אוהב ציון כתב:בס"ד
בנושא הסמוך דיברו בענין העם האוקראיני, הבנות לכאן ולכאן.
רצוני לומר דעה על ענין היחס שלנו כציבור יראים על המקום (גאוגרפי), ועל גודל 'הקדושה' שיש שם.
ידוע מש"כ רבינו החת"ס על רעידת האדמה בצפת, שגזירה זאת היתה משום עלבון ירושלים עיה"ק. הגם שאלו שעלו, עשו זאת במסירות נפש המעוררת רעד של אהבת ארץ ה'.
ובשנים האחרונות אפשר לומר שישנם כאלו שממש הפכו ים ליבשה ויבשה לים. ומסוגלים לדבר בארץ הקודש בעיר הקודש שהי"ת בחר לנחלה לו לעולם - 'כי בחר ה' בציון אוה למושב לו זאת מנוחתי עד עד פה אשב כי אויותיה', על גודל הקדושה העצומה שיש באומן או במזיבוז (או בוילנא או בראדין זה לא משנה) שבאוקראינה, ומסוגלים להתפלל בכותל המערבי שיזכו להתקדש 'בקדושת אומן'.
וענין זה שבעבר רק כמה טועים חשבו כך וכלל ישראל בודאי נשאר בנאמנותו למקום אשר בחר ה', בעווה"ר בשנים האחרונות ע"י תעמולה/שיעורים/ שידורי רדיו, שכל כולה עמרציות הנשענת על אי ידיעת ההמון קנתה שביתה. שמסוגל יהודי יר"א לעמוד בהיכל המלך הגדול ב"ה וב"ש, ולהתפלל ולבכות שי'זכה' לצאת ממקום המלך אשר בחר, וללכת למקום הקליפה והטומאה, ושם יתעלה ברגשי קודש נעלים - הפך דבר ה' המפורש באין ספור פסוקים בתורה נביאים וכתובים.
וציון בעי דרישה. וייתכן שאם אין דורש לציון היא דורשת את עצמה. וטומאת אוקראינה כלתה כעשן מול עלבונה של ארץ הקודש ועיר הקודש.
אראל כתב:בבקשה, בפעם הבאה כשאתה מזדמן להתוועד עם הרבוש"ע, ולקבל גילויים חדשים מן השמים, תתקשר עמי מקודם, יש לי עוד כמה שאלות לשאול....
אראל כתב:בבקשה, בפעם הבאה כשאתה מזדמן להתוועד עם הרבוש"ע, ולקבל גילויים חדשים מן השמים, תתקשר עמי מקודם, יש לי עוד כמה שאלות לשאול....
אתה צודק. אבל...תוכן כתב:במשך כל ההיסטוריה של העם היהודי, למדו ממאורעות איך להתנהג ומה צריך לתקן. זכותו המלא, ואולי אף חובתו, של כל אחד לטעון שמאורע זה בא כדי לעורר על בעיה/חסרון/עבירה זו. ומי שמתלוצץ, לא עליו בלבד הוא מתלוצץ, אלא מתלוצץ על כל חכמינו ומנהיגנו שעמדו מימות משה רבינו עד היום.
שום בעל בכי כתב:אתה צודק. אבל...תוכן כתב:במשך כל ההיסטוריה של העם היהודי, למדו ממאורעות איך להתנהג ומה צריך לתקן. זכותו המלא, ואולי אף חובתו, של כל אחד לטעון שמאורע זה בא כדי לעורר על בעיה/חסרון/עבירה זו. ומי שמתלוצץ, לא עליו בלבד הוא מתלוצץ, אלא מתלוצץ על כל חכמינו ומנהיגנו שעמדו מימות משה רבינו עד היום.
א"א שהמסקנה של כל אחד תהיה; חיזוק האידיאלים שלי כפי שחשבתי עד היום עוד טרם האירוע הנוכחי.
במשך כל ההסטוריה למדו להתנהג ולתקן את המוסכם על הכל להצריך תיקון ושיפור
אבל מוזר מאד אם כל אירוע בעולם לא בא אלא ללמדינו ש"הצד השני" טועה.
במקרה הנוכחי אני אמנם שייך לצד של אוהב ציון, ולא לצד של אומן וראדין.
אבל בשו"א לא אגייס את המלחמה באוקראינה בכדי להנכיח ולהציף את דעותי משכבר הימים.
תוכן כתב:ומי שמתלוצץ, לא עליו בלבד הוא מתלוצץ, אלא מתלוצץ על כל חכמינו ומנהיגנו שעמדו מימות משה רבינו עד היום.
