ערער בערבה כתב:דומני שראיתי באוה"ח של עוז והדר בפרשת בא, שדנו בזה שם בהערות.
יאיר כתב:לא נ"ל שיש עוד דיעות חוץ מט"ז וי"ז ניסן..
עשוי לנחת כתב:אבקש עזרה במציאת כל המקורות בענין מתי נתלה המן,
מה שראיתי העיון חפוז זה שלכאו' הוא נתלה בט"ז ניסן, וכמבואר בסדר עולם רבה פרק כט, אבודרהם סדר תפילת התעניות, ובספר המנהיג לראב"ן (הלכות מגילה עמוד רמד), ובמג"א (סימן תצ) בשם השל"ה כת' לגבי ט"ז ניסן יש לעשות ביום שני בסעודה איזה דבר לסעודת אסתר שביום ההוא נתלה המן.
אכן בילקוט שמעוני (אסתר רמז תתרנג) איתא דתלו את המן בי"ז ניסן.
אשמח לקבל מ"מ בענין. והטוב ביותר להפנותני לספר שסיכם את כל השיטות בענין.
תודה
יאיר כתב:לא נ"ל שיש עוד דיעות חוץ מט"ז וי"ז ניסן..
חכם באשי כתב:תודה על סיכומך. רק שכחת לציין את הדעה שהבאתי כאן: viewtopic.php?f=26&t=8388&view=unread#p74731
בקיצור, אלו שירצו לחגוג את היא"צ של המן (אולי, כהמשך לחגיגת היא"צ של אמתאלי בת קרנבו, עי' באשכולה...) יעמדו בפני בעייה קשה!...
חכם באשי כתב:כותב אנונימי אינו גריעותא, במקרה הזה לכל הפחות. ידוע ומוכח שמחבר ספר נצחון ישן היה אחד מבעלי התוספות, רק שלא נודע שמו. המשום כך הוא נפסל?!
אלא שכנראה אינך מכיר את הספר בכלל, והא ראיה שהחלטת שהוא 'ספר היסטוריה'... נו, תשאר בכך...
שחר כתב:חכם באשי כתב:כותב אנונימי אינו גריעותא, במקרה הזה לכל הפחות. ידוע ומוכח שמחבר ספר נצחון ישן היה אחד מבעלי התוספות, רק שלא נודע שמו. המשום כך הוא נפסל?!
אלא שכנראה אינך מכיר את הספר בכלל, והא ראיה שהחלטת שהוא 'ספר היסטוריה'... נו, תשאר בכך...
סליחה על הבורות, מפאת אי היותי בקי בספרים שאינם מצויים בחיקו של כל בר בי רב, ואפילו באוצר לא קיים ספר זה למיטב ידיעתי, והיות וישנם כאן בפורום רבים המסתמכים על ספרים שונים ומשונים, ובכלל זה מחקרים מגלויי ראש ומשוללי השקפת היהדות הצרופה, והכל כדי להוכיח צדקת דבריהם, בעד או ח"ו נגד דברים מפורשים בחז"ל, לכן הגבתי כך, ולא שאני חושד בך ח"ו.
על כן אשמח אולי לקבל רקע, שער הספר, קצת מבוא, מישהו מרבותינו שמצטט מספר זה וסומך ידיו עליו, וכן העתק של מקור דבריך הנ"ל בתוך הספר גופו, אפשר באישי או במייל: [email protected]
(אגב האם הכוונה לספר נצחון לרבי ליפמן? או ש'נצחון ישן' זה משהו אחר?)
וכתבו הספרים דטוב לעשות ביום שני בסעודה איזה דבר לזכר סעודת אסתר, שביום ההוא נתלה המן.
ויעבור מרדכי; אמר רב שהעביר יום ראשון של פסח בתענית.
יו"ט ראשון של פסח - שהרי בי"ג בניסן נכתבו האגרות וניתן הדת בשושן וי"ד וחמשה עשר וששה עשר התענו ובששה עשר נתלה המן בערב.
נתלה המן בערב ר"ל בערב אחר יום ששה עשר וע"ל טז. ברש"י ד"ה הלכות קמיצה וד"ה לתעניתו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים