מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

היחס לתשובות מרן הגרח"ק

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
בית הגנזים
הודעות: 349
הצטרף: ג' נובמבר 24, 2020 9:17 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי בית הגנזים » א' נובמבר 28, 2021 3:50 pm

ישא ברכה כתב:אני לא יודע מה חסידי גור חושבים בליבם.
אבל על דבר אחד אין ויכוח. הם מספיק אינטלגנטיים בשביל להבין איך לכתוב ומה לכתוב.
כזה חומר רדוד, יכול להיות רק ממתנגדי גור שבאים לנגח אותם.

משמע מדבריך שהנך מכיר מקרוב חסידי גור. אולי תיגש לכמה ותשאל מה דעתם על הנכתב...

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי מעט דבש » א' נובמבר 28, 2021 3:58 pm

בן מיכאל כתב:
איש_ספר כתב:
תוכן כתב:יש לציין, שהראשון שהוסיף אני מאמין, הוא האדמו"ר מביאלא שבסוף סידורו שהדפיס לפני לערך שלשים שנה בי"ג עיקרים, הוסיף שני אני מאמין. א', שכל דברי צדיקים אמת, או משהו בסגנון, וב' שכל הגילויים של הבעש"ט ושל האר"י אמת. והקונטרס הזה הוא פיתוח של שיטה זו.

אתה מתכוון לרה"צ בעל חלקת יהושע. כמדומני שהוא לא הדפיס את זה בסידור (אם בכלל הדפיס סידור) אלא חסידיו (למשפחת ויינר, חסידי האדמו"ר מביאלא לוגאנו) הם שהדפיסו את זה בסידור שלהם, והיה ע"כ פולמוס.

כמדומני שהיה על כך דיון ארוך בפורום, נחכה לרב מעט דבש שילנקק כדרכו.

viewtopic.php?p=40531#p40531

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=726822#p726822

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=727123#p727123

ובמאמר המצורף, עמ' נז (לא קראתי אותו, ואם יש בו בעיה, נא להודיעני)


בן מיכאל
הודעות: 2428
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי בן מיכאל » א' נובמבר 28, 2021 5:23 pm

ישר כח!

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 16053
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי איש_ספר » א' נובמבר 28, 2021 7:09 pm

כיון שהתפתח פה פולמוס זוטא על תפיסת החסידות והצדיק בחסד"ג, אעלה כאן מה שכתב לי באישי אחד המיוחד מחכמי הפורום הנמנה על קהילה קדושה זו.

בגור אין "משנה רעיונית" סדירה וברורה. החסידים הגדולים מצטיינים יותר ב"אינטלגנציה רגשית חסידית" מאשר בהגדרות שכליות.

עקרונית רוב החסידים הגדולים בכלל לא יסכימו לדון על המושג הזה שנקרא "רבי". הם יתמקדו בעיקר בתחושת הביטול שצריך להיות לחסיד מול רבו, ובכך שאין לנו השגה מה זה רבי. וכמו כן בציות וביטול הדעת וכו', דברים ששייכים יותר ל"אישיות" - לתודעה ולרגש, ולא לשכל המגדיר.

אחרי שזה אוחז כאן, כל חסיד רשאי לראות בכל מאמר בספר חסידי, או אפילו בכל מעשייה חסידית, בבואה לרבי הנוכחי, או לקשר שבינו לרבו, ואין מכלים. כי למאי נפקא מינה. הרי הוא מתעורר מזה, והרי הכל בהשגחה פרטית, ואם הוא מרגיש ככה וזה מעורר אותו ודאי שיש בזה משהו וכו'.

יתכן שהרבה תמיהות "מתנגדיות" יוסרו, כשיכירו את הנפשות הפועלות ופעולתן מבפנים.



עת רצון
הודעות: 23
הצטרף: א' נובמבר 29, 2020 2:23 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי עת רצון » א' נובמבר 28, 2021 9:05 pm

איש_ספר כתב:כיון שהתפתח פה פולמוס זוטא על תפיסת החסידות והצדיק בחסד"ג, אעלה כאן מה שכתב לי באישי אחד המיוחד מחכמי הפורום הנמנה על קהילה קדושה זו.

בגור אין "משנה רעיונית" סדירה וברורה. החסידים הגדולים מצטיינים יותר ב"אינטלגנציה רגשית חסידית" מאשר בהגדרות שכליות.

עקרונית רוב החסידים הגדולים בכלל לא יסכימו לדון על המושג הזה שנקרא "רבי". הם יתמקדו בעיקר בתחושת הביטול שצריך להיות לחסיד מול רבו, ובכך שאין לנו השגה מה זה רבי. וכמו כן בציות וביטול הדעת וכו', דברים ששייכים יותר ל"אישיות" - לתודעה ולרגש, ולא לשכל המגדיר.