מלכיאל גרינוולד כתב:הערה לאלה החסים על הדיו: שמענו שאין מלאכי השרת שומעים בלחש, שמענו גם שאינם שומעים ארמית, אבל מהיכי תיתי שאין להם משקפי קריאה ואינם קוראים גופן מוקטן?
בן אליהו כתב:גם מבחינה הגיונית קשה טענתך. וכי חשבון נפש והתבוננות על מאורעות חייבת להוביל כל אחד למסקנה הפוכה ממה שחשב לפני המאורעות?
איש_ספר כתב:אלו העולים אומנה ומז'בוז'ה, מתמלאים ברגשי קודש למראה באר המים, הסוס והעגלה, התרנגולות המכרכים בין רגליהם, שוק הירקות.
אם אומן תראה כמו אודסה או קיוב, 'הלך הקטע'. תשאל את החברה מספסופה מה מעוללים להם טובלי חצות, להסקה שקנו המושבניקים למקווה המעיין שלהם.
מבחינה זו פוטין עושה להם את העבודה, משטח את אוקראיינא, ומחזיר אותה מאה שנה אחורה. עד שתראה כולה כמו משעולי קרפט.
ש. ספראי כתב:ידוע מהצדיקים שגזירת ראש הממשלה עם הכיפה הקטנטנה- הגיעה כי התחלנו ללכת עם כיפה בלי סרט, או, לדעת צדיקי אוהבי ציון, כי לא לבשנו כיפה עבודת יד סרוגה.
מקדש מלך כתב:ש. ספראי כתב:ידוע מהצדיקים שגזירת ראש הממשלה עם הכיפה הקטנטנה- הגיעה כי התחלנו ללכת עם כיפה בלי סרט, או, לדעת צדיקי אוהבי ציון, כי לא לבשנו כיפה עבודת יד סרוגה.
ומה התיקון? שנוריד את הכיפה לגמרי, ואז נזכה שוב לרה"מ גלוי הראש יצ"ו?
ש. ספראי כתב:ידוע מהצדיקים שגזירת ראש הממשלה עם הכיפה הקטנטנה- הגיעה כי התחלנו ללכת עם כיפה בלי סרט, או, לדעת צדיקי אוהבי ציון, כי לא לבשנו כיפה עבודת יד סרוגה.
וכבר אמר חד מן הצדיקים, שגזירת הקומה הכשרה באה בעוון זה שלא הסכמנו שהשכנים יבנו עוד כמה קומות כשרות, על גבי יחידות הדיור שבנו לנו.
וגזירת עצורי ישיבת חומש הנוראה, באה על כך שנתנו רק מעשר ולא חומש.
וגזירת נשות הכותל- על כי בקורונא והמסתעף, התפללנו בבית, ליד הכותל....
אראל כתב:אוהב ציון כתב:בס"ד
וציון בעי דרישה. וייתכן שאם אין דורש לציון היא דורשת את עצמה. וטומאת אוקראינה כלתה כעשן מול עלבונה של ארץ הקודש ועיר הקודש.
בבקשה, בפעם הבאה כשאתה מזדמן להתוועד עם הרבוש"ע, ולקבל גילויים חדשים מן השמים, תתקשר עמי מקודם, יש לי עוד כמה שאלות לשאול....
אוהב ציון כתב:ש. ספראי כתב:ידוע מהצדיקים שגזירת ראש הממשלה עם הכיפה הקטנטנה- הגיעה כי התחלנו ללכת עם כיפה בלי סרט, או, לדעת צדיקי אוהבי ציון, כי לא לבשנו כיפה עבודת יד סרוגה.
וכבר אמר חד מן הצדיקים, שגזירת הקומה הכשרה באה בעוון זה שלא הסכמנו שהשכנים יבנו עוד כמה קומות כשרות, על גבי יחידות הדיור שבנו לנו.
וגזירת עצורי ישיבת חומש הנוראה, באה על כך שנתנו רק מעשר ולא חומש.
וגזירת נשות הכותל- על כי בקורונא והמסתעף, התפללנו בבית, ליד הכותל....
בס"ד
ראשית, בדקתי שוב ושוב את כיפתי והוברר לי: א. היא שחורה לגמרי. ב. קטיפה ולא מצמר. ג. לא עבודת יד. ד. יש לה סרט. לא כולם כאלו!
