ליטוואק פון בודאפעסט כתב:יש אחד בליקווד שמנהל מערכה נגד מכונות גילוח, ותולה מודעות (עכשיו תלה מודעה טפשית במיוחד, על המופת של אחד שאסף כסף עבור צדקה והגיע במקרה להגימטריא של 'איסור גילוח הזקן' או משהו דומ הלזה) ויוצר תעמולה, והכל מכוון נגד התירו החזקה של הגרמ"פ, ולית דחש ליה. הוא יכול להמשיך בהודעותיו והציבור ממשיך לצפצף.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:כבר קבע הסטייפלר?! תזכור שמדובר פה בר' משה פיינשטיין.
פולסברג כתב:שמעתי [מהגר''צ שכטר] שיש תשובה באגרו''מ - בא' מהחלקים הראשונים, שמרן הוכיח את השואל - בשמו - קשות, ובדפוסים שלאחר זה השמיט את שם השואל.
מי היודע?
עמקן כתב:כנראה החליטו שלפרסם השם לשון הרע שלא לתועלת. אתה חולק על זה?
תוכן כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:כבר קבע הסטייפלר?! תזכור שמדובר פה בר' משה פיינשטיין.
גם אם היה מדובר באליהו הנביא אפשר להקשות. וכמו שאמר הר' שך, כשמישהו תמה עליו שהקשה על הבריסקר רב, אנחנו לא חסידים. השגתו של הסטייפלר מובנת מאד, וכל אחד היה יכול להקשות כך גם אני הקטן שאינו ראוי להיות עפר מתחת רגלי רמ"פ, רק שיותר נכון לומר שכבר הקשו עליו גדולי עולם.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לא כתבתי שאסור לו ל'אברך מן השורה' להביע דעה. דיברתי על מי שאין לו דעה, לא על מי שיש לו דעה. הוא לא כתב טענה עניינית, הוא כתב סתם כך ש'כבר טען הסטייפלר שזה לא להלכה', וזה לא לענין, וכנ"ל
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לא כתבתי שאסור לו ל'אברך מן השורה' להביע דעה. דיברתי על מי שאין לו דעה, לא על מי שיש לו דעה. הוא לא כתב טענה עניינית, הוא כתב סתם כך ש'כבר טען הסטייפלר שזה לא להלכה', וזה לא לענין, וכנ"ל
גם אם היה מדובר באליהו הנביא אפשר להקשות. וכמו שאמר הר' שך, כשמישהו תמה עליו שהקשה על הבריסקר רב, אנחנו לא חסידים. השגתו של הסטייפלר מובנת מאד, וכל אחד היה יכול להקשות כך גם אני הקטן שאינו ראוי להיות עפר מתחת רגלי רמ"פ, רק שיותר נכון לומר שכבר הקשו עליו גדולי עולם.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לא כתבתי שאסור לו ל'אברך מן השורה' להביע דעה. דיברתי על מי שאין לו דעה, לא על מי שיש לו דעה. הוא לא כתב טענה עניינית, הוא כתב סתם כך ש'כבר טען הסטייפלר שזה לא להלכה', וזה לא לענין, וכנ"ל
אבל כבר הסטייפלר טען שהיתר זה הוא הכרעה שאין לה על מה לסמוך. מנין לר' משה שמה שקובע הוא דרך הגילוח ולא התוצאה.
והקשה עליו הסטייפלר מהו המקור שלו.
פולסברג כתב:מעשה נפלא שמעתי על הגר''מ [מהגרצ''ש], וזה תוכנה:
מעשה שהיה בבתו של צדיק א' שנשאה לתלמיד א' מתלמידי הגר''מ, וכנראה היא לא היתה צדקת כמו אביה, וזינתה עם הרופא שינים שלה [יהודי], והוצרכו להתגרש כמובן.
והנה דינא הוא דבאשה שזינתה צריכים לכתוב בהגט שמותרת לכל ואסורה להבועל. אך דא עקא, שהבעל החל אז להתפרסם ['אם אגיד שמו עכשיו - כולם יכירוהו-כל יהודי בעולם שמעו עליו'...] וחש ר' משה על כבודו ועל כבוד ילדיהם, שיבינו מנוסח הגט מעשיה הרעים.