אחרי שזה אוחז כאן, כל חסיד רשאי לראות בכל מאמר בספר חסידי, או אפילו בכל מעשייה חסידית, בבואה לרבי הנוכחי, או לקשר שבינו לרבו, ואין מכלים. כי למאי נפקא מינה. הרי הוא מתעורר מזה, והרי הכל בהשגחה פרטית, ואם הוא מרגיש ככה וזה מעורר אותו ודאי שיש בזה משהו וכו'.

יתכן שהרבה תמיהות "מתנגדיות" יוסרו, כשיכירו את הנפשות הפועלות ופעולתן מבפנים.




ראשית דבריו אולי נכונים. אבל סוף דבריו הם בגדר אוילות, ואין עומד במבחן של בר דעת.

עקביה
הודעות: 5713
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי עקביה » א' נובמבר 28, 2021 9:09 pm

ישא ברכה כתב:כזה חומר רדוד, יכול להיות רק ממתנגדי גור שבאים לנגח אותם.

אני לא רואה כאן רדידות. זהו בניין בנוי לתלפיות. טמטום צרוף לדעתי, אבל לא רדוד.
גם לא נ"ל שזו פרודיה ולא משהו שנכתב ע"מ לנגח.
התחושה שלי היא שהדברים משקפים נאמנה את דעת הכותב, או, אם הוא סתם תעמולן, את דעת צאן מרעיתו.

העליתי את הקובץ הזה כסייעתא לאמונתו של אחד הכותבים כאן ברח"ק, שכן נ"ל שהם מתאימים לו ככפפה ליד.

תא חזי
הודעות: 932
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי תא חזי » א' נובמבר 28, 2021 9:16 pm

באמונתו כתב:
בלקוטי מוהר"ן - תנינא נב:
מַה שֶּׁקָּשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַצַּדִּיקִים, זֶהוּ מֻכְרָח לִהְיוֹת, כִּי הַצַּדִּיקִים מִתְדַּמִּים לְיוֹצְרָם, כַּמּוּבָא, וּכְמוֹ שֶׁקָּשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, כְּמוֹ כֵן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיֶה קָשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַצַּדִּיק, כִּי הוּא מִתְדַּמֶּה אֵלָיו יִתְבָּרַך, וּבְעִנְיָן הַקֻּשְׁיוֹת שֶׁקָּשֶׁה עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, מַרְגְּלָא בְּפֻמֵּהּ לוֹמַר אַדְּרַבָּא, כָּך רָאוּי לִהְיוֹת דַּיְקָא, שֶׁיִּהְיוּ קֻשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, וְכָך נָאֶה וְיָפֶה לוֹ יִתְבָּרַך, לְפִי גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ, כִּי מֵעצֶם גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ, שֶׁהוּא מְרוֹמָם מְאֹד מִדַּעְתֵּנוּ, עַל כֵּן בְּוַדַּאי אִי אֶפְשָׁר שֶׁנָּבִין וְנַשִּׂיג בְּשִׂכְלֵנוּ הַנְהָגָתוֹ יִתְבָּרַך, וְעַל כֵּן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיוּ עָלָיו יִתְבָּרַך קֻשְׁיוֹת, כִּי כָּך נָאֶה וְיָפֶה לְהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַך, שֶׁיִּהְיֶה מְרוֹמָם וְנִשָּׂא מִדַּעְתֵּנוּ, שֶׁעַל יְדֵי זֶה קָשֶׁה הַקֻּשְׁיוֹת כַּנַּ"ל, וְאִם הָיָה הַנְהָגָתוֹ כְּפִי חִיּוּב דַּעְתֵּנוּ אִם כֵּן הָיָה, חַס וְשָׁלוֹם, דַּעְתּוֹ כְּדַעְתֵּנוּ.


נא ונא, בלשון בקשה (ובפרט לאור האשׂכול הידוע דשותומצעוע"ז) -
מוטב יהיה אם תניחו להגה"ק מוהר"ן זצ"ל לנפשו,
ואל נא תנסו לנכס את דבריו בעניין צדיקים וחכמים כאשר זה מתאים לתועלת כל שהיא
(ובפרט כשמדובר בתלמידי חכמים שאין להם, לדרכם, לשיטתם, ולבית מדרשם, ולו בדל-בדלו של קשר עם מוהר"ן ודרכו. וכ"ש וק"ו כאשר מדובר בחסידויות שבזו למוהר"ן ולדרכו עד לאחרונה, ופתאום גילו אותו כשזה התאים לצורכי XYZ).