ועתה ברצינות:
למה לא דנים לגוף הדברים? ברור שאי אפשר לדעת בוודאות מה קרה בגלל מה, כשאר המקרים והדברים, לכן בכותרת ציינתי סימן שאלה. רק נסמכתי על אילן גדול מרן החת"ס שהוא אכן אמר כגון דא על אסון בצפת. אדרבה אם אי מי חושב התעוררות אחרת, יבורך.
אבל לא זה הנידון, הנידון הוא על עצם הדבר שבגינו אכן יש להתעורר.
ואין לי שום הבנה למה ייחסתי אליי את אותו משוקץ וטמא, כולו שקר טפשות וטומאה.אראל כתב:אוהב ציון כתב:בס"ד
וציון בעי דרישה. וייתכן שאם אין דורש לציון היא דורשת את עצמה. וטומאת אוקראינה כלתה כעשן מול עלבונה של ארץ הקודש ועיר הקודש.
בבקשה, בפעם הבאה כשאתה מזדמן להתוועד עם הרבוש"ע, ולקבל גילויים חדשים מן השמים, תתקשר עמי מקודם, יש לי עוד כמה שאלות לשאול....
אני רוצה להרגיע אותך: לא, אין לי גילויים,
אבל משה רבנו ע"ה אב הנביאים אמר בשירתו: 'תבאמו ותטעמו בהר נחלתך', ודוד המלך שהיו לו גילויים גדולים אמר אינספור פעמים על בחירת הי"ת את ציון, וישעיהו התנבא 'וגנותי על העיר הזאת להושיעה למעני ולמען דוד עבדי'.
ואיזה גילויים היו לכמה אישים נכבדים מהדור האחרון - שסותרים את הגילויים הנ"ל, להחליט עם כל מיני ראיות כזב ודברי הבל לקדש את הטמא ולעזוב את היכל ה'? מי נתן רשות לשבת בארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה, לפני ה', ולספר לעם הקודש כמה קדושה עצומה יש באוקראינה?
ועל זעקה זו לא קיבלתי מענה.
היות כי בעוה"ר בשנים האחרונות סבלנו צרות רבות ומרורות כלענה, אשר לא היתה כזאת לישראל מאז היתה לגוי… והנה מלפנים בישראל בכל הדורות כשהגיעה עת צרה ליעקב, חקרו ודרשו מה זה ועל מה זה, איזה עון גרם להביא לידי כך, לשים לב לתקן ולשוב אל השי"ת, כדמצינו בקראי ובתלמוד... ועכשיו בדורינו זה אין צריכין לחפש ולבקש במטמונים את העון שהביא עלינו את הצרה הזאת, כי הוא גלוי ומפורש בדברי חז"ל, שהגידו לנו זאת בפירוש שלמדו מקראי שעל ידי העברה על השבועות שלא לעלות בחומה ושלא ידחקו את הקץ ח"ו אני מתיר את בשרכם כצבאות וכאילות השדה, ובעוה"ר כן היה, המינים והאפיקורסים עשו כל מיני השתדלות לעבור על השבועות הללו ולעלות בחומה וליקח מעצמם ממשלה וחירות קודם הזמן, שזהו דחיקת הקץ, והמשיכו לבות רוב בני ישראל לרעיון הטמא הזה… על כן באה עלינו הצרה הזאת, מה שאמרו חז"ל בפי' שנעשו מופקרים כצבאות וכאילות השדה ר"ל… ואלו לא היה בישראל אלא אותו העון בלבד, הלא הוא ברור ומפורש בדברי חכז"ל העונש המר מה שהיה.
אוהב ציון כתב:למה לא דנים לגוף הדברים?
אוהב ציון כתב:רק נסמכתי על אילן גדול מרן החת"ס שהוא אכן אמר כגון דא על אסון בצפת. אדרבה אם אי מי חושב התעוררות אחרת, יבורך.
אוהב ציון כתב:אבל לא זה הנידון, הנידון הוא על עצם הדבר שבגינו אכן יש להתעורר.
אוהב ציון כתב:אבל משה רבנו ע"ה אב הנביאים אמר בשירתו: 'תבאמו ותטעמו בהר נחלתך', ודוד המלך שהיו לו גילויים גדולים אמר אינספור פעמים על בחירת הי"ת את ציון, וישעיהו התנבא 'וגנותי על העיר הזאת להושיעה למעני ולמען דוד עבדי'.