והגר''מ היה מסדר הגיטין בביתו, וקרא להאשה לחדרו ואמר: השבעה לי כיום שלא תינשא לאותו האיש, ותשבע, ולא כתבו מזה כלום בהגט.
מגופת חבית כתב:פולסברג כתב:מעשה נפלא שמעתי על הגר''מ [מהגרצ''ש], וזה תוכנה:
מעשה שהיה בבתו של צדיק א' שנשאה לתלמיד א' מתלמידי הגר''מ, וכנראה היא לא היתה צדקת כמו אביה, וזינתה עם הרופא שינים שלה [יהודי], והוצרכו להתגרש כמובן.
והנה דינא הוא דבאשה שזינתה צריכים לכתוב בהגט שמותרת לכל ואסורה להבועל. אך דא עקא, שהבעל החל אז להתפרסם ['אם אגיד שמו עכשיו - כולם יכירוהו-כל יהודי בעולם שמעו עליו'...] וחש ר' משה על כבודו ועל כבוד ילדיהם, שיבינו מנוסח הגט מעשיה הרעים.
והגר''מ היה מסדר הגיטין בביתו, וקרא להאשה לחדרו ואמר: השבעה לי כיום שלא תינשא לאותו האיש, ותשבע, ולא כתבו מזה כלום בהגט.
ראה נוסח אחר קצת מר' אהרן פלדר ואולי הי' ב' מעשיות
פולסברג כתב:מעשה נפלא שמעתי על הגר''מ [מהגרצ''ש], וזה תוכנה:
מעשה שהיה בבתו של צדיק א' שנשאה לתלמיד א' מתלמידי הגר''מ, וכנראה היא לא היתה צדקת כמו אביה, וזינתה עם הרופא שינים שלה [יהודי], והוצרכו להתגרש כמובן.
והנה דינא הוא דבאשה שזינתה צריכים לכתוב בהגט שמותרת לכל ואסורה להבועל. אך דא עקא, שהבעל החל אז להתפרסם ['אם אגיד שמו עכשיו - כולם יכירוהו-כל יהודי בעולם שמעו עליו'...] וחש ר' משה על כבודו ועל כבוד ילדיהם, שיבינו מנוסח הגט מעשיה הרעים.
והגר''מ היה מסדר הגיטין בביתו, וקרא להאשה לחדרו ואמר: השבעה לי כיום שלא תינשא לאותו האיש, ותשבע, ולא כתבו מזה כלום בהגט.
יעל כתב:מגופת חבית כתב:פולסברג כתב:מעשה נפלא שמעתי על הגר''מ [מהגרצ''ש], וזה תוכנה:
מעשה שהיה בבתו של צדיק א' שנשאה לתלמיד א' מתלמידי הגר''מ, וכנראה היא לא היתה צדקת כמו אביה, וזינתה עם הרופא שינים שלה [יהודי], והוצרכו להתגרש כמובן.
והנה דינא הוא דבאשה שזינתה צריכים לכתוב בהגט שמותרת לכל ואסורה להבועל. אך דא עקא, שהבעל החל אז להתפרסם ['אם אגיד שמו עכשיו - כולם יכירוהו-כל יהודי בעולם שמעו עליו'...] וחש ר' משה על כבודו ועל כבוד ילדיהם, שיבינו מנוסח הגט מעשיה הרעים.
והגר''מ היה מסדר הגיטין בביתו, וקרא להאשה לחדרו ואמר: השבעה לי כיום שלא תינשא לאותו האיש, ותשבע, ולא כתבו מזה כלום בהגט.
ראה נוסח אחר קצת מר' אהרן פלדר ואולי הי' ב' מעשיות
האם אפשר בבקשה להביא את מראה המקום לר' אהרן פלדר
מגופת חבית כתב:
יעל כתב:מגופת חבית כתב:
תודה רבה על המקור. מאיזה ספר? אולי "רשומי אהרן"?