דברי הרב מוהר"ן זצוק"ל הם כמקשה אחת (ככלל, ובפרט מן הפרט בעניין הצדיק, אשר משנתו ארוכ'ה בכל ושמורה, אם כי אכן מקש'ה אחת היא בלא ספק, וכמבואר באורך באשכול הנ"ל),
והעושים בהם כבתוך שלהם ומשתמשים בהם כציצים ופרחים וכ"ווארטים" חסידים לצדק ולהצדיק את מעשיהם
(הטובים, ואיני חולק על גדולתו וסמכותו של הגרח"ק במאום, שלא תבינוני לא נכון),
לא טוב המה עושים, ודי בהערה זו - לכל קהילה וקהל העושים שימוש פתאומי ו"שקוף" שכזה בדבריו על מושג ה"צדיק" לצרכיהם הם (ודבר שפתיים אך למחסור מי התחיל בשימוש כזה, ואזל"ג). ישנם מקורות אחרים למכביר, ונכוחים לא פחות.
נערך לאחרונה על ידי תא חזי ב א' נובמבר 28, 2021 9:29 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

חרסון
הודעות: 1211
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי חרסון » א' נובמבר 28, 2021 9:21 pm

איש_ספר כתב:כיון שהתפתח פה פולמוס זוטא על תפיסת החסידות והצדיק בחסד"ג, אעלה כאן מה שכתב לי באישי אחד המיוחד מחכמי הפורום הנמנה על קהילה קדושה זו.

בגור אין "משנה רעיונית" סדירה וברורה. החסידים הגדולים מצטיינים יותר ב"אינטלגנציה רגשית חסידית" מאשר בהגדרות שכליות.

עקרונית רוב החסידים הגדולים בכלל לא יסכימו לדון על המושג הזה שנקרא "רבי". הם יתמקדו בעיקר בתחושת הביטול שצריך להיות לחסיד מול רבו, ובכך שאין לנו השגה מה זה רבי. וכמו כן בציות וביטול הדעת וכו', דברים ששייכים יותר ל"אישיות" - לתודעה ולרגש, ולא לשכל המגדיר.

אחרי שזה אוחז כאן, כל חסיד רשאי לראות בכל מאמר בספר חסידי, או אפילו בכל מעשייה חסידית, בבואה לרבי הנוכחי, או לקשר שבינו לרבו, ואין מכלים. כי למאי נפקא מינה. הרי הוא מתעורר מזה, והרי הכל בהשגחה פרטית, ואם הוא מרגיש ככה וזה מעורר אותו ודאי שיש בזה משהו וכו'.

יתכן שהרבה תמיהות "מתנגדיות" יוסרו, כשיכירו את הנפשות הפועלות ופעולתן מבפנים.




יפה!

כדאי בכל זאת להעיר לתופעה מצויה בלא מעט קהילות קדושות (ושייכת גם לדיון המרכזי כאן), שמה שאצל הראשונים היה בגדר "אינטליגנציה רגשית" ו"הנחה נפשית" וגם "להט אמונה", נעשה אצל האחרונים, בעל כרחם - באשר חסרו כל אלה, ל"שיטה קדושה", נחושה ומבוססת וכביכול-אנליטית. ובעוד שלעולם הנפש והרגש יש רכות, ועדינות, וגמישות מסויימת, וגם חן ונועם, הרי שהשכל הוא 'נוקשה', יבש וחד, טוטלי ודורסני לעיתים ובעיקר נטול חינניות. ודו"ק היטב, כי זה הסבר לכמה וכמה תופעות וגלגוליים.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 16053
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי איש_ספר » א' נובמבר 28, 2021 10:09 pm

חרסון כתב:
איש_ספר כתב:כיון שהתפתח פה פולמוס זוטא על תפיסת החסידות והצדיק בחסד"ג, אעלה כאן מה שכתב לי באישי אחד המיוחד מחכמי הפורום הנמנה על קהילה קדושה זו.

בגור אין "משנה רעיונית" סדירה וברורה. החסידים הגדולים מצטיינים יותר ב"אינטלגנציה רגשית חסידית" מאשר בהגדרות שכליות.

עקרונית רוב החסידים הגדולים בכלל לא יסכימו לדון על המושג הזה שנקרא "רבי". הם יתמקדו בעיקר בתחושת הביטול שצריך להיות לחסיד מול רבו, ובכך שאין לנו השגה מה זה רבי. וכמו כן בציות וביטול הדעת וכו', דברים ששייכים יותר ל"אישיות" - לתודעה ולרגש, ולא לשכל המגדיר.