ואיזה גילויים היו לכמה אישים נכבדים מהדור האחרון - שסותרים את הגילויים הנ"ל, להחליט עם כל מיני ראיות כזב ודברי הבל לקדש את הטמא ולעזוב את היכל ה'? מי נתן רשות לשבת בארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה, לפני ה', ולספר לעם הקודש כמה קדושה עצומה יש באוקראינה?
ועל זעקה זו לא קיבלתי מענה.
מקדש מלך כתב:וגזירת הרכבת הקלה באה לעולם, כי הרכבנו יותר מידי בקלות עונשים על עברות.
אראל כתב:אוהב ציון כתב:אראל כתב:אוהב ציון כתב:
בס"ד
בבקשה, בפעם הבאה כשאתה מזדמן להתוועד עם הרבוש"ע, ולקבל גילויים חדשים מן השמים, תתקשר עמי מקודם, יש לי עוד כמה שאלות לשאול....
אני רוצה להרגיע אותך: לא, אין לי גילויים,
חס ושלום איני מתיימר חלילה לחלוק על דברי נביאותך, שבודאי נתגלו לך מן השמים בהקיץ או בחלום, ומי אני לחלוק על בעל רוח הקודש שנגלו אליו מראות אלקים ממש כמו שנגלה לרבינו החתם סופר בשעתו.....
אך בקשתי, שבפעם הבאה כשתעשה שאלת חלום, תציע קושיתי הנ"ל, אולי תקבל מענה גם על זה מן השמים....
ש. ספראי כתב:הציבור שואל אותך שאלה פשוטה: גם א"נ שיש ביכולתינו לחשב חשבונות שמים ושכך ראוי לעשות (וידוע בזה הדו"ד בין הגרמ"מ שולזינגר והגר"י זילברשטין), אכתי לא ברור מדוע טוביה חטא וזיגוד מנגיד.
מדוע, גם לשיטתך, הענישו מהשמים את יהודי אוקריינא על כך שיושבי שאר העולם הגיעו בהמוניהם לקברי הצדיקים אצלם.
מה חטאם שלהם שקברי הצדיקים קבורים באוקריינא?
לשיטתך, העונש היה אמור להגיע ליושבי א"י ולא ליושבי אוקריינא.
ש. ספראי כתב:...גם א"נ שיש ביכולתינו לחשב חשבונות שמים ושכך ראוי לעשות (וידוע בזה הדו"ד בין הגרמ"מ שולזינגר והגר"י זילברשטין)...
למהרי"ז שליט"א, ישא ברכה מאת ה' ונעימות בימינו נצח.
אחדשה"ט ביקרא דאורייתא, הנה תורה היא וללמוד אני צריך, ואלף שלמי תודה לכבודו שליט"א שהאיר עינינו מדברי אדוננו קדושנו ה'יערות דבש' זיע"א, בביאור דברי הגמרא הקדושה והנוראה בברכות דף ז' ע"ב, וחפשתי בס"ד במפתחות ל'יערות דבש' שמציינים לדרוש י"א, ובעזהשי"ת למדתי ושניתי ושלשתי בדבריו הקדושים, ואם הבנתי נכונה הלא מבואר שם היטב שהדבר תלוי בזה, שאם העונש הוא ע"י עבד את ממזר, רשע, או שונא, זה מיקרי 'עונש כפי הטבע', אבל אם העונש הוא ע"י בן, שהוא בטבע חס על אביו, ונהפך להיות רודף לאביו, זה לא ייתכן מפאת הטבע 'וע"כ שהיא השגחה פרטית מבעל המשלם גמול', עד כאן דבריו הקדושים של ה'יערות דבש' זיע"א.
ואם כן ניחזי אנן בנידון דידן, בעוה"ר הלא שנאת הישמעאלים לנו ומעשי הרצח שלהם זה כמו 'עבד או ממזר', דהגמרא הקדושה, שזה הוא 'עונש כפי השגתו' על ידי שונאינו הטבעיים בנפש, ומה לי שמעשי הרציחה שלהם, רח"ל, הם מחודשים ומשונים, אבל זה שהם-הם הרוצחים זה 'עונש כפי הטבע',ורק כשהבן נהפך לרודף על אביו, זה 'שלא כפי הטבע', וזה ממש היפך ממה שהובא על ידי הדר"ג שליט"א.
ולענ"ד צע"ג לגבי מצבנו הביש, בעוה"ר, שזה 'עונש כפי הטבע', שעבד או ממזר שונאים טבעיים בנפש, קמו עלינו, רח"ל.