חרט כתב:יש לדייק היטב!
לא כתבו ב"פטור" שלה.
בגט עצמו כן כתבו! (אחרת יתכן והגט פסול - לא בדקתי).
אלא שהגט כידוע לא נשמר בידי האשה, אלא מיד לאחר המסירה הוא נקרע בקרע בי"ד (ונשמר בארכיון הבי"ד, ולא מוצג לעין איש).
אבל בטופס הפטור שקיבלה האשה לידיה (שאין לו שום משמעות הלכתית), וזה המסמך המוצג לכל מאן דבעי המתעניין על מעמד האשה - שם - ורק שם - לא נרשם איסורה על הבועל.
ראיתי עכשיו שכבר צויין למעלה בקיצור.
יש נוהגין, וכן ראיתי שנהג מרן הגר"מ זצ"ל, שמיד אחר שכורכים ב' או ג' כריכות סביב היד, מניחים את השל ראש, וכו'
ישראליק כתב:הגר"נ גרינבלאט ז"ל בספרו כריח שדה פרשת ואתחנן:יש נוהגין, וכן ראיתי שנהג מרן הגר"מ זצ"ל, שמיד אחר שכורכים ב' או ג' כריכות סביב היד, מניחים את השל ראש, וכו'
משוש דורים כתב:מסתבר דזה רק למי שמברך רק ברכה אחת לשל יד ושל ראש, דאז יש לו לחשוש יותר להפסק, אבל מי שמברך ברכת על מצות תפילין על תש"ר, אין לו לחשוש להפסק כל עוד שעוסק בהנחת תפילין וקשירתן.
מה שנכון נכון כתב:משוש דורים כתב:מסתבר דזה רק למי שמברך רק ברכה אחת לשל יד ושל ראש, דאז יש לו לחשוש יותר להפסק, אבל מי שמברך ברכת על מצות תפילין על תש"ר, אין לו לחשוש להפסק כל עוד שעוסק בהנחת תפילין וקשירתן.
לא כן. ראה מ"ב כה, לח (וטוב"י שם).
משוש דורים כתב:מה שנכון נכון כתב:משוש דורים כתב:מסתבר דזה רק למי שמברך רק ברכה אחת לשל יד ושל ראש, דאז יש לו לחשוש יותר להפסק, אבל מי שמברך ברכת על מצות תפילין על תש"ר, אין לו לחשוש להפסק כל עוד שעוסק בהנחת תפילין וקשירתן.
לא כן. ראה מ"ב כה, לח (וטוב"י שם).
דוקא משם משמע קצת כמש"כ.
באמונתו כתב:ישראליק כתב:הגר"נ גרינבלאט ז"ל בספרו כריח שדה פרשת ואתחנן:יש נוהגין, וכן ראיתי שנהג מרן הגר"מ זצ"ל, שמיד אחר שכורכים ב' או ג' כריכות סביב היד, מניחים את השל ראש, וכו'
וגם אני הקטן ראיתי שמרן רבי משה נהג כך.
באמונתו כתב:ישראליק כתב:הגר"נ גרינבלאט ז"ל בספרו כריח שדה פרשת ואתחנן:יש נוהגין, וכן ראיתי שנהג מרן הגר"מ זצ"ל, שמיד אחר שכורכים ב' או ג' כריכות סביב היד, מניחים את השל ראש, וכו'
וגם אני הקטן ראיתי שמרן רבי משה נהג כך.
ישראליק כתב:הגר"נ גרינבלאט ז"ל בספרו כריח שדה פרשת ואתחנן:יש נוהגין, וכן ראיתי שנהג מרן הגר"מ זצ"ל, שמיד אחר שכורכים ב' או ג' כריכות סביב היד, מניחים את השל ראש, וכו'
מגופת חבית כתב:עיין היטב בהתמונה ותראה שיש כריכות גם על האצבע והוא כמש''כ למעלה
נא לשאול לר' יארמש לתמונה יותר בהיר
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 146 אורחים