???דרומי כתב:....
וכשם שלהלכה נפסק ש'מעשה גדול', כך לדורות נקבע שדוד המלך משבט יהודה הוא בראש.
משוש דורים כתב:יש בזה אריכות גדולה מאד, ואין לי פנאי לכתוב כראוי, לכן אכתוב בקיצור נמרץ.
יש בפרשתינו מעשה יהודה ומעשה יוסף.
מעשה יהודה: יהודה נישא ומוליד את ער ואונן, הם נכשלים בעבירה ומתים, ויהודה מייבם את תמר, ועי"ז מקים שם ושארית לער ואונן ע"י פרץ וזרח, ומהתיקון של ער ואונן יבוא מלך המשיח, ודוד עבדי נשיא להם לעולם, ז"א לכל דבר בעולם יש תכלית, ולכל קלקול יש תיקון, והכל מתעלה בסוף אל שורשו ובא אל תיקונו.
מעשה יוסף: יוסף יורד למצרים ערות הארץ, ובא שם לידי נסיון, והוא כמעט מתרצה, ואיתא בגמ' סוטה, שאז נגלה אליו אביו ואומר לו, עתידים אחיך להכתב על כתפות אפוד רצונך שימחה שמך מביניהם? והוא עומד בנסיון, ועי"ז הוא אוחז במידת צדיקו של עולם.
אבל אם יוסף לא היה עומד בנסיון היה נמחה שמו, ולמה לא יהא לו תיקון כאצל יהודה, ולמה לא תועיל לו התשובה?
שאול טועה באחת, ומאבד את המלוכה, שאול באחת ועלתה לו, דוד טועה בשתים ונשאר מלך לעולם, דוד בשתים ולא עלתה לו.
יוסף מייצג את העולם המתוקן, העולם כפי שראוי שיהיה, בעולם כזה שולטת מלכות ה' לגמרי, ואין שם שום מקום לחטא ולטעות, אם היה חוטא היה נמחה שמו, מלכות כזאת כשיש בה טעות אין לה קיום. ולכן משיח בן יוסף נהרג.
יהודה מייצג את עולם התיקון, הוא מייסד את סוד הייבום, שכל קלקול נתקן בחסדו ית', והוא לוקח את כלל ישראל ומביא אותם אל דרגתו ומקומו של יוסף הצדיק. דוד המלך מקים עולה של תשובה, וזהו ענין משיח בן דוד
כך יהיה לעתיד לבוא שיתחברו שני העצים יחדיו, וכל כלל ישראל יתוקן, ויעמוד תחת יהודה במדרגת יוסף הצדיק.
בנימין הוא היחיד מהשבטים שנולד בארץ ישראל, לא השתחוה לעשיו, מד' שמתו בעטיו של נחש, הוא כבר שייך לעולם התיקון, ולכן בית המקדש בחלקו של בנימין.
בנימין הוא נקודת החיבור בין יהודה ליוסף (יוסף מידת יסוד ז"א, דוד מלכות - נוקבא, בנימין יסוד נוקבא, עי' שער הכוונות כוונות פורים ולקו"ת וישלח), ויהודה ויוסף נלחמים עליו, כי הנה המלכים נועדו, כל אחד מהם רוצה לשייך אותו לחלק התיקון שלו.
גם בנחלת א"י עומדת נחלת בנימין בין חלקו של יהודה לחלקו של יוסף, כל אחד אוחז בו מצד אחר, ומשכן שילה היה בחלקו של יוסף ומזבח בחלקו של בנימין, ואחר שחרב משכן שילה לא היה לו שום תקומה, אך בית עולמים בחלקו של יהודה ומזבח בחלקו של בנימין, ואף אחר שנחרב עתיד להבנות.
כי עבדך ערב את הנער, יהודה לוקח עמו את בנימין ואת תיקוניו, ולכן גם כשנתחלקה הממלכה, וירבעם מסיר את כלל ישראל מאחרי ה', מצטרף בנימין אל יהודה ונשאר עמו, כדי לשייך את עולם התיקון - חלקו של בנימין. לחלקו של יהודה - עולם התשובה.
יש בזה אריכות בכתבי המקובלים ובעלי המחשבה, וכתבתי בקיצור נמרץ, ותן לחכם ויחכם עוד.
דרומי כתב:בענין זה יש להעיר עוד:
בנימין שייך גם הוא למלכות כעין שבט יהודה
הכתב והמכתב כתב:נפלא מאוד. סידרת את הדברים על רגל אחת. אם יש עמך עוד בנדון, סיכום או מ''מ אהנה מאוד
עושה חדשות כתב:מעל"ע, שאלה: בנבואת יחזקאל בפרק לז, לפני הנבואה של עץ יוסף ועץ יהודה, יש את חזון העצמות היבשות. האם ניתן לפרש (מכח הסמיכות) שהעצמות היבשות הם רמז על עשרת השבטים שגלו זמן רב קודם ליהודה, עד שעלתה השאלה האם תחיינה העצמות האלה או שאבדה תקוותם, ואחרי הנבואה על תחייתם נתנבא יחזקאל עוד על איחודם לעת"ל עם עץ יהודה ועבדי דוד מלך עליהם וכו'.
הוי אומר שבעצם לאה הייתה שייכת אל עשו בשורש מזלה, והבכייה היא בחינת תשובה, ואילו רחל, מעיקרה הייתה שייכת ליעקב בשורש מזלה.רכות – לפי שהיתה בוכה, שהיתה סבורה לעלות בגורלו של עשו. שהיו הכל אומרים: שני בנים לרבקה ושתי בנות ללבן, גדולה לגדול וקטנה לקטן.
דרומי כתב:באחד מהספרים הקדמונים... איתא להיפך - ששאול הוא מלשון שאילה, שהמלכות היתה שאולה בידיו בלבד לזמן מה, אבל היה ברור מראש שלא זה הייעוד הסופי
עושה חדשות כתב:קדושת ביהמ"ק הראשון, אשר הוקם בידי שלמה, משבט יהודה בן לאה, לא בטלה.
כנ"ל קדושה שניה של ארץ ישראל, שנתקדשה ע"י עזרא, גם הוא מצאצאי לאה, לא בטלה.
אבל קדושה ראשונה של ארץ ישראל שנתדקשה ע"י יהושע משבט אפרים, בטלה.
מזכיר גם שמשיח בן יוסף יהרג, ומלכות עשרת השבטים פסקה, ורק קרנו של דוד תרום בישועת ה'.
מן הסתם ביארו בזה בדרכים הנ"ל.
... וַ֭יִּמְאַס בְּאֹ֣הֶל יוֹסֵ֑ף - וּֽבְשֵׁ֥בֶט אֶ֝פְרַ֗יִם לֹ֣א בָחָֽר: וַ֭יִּבְחַר אֶת־שֵׁ֣בֶט יְהוּדָ֑ה - אֶֽת־הַ֥ר צִ֝יּ֗וֹן אֲשֶׁ֣ר אָהֵֽב: וַיִּ֣בֶן כְּמוֹ־רָ֭מִים מִקְדָּשׁ֑וֹ - כְּ֝אֶ֗רֶץ יְסָדָ֥הּ לְעוֹלָֽם: וַ֭יִּבְחַר בְּדָוִ֣ד עַבְדּ֑וֹ...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 137 אורחים