ולכן, לפי הדברים הקדושים המובאים שם ב'יערות דבש', הרי הוא היפך כוונת הדר"ג שליט"א, שמרוב טובו וחסדו בא לעודדנו, ולמעשה הוא היפך העידוד, שב'עונש כפי הטבע' מבאר היערות דבש 'אין כאן עונש, רק סלוק השגחת אלוקים והוא כפי מזלו ומקרי טבעו כך הוא, ועונשו עדיין בשלימות ליום הגמול', משא"כ באופן האחר, ש'העונש מגיע לאדם בכוונה מה' לענשו על חטאיו ולהיטיבו באחריתו', ובאופן הזה 'ינקה עוונו, ומקבל תשלום פרי חטאתו, ואז טוב לו לעולם הבא'.
והנה, לפי זה נמצא שבעוה"ר מצבנו גרוע מאוד, ולא עידוד יש כאן, אלא התעוררות נוראה ועצומה, שכיוון שהצרות שלנו באות על ידי שונאינו בנפש הישמעאלים, הרי זה 'עונש כפי הטבע', שה' מסלק השגחתו ומניח למנהגו של עולם תחת כוכבי שמים ופסיליהם, והמה פעלו בו כפי מזלו לרעה [לשונו הנורא והקדוש של היערות דבש זיע"א].
ובאופן הזה, ויי ויי, 'עונשו עדיין בשלימות ליום הגמול', ואם כן זה מאוד מאוד לא מעודד, אלא מוכיח ומעורר ומייסר עד כמה מצבנו גרוע ושפל.
ואמנם כן, שמרנא ורבנא היערות דבש מקדים שם וזה לשון קדשו: 'עוד עיקר אחד יש מה שמביא האדם לידי שלימות, כאשר כבר דרשתי כמה פנינים בדרשות הקודמות, והוא שאל יחשוב האדם כי הכל בקרי, כי אם יתלה הכל בעונש ושכר, כי אין לאיש ישראלי שום דבר בקרי, רק הכל בעונש ושכר, רק העונש נחלק לב' אופנים', ועכשיו מבאר היערות דבש את שני האופנים הנ"ל.
ואם כן באופן שלנו הגרוע יותר בעוה"ר יש עוד יותר התעוררות לחזור בתשובה, ולדעת שאין זה קרי, מפני שהעונשים הללו דידן, רח"ל, כפי הטבע, ע"י הישמעאלים השונאים הטבעיים שלנו, אחרי כל הצרות הנוראות עונשו עדיין בשלימות ליום הגמול, ואם כן זו היא התעוררות עוד יותר גדולה לנו לחזור בתשובה.
ואם כן טובה עצומה עשה לנו כבוד הדר"ג שליט"א שהאיר את עינינו מדברי היערות דבש, המתאימים מאוד למצב הנורא דילן, ה' ירחם, אבל לא עידוד וניחומים יש כאן, לצערנו הרב, אלא תוכחת מוסר והתעוררות נוראה, עד כמה מצבנו נורא, שאנחנו מוכים ונשחטים ונרצחים בארבע מיתות בית דין ודומיהן, רח"ל, 'ועונשו עדיין בשלימות ליום הגמול'. ויי, ויי!
אבקשה נא לברר לי אם טעיתי בכל הנ"ל או שהם קושט אמרי אמת. והשי"ת ישיבני בתשובה שלמה לפניו לפניו, אכי"ר.
המצפה מאוד לתשובתו הרמתה, להאיר עיניים ולשמח הלבבות,
באהבה רבה ואהבת עולם,
משה מרדכי הלוי שולזינגר
הוד כבוד הגאון הגדול, מגדולי מרביצי התורה שבדורנו, אוצר בלום של תויר"ש מוהר"ר משה מרדכי שליט"א,
שלום וישע רב,
הגרי"ז על התורה, דברים א', כותב וירדפו אתכם כאשר תעשינה הדבורים, מפרש רש"י מה הדבורה הזאת כשהיא מכה את האדם, מיד מתה, וכו'. וביאר הגרי"ז דבריו של רש"י טעונים ביאור שכן מהפסוק משמע שבא לתאר את עוצמת המכה, ולשם כך משתמש במשל של הדבורה, ואילו מרש"י משמע כי הדימוי לדבורה מגרע כוח המכה?
והשיב, משל לראובן המכה את שמעון, אם שמעון אינו משיב לראובן כגמולו, לא ניכרת כל כך שנאתו של ראובן, אבל אם שמעון משיב לו מנה אפיים, ובכל זאת ממשיך ראובן להכותו, סימן שגדולה שנאתו, ואף מוכן לסבול למען נקמתו, יעו"ש.
