איש-אחד כתב:בדברי השל"ג הידועים כתב דבעינן תרתי לריעותא לאיסורא, ז"ל "דשעה באשה ערוה דקאמר לא הוי אלא בשער הדבוק לבשרה ממש ונראה גם בשרה עם השיער", וחזר בדומה שהמשך דבריו "דאין איסור בשער אשה משום ערוה אלא במחובר לבשרה וגם שהבשר נראה עם השיער כדאוקימנא".
מדבריו עולה לכאורה ששערה המחובר אסור רק אם ניכר שהוא שערה "שהבשר נראה עם השיער", אבל בכגון זה אם שערה המחובר מעורב עם הפא"נ ואינו ניכר עם הבשר שהוא שערה המחובר אינו אסור. ויל"ע.
א.יהושע הכהן כתב:כל לבישת הפאה מפוקפק מאד מאד, למה להרחיק לכת ולהתיר עוד - עם קצת שערות מגולות? לפי הדיוק בפרי מגדים לכאורה עולה שאם יש לאשה הרבה שערות - שלה עצמה, ולא נראה תחתם הבשר, יהיה מותר??? אין הזמן כעת נותן לעיין היטב בשלטי גיבורים ובסוגיא ארוכה זו. אך השאלה הנשאלת על אותם מתירי פאה נכרית, וכי אם אשה תלבש בגדים בצבע הגוף בכל הגוף, יהיה מותר? הרי זה מתועב ומשוקץ, ומאי שנא פאה שיהיה מותר???
א.יהושע הכהן כתב:כל לבישת הפאה מפוקפק מאד מאד, למה להרחיק לכת ולהתיר עוד - עם קצת שערות מגולות? לפי הדיוק בפרי מגדים לכאורה עולה שאם יש לאשה הרבה שערות - שלה עצמה, ולא נראה תחתם הבשר, יהיה מותר??? אין הזמן כעת נותן לעיין היטב בשלטי גיבורים ובסוגיא ארוכה זו. אך השאלה הנשאלת על אותם מתירי פאה נכרית, וכי אם אשה תלבש בגדים בצבע הגוף בכל הגוף, יהיה מותר? הרי זה מתועב ומשוקץ, ומאי שנא פאה שיהיה מותר???
אש משמים כתב:א.יהושע הכהן כתב:כל לבישת הפאה מפוקפק מאד מאד, למה להרחיק לכת ולהתיר עוד - עם קצת שערות מגולות? לפי הדיוק בפרי מגדים לכאורה עולה שאם יש לאשה הרבה שערות - שלה עצמה, ולא נראה תחתם הבשר, יהיה מותר??? אין הזמן כעת נותן לעיין היטב בשלטי גיבורים ובסוגיא ארוכה זו. אך השאלה הנשאלת על אותם מתירי פאה נכרית, וכי אם אשה תלבש בגדים בצבע הגוף בכל הגוף, יהיה מותר? הרי זה מתועב ומשוקץ, ומאי שנא פאה שיהיה מותר???
עי' באשכול הארוך בעניין הפאות ותמצא.
אוהב אוצר כתב:אש משמים כתב:א.יהושע הכהן כתב:כל לבישת הפאה מפוקפק מאד מאד, למה להרחיק לכת ולהתיר עוד - עם קצת שערות מגולות? לפי הדיוק בפרי מגדים לכאורה עולה שאם יש לאשה הרבה שערות - שלה עצמה, ולא נראה תחתם הבשר, יהיה מותר??? אין הזמן כעת נותן לעיין היטב בשלטי גיבורים ובסוגיא ארוכה זו. אך השאלה הנשאלת על אותם מתירי פאה נכרית, וכי אם אשה תלבש בגדים בצבע הגוף בכל הגוף, יהיה מותר? הרי זה מתועב ומשוקץ, ומאי שנא פאה שיהיה מותר???
עי' באשכול הארוך בעניין הפאות ותמצא.
אני אישית דן אותו לכף זכות.
ראה לפי תאריך ההתחברות שלו לפורום ומס' הודעותיו - ניכר שהוא חדש כאן, ומה נלין עליו? מהיכן הוא ידע שכאן בפורום דיו נשפך וקולמוסים [-מקלדות...] נשברו על הנושא הזה זה רבות בשנים ואין חדש תחת השמש.
א.יהושע הכהן כתב:תוכלו להעלות כאן הקישור?
א.יהושע הכהן כתב:לא ענית תשובה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 157 אורחים