כדכד כתב:אם משלמים גם על השירות וגם על המנות וכוללים הכל יחד, אולי יש מקום לומר שבעצם החיוב הוא רק לאחר השירות, ובזה שהוא דורש תשלום קודם הוא בעצם מבקש שתשלמו לפני זמן החיוב, ואז אולי אין כאן בעיה של ריבית כי חלק מהתשלום הוא עבור העבודה שלו
כדכד כתב:בעלי הקייטרינג מוכרים מנות מוכנות?
הם לא מכינים אותם?
אם הם מכינים אותם למה לא ייחשבו גם כפועלים והשכר הכללי הוא גם על העבודה וגם על המנות
אפרקסתא דעניא כתב:בעוד שבועיים אחתן בעזהי"ת את ביתי בארמונות חן.
הם דורשים תשלום על הקייטרינג מראש.
המחותן שלי טוען שיש כאן בעיה של פסיקה, ומה שבידי הקייטרינג יש כיום את האוכל והמוצרים, זה לא נחשב "יש לו", משום שאיננו מעויינים בשופו"א לקבל את זה היום. טוען שכך פסק הגרנ"ק.
מה א"כ אפשר לעשות שלא להיכשל בריבית דרבנן?
אני טענתי לו שאם משלמים באשראי אין כאן פסיקה, שהרי את הריבית, במידה והמוצרים יתייקרו עד החתונה, אנחנו מקבלים, ואילו את הקדמת המעות נותנת חב' האשראי, ואנחנו משלמים לחברת האשראי רק עוד כמה שבועות. א"כ אין כאן ריבית מלווה למלווה.
טען שר"מ בויאר שלל את הרעיון.
מה דעתכם, ומה ניתן אפוא לעשות?
אפרקסתא דעניא כתב:בעוד שבועיים אחתן בעזהי"ת את ביתי בארמונות חן.
מקדש מלך כתב:אפרקסתא דעניא כתב:בעוד שבועיים אחתן בעזהי"ת את ביתי בארמונות חן.
הם דורשים תשלום על הקייטרינג מראש.
המחותן שלי טוען שיש כאן בעיה של פסיקה, ומה שבידי הקייטרינג יש כיום את האוכל והמוצרים, זה לא נחשב "יש לו", משום שאיננו מעויינים בשופו"א לקבל את זה היום. טוען שכך פסק הגרנ"ק.
מה א"כ אפשר לעשות שלא להיכשל בריבית דרבנן?
אני טענתי לו שאם משלמים באשראי אין כאן פסיקה, שהרי את הריבית, במידה והמוצרים יתייקרו עד החתונה, אנחנו מקבלים, ואילו את הקדמת המעות נותנת חב' האשראי, ואנחנו משלמים לחברת האשראי רק עוד כמה שבועות. א"כ אין כאן ריבית מלווה למלווה.
טען שר"מ בויאר שלל את הרעיון.
מה דעתכם, ומה ניתן אפוא לעשות?
האם כל הנידון מתחיל אחרי ההנחה הפשוטה שהיתר עיסקה אינו מועיל מאומה?
אני מניח הרי שתולה אצלם היתר עיסקה בשביל לקוחות כאלו.
מקדש מלך כתב:אני מניח הרי שתולה אצלם היתר עיסקה בשביל לקוחות כאלו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 200 אורחים