נשאלתי;
לא נתברר לנו מהו ענין רוב מצויין אצל שחיטה מומחין, דזה לכאורה ודאי שלא דנים השוחט למומחה אלא את השחיטה, ולמשל אם יש בחדר עם השור רק ב' אנשים, א' מומחה והשני אינו מומחה, ומצאנו השור שחוט, אף שמתירים את השור מסתבר שלא מחזיקים את המומחה לדון שהוא שחט,
ונ"מ למשל כשהשור נגנב פשיטא דאין מחייבים את המומחה לשלם מדין רוב מצויים להחזיקו שהוא השוחט,
וכן אם המומחה יודעים בו שאינו שוחט אלא לשם ע"ז לא מחזיקים את השור לאסור בהנאה (אף דלמעשה מסתבר שגם לא נתיר לאכלו דממ"נ שחיטתו פסולה),
ונוסיף עוד, שאם ידוע לנו שהשור בעט בשוחט והרגו לא נתיר לשוק את אשת הבקי ונאסור את אשת האינו בקי,
ובכ"ז צ"ע למה לא וכי הרוב אינו אומר דההסתברות שלא ניגש לשחוט רק מי שיודע, וא"כ למה לא נחזיק ששחט מי שיודעים שהוא בקי.