אסתירה פני כתב:איני יודע האם כאן המקום המתאים,
אבל - האם לא הגזימו???
כמה עוד אפשר להתלוצץ ממרן הגרח"ק?
אסתירה פני כתב:תלונתי אינה תלונה אלא מחאה על הפיכת מרן שליט"א ותאריו ללצות של ממש,
מחאה זו יש לה מקום כאן לענ"ד, רק לא ידעתי מה המקום המדויק.
לגבי הניסוח - הח"כ ניסח, ב"ב של מרן שליט"א החתימוהו, העיתון פרסם, ואף אחד לא שם לב לביזיון?
מקדש מלך כתב:בדיוק כפי שאצלם "הראשון לציון" הוא בהחלט תואר שנוסף לחתימה.
לכשיבקע כתב:ככל שהבנתי, התואר 'ראשון לציון' איננו תואר עות'מאני, אלא מהר''ם גאלאנטי ייסדו מתוך ענוה כיון שלא רצה להיקרא בתואר אחר.
הוה אמינא כתב:עברתי היום ליד חלון ראווה של חנות "וקסברגר", ונודעתי לתואר חדש למרן שליט"א: "המלאך"!
לא פחות.
(למי שלא מעודכן, זה שם הספר הצבעוני מלא סיפורי המופת שיצא בהוצאה המפוארת כמיטב מסורת וקסברגר, עם תמונת מרן שליט"א על הכריכה ומסביבו ספרים רבים פתוחים עם הטבעות זהב מרשימות. המחיר המיוחד לרגל ההוצאה רק 89 ש"ח).
אינו צריך לדידי ולדכוותי כמובן, אבל בתוך שאר אלפי ישראל אני מפרגן למרן את השידרוג בתוארו. הגיע הזמן לעלות מהתואר "שר התורה" שכבר משתמשים בו שנים רבות כלפיו. ואם התואר הבא הוא "מלאך", שיהיה כך.
בכל זאת יש מקום להרהר מחשבה שניה בעקבות התואר החדש - מי יזכה בתואר הקודם?
[אם יש לכם מועמדים, תזדרזו להכתיר לפני שיהיה תפוס, ותנאי סף: שיהיה מהציבור הליטאי].
חזו''א קובץ אגרות ח''א אגרת יג
ואמנם האיש הזוכה לידיעת התורה [ר״ל שהשכל הניתן בנפש כגרעין בגומת השדה התאחד עם החכמה והיו לבשר אחד] הוא הולך בין אנשים ונדמה לאדם הרואה לעינים כבן אדם, אבל! באמת הוא מלאך הגר עם בני תמותה וחי חיי אצילות ומרומם על כל ברכה ותהלה.
הוה אמינא כתב:עברתי היום ליד חלון ראווה של חנות "וקסברגר", ונודעתי לתואר חדש למרן שליט"א: "המלאך"!
לא פחות.
(למי שלא מעודכן, זה שם הספר הצבעוני מלא סיפורי המופת שיצא בהוצאה המפוארת כמיטב מסורת וקסברגר, עם תמונת מרן שליט"א על הכריכה ומסביבו ספרים רבים פתוחים עם הטבעות זהב מרשימות. המחיר המיוחד לרגל ההוצאה רק 89 ש"ח).
אינו צריך לדידי ולדכוותי כמובן, אבל בתוך שאר אלפי ישראל אני מפרגן למרן את השידרוג בתוארו. הגיע הזמן לעלות מהתואר "שר התורה" שכבר משתמשים בו שנים רבות כלפיו. ואם התואר הבא הוא "מלאך", שיהיה כך.
בכל זאת יש מקום להרהר מחשבה שניה בעקבות התואר החדש - מי יזכה בתואר הקודם?
[אם יש לכם מועמדים, תזדרזו להכתיר לפני שיהיה תפוס, ותנאי סף: שיהיה מהציבור הליטאי].
נחומצ'ה כתב:ונתתי לך מְהַלכים בין העומדים..
נשמות ישראל המהַלכים, גבוהים מהמלאכים ה'עומדים'..
מקדש מלך כתב:מרן הוא המלאך המכונה "שר התורה", כל התארים בשימוש, וכל העמדות תפוסות. אנא המתן ותענה לפי התור.
מקדש מלך כתב:הוה אמינא כתב:עברתי היום ליד חלון ראווה של חנות "וקסברגר", ונודעתי לתואר חדש למרן שליט"א: "המלאך"!
לא פחות.
(למי שלא מעודכן, זה שם הספר הצבעוני מלא סיפורי המופת שיצא בהוצאה המפוארת כמיטב מסורת וקסברגר, עם תמונת מרן שליט"א על הכריכה ומסביבו ספרים רבים פתוחים עם הטבעות זהב מרשימות. המחיר המיוחד לרגל ההוצאה רק 89 ש"ח).
