ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אם כן לא רחוק להגיד שה'סגר' פירושו שעבד קשות למנוע עדה גדולה מלהסתובב אצלו, ובזה מובן כל הסיפורים דלעיל.
מקדש מלך כתב:מהו הסיפור לגבי ההרחקה של האבני נזר?
מקדש מלך כתב:האבני נזר הוא עדות אמינה ביחס לכתבי חסידים מאותה תקופה, שתסמרנה שערות הראש כאשר נודעים לזיופים שנשתלו בקורות דברי הימים.
מהו הסיפור לגבי ההרחקה של האבני נזר?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:בספר האמת והאמונה מובא שהקאצקער רבי אמר שיש בכוחו לעשות כל העולם חסידים, אלא שזה לא היה טוב. והדברים מפורסמים.
אמנם הכוונה שמה נראה לא שרצה מנין של אנשי אמת במקום אלפים, אלא שדעתו היתה שתכלית המהלך בעבודת ה' היא להוציא מה'מלומדה', ואם עושים את זה בסיטונאות 'רבים מתחסדים בחסידות אחת', גם זה מלומדה ייקרא, ומה הועילו חכמים בתקנתם.
ובאמת מצינו טענה זו בפי כמה גדולי המתנגדים, ועי' בדברי המינסקער גדול.
אם כן לא רחוק להגיד שה'סגר' פירושו שעבד קשות למנוע עדה גדולה מלהסתובב אצלו, ובזה מובן כל הסיפורים דלעיל.
וגם זה יכול להיות כוונת הגר"ח. (מענין שאין לנו נכדי הגר"ח פה בפורום להרעיש עולמות ולא להרשות לזלזל בזקנם. אולי משום..........)
אותה אבקש כתב:טעיתי בכתבי: תקופת התרחקות.
גל של אגוזים כתב:זה לא מציעשנוב
מקדש מלך כתב:וכן ידוע על אריסטו שבסוף ימיו חזר לדת האמת, והאמין בתורת משה. והרמב"ם בזקנותו חזר בו וסבר כמקובלים.
ורבים כעין זה.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אכן, המהדורא החדשה היא 'שמיעסן' של אדמו"ר מגער, אבל לא דעתו של הרמ"מ מקאצק. ואיני יודע האיך הם 'מזוהים' עם קאצק בשעה שמוכנים לזרוק את דעתו החוצה. כמו כולנו, הם לומדים את תורתו של הקאצקער ובוחרים במה שמדבר אל לבם ומתעלמים מהחלק שאינו מדבר אל לבם. כמו רוב ספרי חסידות אצל רוב כלל ישראל, כל אחד מתחמם במה שמדבר אל לבו, ולא הייתי מופתע אם זו היתה כוונת כל מחברי הספרים ההם, ולא אבו מעולם שיעשו מהם תורה שבכתב.
גיזונטע קאפ כתב:מקדש מלך כתב:וכן ידוע על אריסטו שבסוף ימיו חזר לדת האמת, והאמין בתורת משה. והרמב"ם בזקנותו חזר בו וסבר כמקובלים.
ורבים כעין זה.
הגר"ח לא אמר את זה סתם, משהו עבר על הקוצקר זה מוסכם לכו"ע, הגר"ח אחז שזה מה שהיה, אין לכם שום מידע שזה לא היה ידוע למשפחתו
ואגב הוא יותר קרוב לדורו מכולם פה
מקדש מלך כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אכן, המהדורא החדשה היא 'שמיעסן' של אדמו"ר מגער, אבל לא דעתו של הרמ"מ מקאצק. ואיני יודע האיך הם 'מזוהים' עם קאצק בשעה שמוכנים לזרוק את דעתו החוצה. כמו כולנו, הם לומדים את תורתו של הקאצקער ובוחרים במה שמדבר אל לבם ומתעלמים מהחלק שאינו מדבר אל לבם. כמו רוב ספרי חסידות אצל רוב כלל ישראל, כל אחד מתחמם במה שמדבר אל לבו, ולא הייתי מופתע אם זו היתה כוונת כל מחברי הספרים ההם, ולא אבו מעולם שיעשו מהם תורה שבכתב.
בזה אתה טועה לחלוטין. הרי הליטאים מזוהים עם הגר"א, למרות שמוכנים לזרוק את דעתו בכל מיני נושאים.
וכן בכל דור משתנים דברים, לפי הצורך או לפי דעת המנהיג החדש.
הנהגת גדולי התורה בכל העדות דומה לנהר שמתקדם. כל רבי משנה קצת לפי דעתו, ועדיין, כל אחד מתחיל מנקודת המוצא הקודמת לו, ולא הרי נקודת המוצא של חניך ליטא לנקודת המוצא של חניך אונגרן או פולין. והדברים פשוטים בתכלית.
אלא שיש גישות בנוגע לצנזורה. וזה דבר צדדי לחלוטין.
שמחה וששון כתב:אדם שיש לו נשמה חסידית אינו מעיין בספר זה, על אחת כמה וכמה אינו מעלהו לפורום של אנשים יראי ה'!!
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הליטאים לא 'מזוהים' עם הגר"א, זה שקר שהמציאו אנשים שאינם יכולים להבין כיצד יש ציבור שאינו מזוהה עם אנשים אלא עם מה שעומד מאחורי האנשים ההם.
יש מהציבור הליטאי שאימצו את הגר"א כאדמו"ר שלהם, אבל הליטאים שלמדתי אצלם ושינקתי מהם הסתכלו על הגר"א כאחד מגדולי האחרונים, ואינם מזוהים עם אף אחד. 'כי כחלק ההלכה כך חלק האגדה', אין שיטה אחת בהלכה שעושים הכל עפ"י הפמ"ג, למשל, וכמו"כ באגדה והשקפה.
סיסטעם כתב:עדות על הסגירה מאדמו״ר מאמשינאוו ארה״ב זצוק״ל מספר זאת ליהודה:
בית הגנזים כתב:דברי בעל חידושי הרי"מ במכתב
פנת יקרת כתב:טענו בחיטים והודו לזכר קדשו. הרצון המונח מתחת להבאת נוסח מכתב זה כאן הינו פלאי.
סיסטעם כתב:עבודת ימי השובבים בגור:
איש_ספר כתב:ניגון 3, הובא כאן פעם ביצוע יפה ונוגע ללב.[/size]
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=62&t=52775איש_ספר כתב:ניגון 3, הובא כאן פעם ביצוע יפה ונוגע ללב.
איש_ספר כתב:לא מצאתי כאן התייחסות לספר דער רבי פון קאצק של צבי כהן
בכל מקרה הערך שלו לא גדול כי הוא בנוי כמחזה, השאלה אם הוא כשר ומותר להכניסו לאוצר.
אשמח לשמוע ממי שיודע.
(תח"י ספר נוסף שלו: דער רבי פון בארדיטשעוו)
זאת מצאתי.פייביש אופטובסקי כתב:היודע מי מכאן היכן ניתן להאזין לניגון 4 (איזביצער)?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 627 אורחים