האם יש איזה ידיעה על העץ וכו' ששימש למשיחת הכלים והמלכים?
כעין דין אזוב למי חטאת, וכיו"ב.
איש בער כתב:האם יש איזה ידיעה על העץ וכו' ששימש למשיחת הכלים והמלכים?
כעין דין אזוב למי חטאת, וכיו"ב.
ת"ר: מושחין את המלכים כמין נזר, ואת הכהנים כמין כי. אמר רב מנשיה: כמין כי יוני.
תני חדא: בתחלה מציק שמן על ראשו ואחר כך נותן לו שמן בין ריסי עיניו, ותני אחריתי: בתחלה נותן לו שמן בין ריסי עיניו ואחר כך מציק לו שמן על ראשו!
תנאי היא, איכא למאן דאמר: משיחה עדיפא, ואיכא למאן דאמר: יציקה עדיפא.
מאי טעמא דמ"ד יציקה עדיפא? שנאמר: ויצק משמן המשחה על ראש אהרן, ומאן דאמר משיחה עדיפא, קסבר: שכן נתרבה אצל כלי שרת. והכתיב ויצק, ולבסוף וימשח! ה"ק: מה טעם ויצק? משום, וימשח אותו לקדשו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 192 אורחים