אינו צריך לדידי ולדכוותי כמובן, אבל בתוך שאר אלפי ישראל אני מפרגן למרן את השידרוג בתוארו. הגיע הזמן לעלות מהתואר "שר התורה" שכבר משתמשים בו שנים רבות כלפיו. ואם התואר הבא הוא "מלאך", שיהיה כך.
בכל זאת יש מקום להרהר מחשבה שניה בעקבות התואר החדש - מי יזכה בתואר הקודם?
[אם יש לכם מועמדים, תזדרזו להכתיר לפני שיהיה תפוס, ותנאי סף: שיהיה מהציבור הליטאי].
ישנו מלאך המכונה "שר התורה" (יעויין בספרו של רבי ראובן מרגליות), כך שאין כל סתירה בין שני התארים.
מרן הוא המלאך המכונה "שר התורה", כל התארים בשימוש, וכל העמדות תפוסות. אנא המתן ותענה לפי התור.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:ספרו מלאכי עליון א"כ באיזה עמ'?
מקדש מלך כתב:אגב, בשקט בשקט בלי ששמנו לב נוצר לאחרונה (כך נראה לי) תואר רשמי חדש: "גאון ישראל".
ובקיצור, לא צריך לחטוף תוארים שהיו בשימוש, אפשר פשוט להיות קצת יצירתיים...
מקדש מלך כתב:אגב, בשקט בשקט בלי ששמנו לב נוצר לאחרונה (כך נראה לי) תואר רשמי חדש: "גאון ישראל".
ובקיצור, לא צריך לחטוף תוארים שהיו בשימוש, אפשר פשוט להיות קצת יצירתיים...
נחומצ'ה כתב:מבחינה חינוכית שאנו מקנים לילדינו, מהם השאיפות,
הרי ככל שנגדיל את ה'גדולים' שאינם בכלל בן אנוש.
זה אמור רק לייאש. כביכול 'מה לי ולו, לעולם לא אגיע לשם...'.
נחומצ'ה כתב:הרא"י לייזרזון ז"ל, באחד מנאומיו לבני התשחורת, אמר משפט מדהים:
למה לכם לשאוף להיות במסדרונות של ה'מועצת', תתמידו ותהיו בתוך ה'מועצת'..
מקדש מלך כתב:מרן הוא המלאך המכונה "שר התורה", כל התארים בשימוש, וכל העמדות תפוסות. אנא המתן ותענה לפי התור.
נחומצ'ה כתב:הרא"י לייזרזון ז"ל, באחד מנאומיו לבני התשחורת, אמר משפט מדהים:
למה לכם לשאוף להיות במסדרונות של ה'מועצת', תתמידו ותהיו בתוך ה'מועצת'..
תא חזי כתב:לכשיבקע כתב:ככל שהבנתי, התואר 'ראשון לציון' איננו תואר עות'מאני, אלא מהר''ם גאלאנטי ייסדו מתוך ענוה כיון שלא רצה להיקרא בתואר אחר.
דיוק נכון (מה המקור שמהר"ם גלאנטי קבע תואר זה?). עם זאת, הוא "לבוש" לתואר עותמאני, והתואר העותמאני הוא "חכם באשי - ראש החכמים" (מקבילה למעמד דומה אצל הנוצרים, להבדיל).
תא חזי כתב:ראיתי באחד מסידורי 'רחובות הנהר' של הגרב"י שמואלי יחשל"א, מכונה מרן הגרע"י בשם 'ראש ממשלת התורה'. לא פחות.
יש שרים, ויש ראש ממשלה....
תא חזי כתב:נחומצ'ה כתב:מבחינה חינוכית שאנו מקנים לילדינו, מהם השאיפות,
הרי ככל שנגדיל את ה'גדולים' שאינם בכלל בן אנוש.
זה אמור רק לייאש. כביכול 'מה לי ולו, לעולם לא אגיע לשם...'.
כת"ר חושב שאינפלציית התארים הזו נועדה באיזושהי הוו"א על מנת 'לחנך'?!
גביר כתב:דומה שאינפלציית התארים אינה מכשיר חינוכי אלא חלק ממגמה רחבה יותר של הוזלת השפה ושחיקתה, מגמה המתבטאת גם בשימוש הולך וגובר במילים ובסופרלטיבים דוגמת 'נדיר', 'מרטיט', 'נורא הוד' ובדומות להן.
ערוגת הבושם כתב:מאז ומעולם כתבו תוארים מופלגים על גדולי התורה שבכל דור ודור.
כמדומה לי שראיתי בדרשות חתם סופר שאמר על הגאון רבי מרדכי באנעט זצ"ל אב"ד ניקלשבורג "בן יחיד לשכינתא קדישא" ועוד כהנה וכהנה
הפך לבן כתב: כמדומה שיש מהר"ל חריף מאד בענין מה שקוראים לכל א' "רב" (או אולי "ת"ח"?), כפי הנשאר בזכרוני כתב שם שזה ממעט ערכן של החכמים האמיתיים והוי בזיון ת"ח וכו', חיפשתיו קצת ולא מצאתיו, אולי א' מחברי הפורום יציין מקומו...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 321 אורחים