ח למען קדושת המקום, ארץ ישראל מקדשת מכל הארצות ועירות המוקפות חומה מקדשות ממנה".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים