אחד מעיר כתב:....
לא נזדמן לי להכנס לפורום השבוע
עליי ליקח מועד ולענות על הערות ושאלות
[color=#FF00BF]
מחכים אנחנו לך
אחד מעיר כתב:....
לא נזדמן לי להכנס לפורום השבוע
עליי ליקח מועד ולענות על הערות ושאלות
[color=#FF00BF]
כדכד כתב:בכל אופן הדבר היה פשוט לי מסברא ולא ראיתי כלל את דברי ה"קרינא דאיגרתא". "משמעות הפוסקים" אין זה דבר מוחלט שכן אני הבנתי בכוונתם שכאשר משתמע שינוי מתןך הקריאה הרי הוא כאילו לא קרא כלל אבל כשאין משתמע שינוי א"צ לחזור ואיני יודע מהיכן מוכח היפך זה.
כדכד כתב:לגבי הירושלמי לא הבנתי איזה ענין יש לירושלמי להשמיענו חידוש גדול יותר
הירושלמי רוצנה לומר שמי שאינו מדקדק בקריאת המילה "נשבע" כתיקנה עלול להשמע כמחרף ומגדף. זה לא נוגע לשאלה אם מחזירים על טעות כזו ואם היא שינוי משמעות.
בכתר ראש איני יודע על אלו שתי דוגמאות מדבר מר אם הכוונה לשתי ההטעמות של המלה "בינה" במלרע ובמלעיל - אני כופר בהנחה שברור מתוך דבריו לאיזו משמעות התכוון גם כשהוא משנה את ההטעמה. אני בעצמי לא הבנתי שפירוש "בינה הגיגי הוא בקשה מה' שיבין את הגיגי ולא בקשה שה' יתן לי בינה עד ששמעתי את ההסבר הנכון ממגיד שיעור בבית הכנסת. גם "הנותן לשכוי בינה" יכול להתפרש כבקשה מה' הנותן לשכוי שיבין אותי.
דברי הערוה"ש גם אינם שייכים לזה. ברור שכשהמספר מספר הוא מספר על עבר ואעפ"כ יש הבדל בין אם הוא מספר אותו בהווה או בעבר. בדוגמא שהביא מר שקרא להביא את ושתי ולא באה - אם קרא במלרע אז המשמעות היא שהמספר מספר שבשעת סיפור הדברים עדיין אינה באה ובעצם הכוונה שכשקרא לה לא באה וגם אם תבוא עכשיו זה א יעזור ולא מוכח כלל מתוך הקריאה שכוונתו לקריאה הנכונה
לגבי "וקראת את שמו יצחק" אם לא יקרא הת' בקמץ המשמעות היא ל' נקבה ואף שהדיבור הוא אל אברהם יכול להתפרש שה' אמר לאברהם ששרה תקרא את שמו יצחק.
לפי זה אין ראיה מכל המקורות הנ"ל לאופן שברור שהתכוון לקרוא נכון וטעה בדקדוק המילה שצריך לחזור
אחד מעיר כתב:היבטים לשוניים בשלח פב
אנא העירו [והאירו]
ורצוי מאוד גם לשלוח אלי באימייל
מכאן בקשה
בשבוע שעבר משום מה הצלחתי להכנס לפורום רק בע"ש
לכן אני מבקש אם מישהו מכאן מנוי על הגליון הפידיאף באימייל
אם מתמהמה וכבר עלה בלדעת ו/או בדרשו להוריד משם ולהעלות כאן, זה יכול לעשות גם מי שאינו מנוי בפידיאף
יש טעיות שנאמר עליהן גוערים בו ויש גוערים בנזיפה!
ויש קוראים ראויים לנזיפה חמורה בגדר משתקין אותו בנזיפה!
אחד מעיר כתב:היבטים לשוניים יתרו פב
לכדכד, הביטוי לקוח ממסכת מגילה
והוא מושאל למקרים חמורים של שיבושי קריאה כמובן מאליו
וחמור יותר מי שקורא באמרם-כאמרם שאם מתעקש חייב גם נידוי! ...
כדכד כתב:[א] כיצד מצמידים מילים מוקפות באותיות דומות וכיצד בשאינן דומות?
[ב] מלים שאינן מוקפות אין צורך להצמידם ולא ברור לי למה משנה אם הן דומות או לא, אך זה לא הענין כאן
אחד מעיר כתב:בעניין באמרם-כאמרם זהו כתיב וקרי גמור, מי שקוראים את שניהם זה עמרצות גמורה ואם מלמדים אותם ומתעקשים ראויים לנידוי, ולכל הפחות לנזיפה חמורה
אני קרוב לומר את זה גם על יששכר, אבל כואב הלב על טעות פשוטה זו שנכנסה לפני כמה דורות ע"י אדם שאינו מבין בעניין בין ימינו לשמאלו
[יש לו גם כמה הערות סרק על רש"י, שחלק מהדפוסים ממשיכים להביאם]
זה בערך כמו מי שיתעקש לקרוא הִוא - הִיב. ברור שגם אם יש לו את הקול היפה בעולם הוא לא ראוי לקרוא בתורה.
אחד מעיר כתב:אין טעם להמשיך הגענו לנקודה שאיש לא ישנה את דעת רעהו
כדכד כתב:בענין הנוסח של התרגום של "ועשה בצלאל" יש אשכול נוסף על כך ובו גם טען כת"ר כן משום שזה הנוסח ברוב התיג'אן
אולם זה לא הגיוני וכבר צווחו על כך וברור שהנוסח הנכון הוא "ויעביד" כפי שכותב הרב מאזוז כאן וכפי שכותב רש"י במסכת מכות ועוד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 24 אורחים