יאיר כתב:הגילוי והקרדיט לרב 'ציון הלא תשאלי' מפורום לתורה:
הסימנים בשולחן ערוך מחולקים וממוספרים באופן זהה לסימנים בספר ארבעה טורים, (סך הכל 1705 סימנים) ...
ומבדיקת הגימטריא של כל שמות הארבעה טורים שהם : אורח חיים. יורה דעה. אבן העזר. חשן משפט = עולה בדיוק 1705 !!!
יאיר כתב:הסימנים בשולחן ערוך מחולקים וממוספרים באופן זהה לסימנים בספר ארבעה טורים, (סך הכל 1705 סימנים) ...
ומבדיקת הגימטריא של כל שמות הארבעה טורים שהם : אורח חיים. יורה דעה. אבן העזר. חשן משפט = עולה בדיוק 1705 !!!
פנת יקרת כתב:יאיר כתב:הגילוי והקרדיט לרב 'ציון הלא תשאלי' מפורום לתורה:
הסימנים בשולחן ערוך מחולקים וממוספרים באופן זהה לסימנים בספר ארבעה טורים, (סך הכל 1705 סימנים) ...
ומבדיקת הגימטריא של כל שמות הארבעה טורים שהם : אורח חיים. יורה דעה. אבן העזר. חשן משפט = עולה בדיוק 1705 !!!
לא מדויק.
בשלחן ערוך יש סימן אחד יותר מאשר בטור: בחושן משפט יש בשולחן ערוך תכז סימנים, בעוד בטור חושן משפט מסתיים בסימן תכו.
נו טוב, "עם הכולל"...
מה שנכון נכון כתב:לכאו' זה המקור הראשון: ילקוט אברהם (תרצ"א), הביאו הריח"ס בברית יעקב עמ' שט.
פנת יקרת כתב:יאיר כתב:הגילוי והקרדיט לרב 'ציון הלא תשאלי' מפורום לתורה:
הסימנים בשולחן ערוך מחולקים וממוספרים באופן זהה לסימנים בספר ארבעה טורים, (סך הכל 1705 סימנים) ...
ומבדיקת הגימטריא של כל שמות הארבעה טורים שהם : אורח חיים. יורה דעה. אבן העזר. חשן משפט = עולה בדיוק 1705 !!!
לא מדויק.
בשלחן ערוך יש סימן אחד יותר מאשר בטור: בחושן משפט יש בשולחן ערוך תכז סימנים, בעוד בטור חושן משפט מסתיים בסימן תכו.
נו טוב, "עם הכולל"...
מה שנכון נכון כתב: וא"כ כנראה שהמקור קדום אף יותר (מלבד הידוע, כאן המחבר עצמו כתב שחלק מהסימנים לקח מספרים שונים).
בקרו טלה כתב:מה שנכון נכון כתב: וא"כ כנראה שהמקור קדום אף יותר (מלבד הידוע, כאן המחבר עצמו כתב שחלק מהסימנים לקח מספרים שונים).
בספר "הנוטריקון הסמנים והכנויים"
מה שנכון נכון כתב:אגב, 1705 בגימטריה גם: 'מנין סימני הטור והשלחן ערוך במקרה בלי כונה'.
קמנו ונתעודד כתב:מה שנכון נכון כתב:אגב, 1705 בגימטריה גם: 'מנין סימני הטור והשלחן ערוך במקרה בלי כונה'.
נראה לי שמתאים לרבינו בעל הטורים לעשות את זאת בכוונה.
עוד אוסיף, שמספר הפרקים וההקדמות במשנה תורה עולה כמניין משנ"ה תור"ה. במקרה בלי כוונה.
קמנו ונתעודד כתב:מה שנכון נכון כתב:אגב, 1705 בגימטריה גם: 'מנין סימני הטור והשלחן ערוך במקרה בלי כונה'.
נראה לי שמתאים לרבינו בעל הטורים לעשות את זאת בכוונה.
עוד אוסיף, שמספר הפרקים וההקדמות במשנה תורה עולה כמניין משנ"ה תור"ה. במקרה בלי כוונה.
ספרים וועלט כתב:מהיכ"ת?
קמנו ונתעודד כתב:אין מקרה בעולם כלל. למרות שלשיטת הרמב"ם אולי יש אבל זה לא הנושא.
יאיר כתב:הסימנים בשולחן ערוך מחולקים וממוספרים באופן זהה לסימנים בספר ארבעה טורים, (סך הכל 1705 סימנים) ... ומבדיקת הגימטריא של כל שמות הארבעה טורים שהם : אורח חיים. יורה דעה. אבן העזר. חשן משפט = עולה בדיוק 1705 !!!
מקדש מלך כתב:אני אליעזר בירבי יעקב קיליר
מה שנכון נכון כתב:קמנו ונתעודד כתב:אין מקרה בעולם כלל. למרות שלשיטת הרמב"ם אולי יש אבל זה לא הנושא.
בדברים כנד"ד שאינם מעלים ואינם מורידים יש לכו"ע (ואפי' לבעלי הדעה שיש השג"פ בבע"ח).
וכמובן ג"ז רמוז בגימטריה: 'יש מקרה בעולם' בגימ' 'כשאין הוא מעלה ומוריד'.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 552 אורחים