אוהב אוצר כתב:נראה לי שהסיבה היחידה לאיסור זה אוושא מילתא - הרעש שעושה המכונה.
מישהו יכול לאסור להניח בצק על פלטה מע"ש ויאפה לאיטו? לא נראה לי.
אוהב אוצר כתב:לי יש מכונה כזו בבית. אין מושג כזה שהיא לא עושה רעש כי האופה לחם הוא גם לש את הבצק ופעולה כזו לא יכולה להעשות בשקט ע"י מכונה עם מנוע וזה מובן.
חקר כתב:ניתן להוציא את הלחם לאחר אפייתו ללא טלטול המכשיר, אם לא, כמובן שיש גם בעיה של מוקצה.
רחמים כתב:אבל לי נראה שזהו טלטול מוקצה מחמת איסור לצורך גופו ומקומו שמותר
במאמר מוסגר: עד כמה שידוע לי סירים וקדירות הם כלי שמלאכתו להיתר כיון שרגילין להשהות בהם את האוכליןאיסתרא בלגינא כתב:התבנית היא ככל סירים וקדירות דהוי כלי שמלאכתו לאיסור וניטל לצגו"מ
ארי במסתרים כתב:במאמר מוסגר: עד כמה שידוע לי סירים וקדירות הם כלי שמלאכתו להיתר כיון שרגילין להשהות בהם את האוכליןאיסתרא בלגינא כתב:התבנית היא ככל סירים וקדירות דהוי כלי שמלאכתו לאיסור וניטל לצגו"מ
מחבתות הם בגדר כלי שמלאכתו לאיסור דאין הדרך לאחסן בהם אלא רק לטגן בהם
שוב ראיתי שאין זה מוסכם בפוסקים, יעויין בארחות שבת פרק י"ט לז-לטארי במסתרים כתב:במאמר מוסגר: עד כמה שידוע לי סירים וקדירות הם כלי שמלאכתו להיתר כיון שרגילין להשהות בהם את האוכליןאיסתרא בלגינא כתב:התבנית היא ככל סירים וקדירות דהוי כלי שמלאכתו לאיסור וניטל לצגו"מ
מחבתות הם בגדר כלי שמלאכתו לאיסור דאין הדרך לאחסן בהם אלא רק לטגן בהם
חקר כתב:רחמים כתב:אבל לי נראה שזהו טלטול מוקצה מחמת איסור לצורך גופו ומקומו שמותר
נכון, תודה שהעמדתני על טעותי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 120 אורחים