ידענו עד היום את שנאת הגויים וישמעאלים, אבל לא הכרנו בהם שנאה כה עזה שלא נמצאה בבני אדם, כי אם בדבורים, וזו היא מכה שלא כדרך הטבע, כי לא נמצא כדבר הזה בבני אנוש, וכמדומני שכיום שנאתם גדולה עוד יותר מהדבורים, כי הם מפוצצים עצמם במיתה משונה ואכזרית, וגדולה מזו שמנהיגיהם מלמדים את עמם בפעפוע עז כזה, ואמא שולחת את בנה העולל והיונק לפוצץ את עצמו ואת העם היהודי.
כמדומה, שזו היא שנאה שלא כדרך הטבע, והיא נחמה.
ואחתום בברכה נאמנה,
יצחק זילברשטיין
שלום רב, וכט"ס,
באהב"ר ואה"ע,
תודה רבה מאוד מאוד על מכתבו היקר מאוד מאוד,
אינני מתווכח ואינני מתנצח, ח"ו, אך הלא כבר העידה התורה דכך נלחמו הגויים נגד עם ישראל בכניסתם לארץ, 'כאשר תעשינה הדבורים', ודוד המלך אמר על השונאים שלו 'סבוני כדבורים', וביאר מרן הגרי"ז שאע"פ שהם סובלים מפלות כבדות, מ"מ לא מרתיע אותם וממשיכים להכות, ואע"פ שעולה להם בנפשותם, וא"כ הלא הפסוקים מעידים שקיימת תופעה כזו בשונאים שהורגים אע"פ שהם נהרגים.
וכאשר באים ללמוד מהיערות דבש, הלא רק דבר זה נאמר שם, שיש שונאים טבעיים ויש לא טבעיים, אבל לא בקשר לאיכות המכות, ומי אומר לנו שהישמעאלים כשהם מתנהגים כדבורים הרי זה בגדר המכות הלא-טבעיות?
שהרי נחזי אנן, שלא המפתיע כל הזמן הוא מה שהם שקטים, אשר באופן טבעי התקופות השקטות לנו מהערבים שמסביב - זה הוא נס גדול ועצום, נגד הטבע הפשוט שהם רוצים ויכולים להרע באופנים הכי-גרועים, אלא שהשי"ת ברחמיו וחסדיו גודר בעדם, וזה הוא הנס הגדול.
וכאשר בעוונותינו הרבים בראש השנה תשס"א הסיר השי"ת את הגדר כדברי היערות דבש - הנה כל מעשיהם מאז הם ממש כמו שכותב היערות דבש, שהוסר המחסום מפני השונא הטבעי, וזה שייך להאופן הזה של עונשים ומה שפעולותיהם כדבורים, זה לא חוץ מגדר הטבע, שהפסוקים מעידים שכבר היה לעולמים, ויעויין ב'יוסף דעת' של רבי יוסף ליס זצ"ל ציטוטים ממרן הגרי"ז זיע"א מה שדיבר בזה.
מצפה לרחמי שמים,
משה מרדכי שולזינגר
בדבר דוד המלך שאמר 'סבוני כדבורים', גם אמירה זו נאמרה ב'הלל', והיא דומה ל'מזמור' לדוד, בברחו מפני אבשלום בנו.
ואחתום ברוב ברכה לכ"ג שליט"א, ותודה על דברי קדשו, דברי ההתעוררות והמוסר עבורי, ודבריו אמת וצדק.
אך אני הגבר ראה עני, בימי מלחמת המפרץ עזבה אשה את דירתה שבתחנה המרכזית בתל אביב, ובאה מפוחדת ונרעשת לביתנו, ועליתי אל גאון עוזנו מרן ה'אבי עזרי' זצ"ל ואמר לי לומר לה דברי עידוד, ולכן אני הנרעש והנפחד התרגלתי למצוא 'דברי עידוד'.
גם כיום פנו אליי כמה בני ישיבה עם הוריהם המופחדים הגרים בארה"ב בשאלה אם לבוא ללמוד בארצנו הקדושה מפני פחד המתאבדים ר"ל. ושאלנו את מו"ח מרן שליט"א והשיב שמצד הדין אין כאן סכנה שבגללה אסור לבוא. ואני מטבל דברים אלו בדברי עידוד לבני תורה.
בברכה רבה,
יצחק זילברשטיין
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 295 אורחים