אחרי שזה אוחז כאן, כל חסיד רשאי לראות בכל מאמר בספר חסידי, או אפילו בכל מעשייה חסידית, בבואה לרבי הנוכחי, או לקשר שבינו לרבו, ואין מכלים. כי למאי נפקא מינה. הרי הוא מתעורר מזה, והרי הכל בהשגחה פרטית, ואם הוא מרגיש ככה וזה מעורר אותו ודאי שיש בזה משהו וכו'.

יתכן שהרבה תמיהות "מתנגדיות" יוסרו, כשיכירו את הנפשות הפועלות ופעולתן מבפנים.




יפה!

כדאי בכל זאת להעיר לתופעה מצויה בלא מעט קהילות קדושות (ושייכת גם לדיון המרכזי כאן), שמה שאצל הראשונים היה בגדר "אינטליגנציה רגשית" ו"הנחה נפשית" וגם "להט אמונה", נעשה אצל האחרונים, בעל כרחם - באשר חסרו כל אלה, ל"שיטה קדושה", נחושה ומבוססת וכביכול-אנליטית. ובעוד שלעולם הנפש והרגש יש רכות, ועדינות, וגמישות מסויימת, וגם חן ונועם, הרי שהשכל הוא 'נוקשה', יבש וחד, טוטלי ודורסני לעיתים ובעיקר נטול חינניות. ודו"ק היטב, כי זה הסבר לכמה וכמה תופעות וגלגוליים.
בהמשך לכך: חלק מתהליך הפיכת תנועת הרגש לשיטה קבועה ועומדת הוא העלאת הדברים על הכתב...

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי דרומי » א' נובמבר 28, 2021 10:25 pm

גם אני סברתי כך זמן רב, וכאבתי לפעמים על כך שמעלים דברים עדינים ורגישים עלי כתב, עד שגיליתי שבימינו המצב השתנה (לנוכח קלות המקלדת) ואצל הרבה אנשים העלאת דבר על כתב היא כאילו לחשום מפה לאוזן...

דורשי יחודך
הודעות: 1565
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי דורשי יחודך » א' נובמבר 28, 2021 10:35 pm

האם יש צד שבהעלאת הדברים בסגנון פייטני, רגשי ושיריי (דוגמת קו"א חזו"א), איננו מגרע?

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי דרומי » א' נובמבר 28, 2021 11:05 pm

נכפל בטעות
נערך לאחרונה על ידי דרומי ב א' נובמבר 28, 2021 11:06 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי דרומי » א' נובמבר 28, 2021 11:05 pm

את הדוגמא אני לא מכיר, אבל לעצם הענין נראה לי שזה עוד יותר גרוע...

כמובן שלאו דוקא שאני צודק.

הכתב והמכתב
הודעות: 383
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 1:15 am

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי הכתב והמכתב » א' נובמבר 28, 2021 11:07 pm

איש_ספר כתב:
חרסון כתב:
איש_ספר כתב:כיון שהתפתח פה פולמוס זוטא על תפיסת החסידות והצדיק בחסד"ג, אעלה כאן מה שכתב לי באישי אחד המיוחד מחכמי הפורום הנמנה על קהילה קדושה זו.

בגור אין "משנה רעיונית" סדירה וברורה. החסידים הגדולים מצטיינים יותר ב"אינטלגנציה רגשית חסידית" מאשר בהגדרות שכליות.

עקרונית רוב החסידים הגדולים בכלל לא יסכימו לדון על המושג הזה שנקרא "רבי". הם יתמקדו בעיקר בתחושת הביטול שצריך להיות לחסיד מול רבו, ובכך שאין לנו השגה מה זה רבי. וכמו כן בציות וביטול הדעת וכו', דברים ששייכים יותר ל"אישיות" - לתודעה ולרגש, ולא לשכל המגדיר.

אחרי שזה אוחז כאן, כל חסיד רשאי לראות בכל מאמר בספר חסידי, או אפילו בכל מעשייה חסידית, בבואה לרבי הנוכחי, או לקשר שבינו לרבו, ואין מכלים. כי למאי נפקא מינה. הרי הוא מתעורר מזה, והרי הכל בהשגחה פרטית, ואם הוא מרגיש ככה וזה מעורר אותו ודאי שיש בזה משהו וכו'.

יתכן שהרבה תמיהות "מתנגדיות" יוסרו, כשיכירו את הנפשות הפועלות ופעולתן מבפנים.




יפה!

כדאי בכל זאת להעיר לתופעה מצויה בלא מעט קהילות קדושות (ושייכת גם לדיון המרכזי כאן), שמה שאצל הראשונים היה בגדר "אינטליגנציה רגשית" ו"הנחה נפשית" וגם "להט אמונה", נעשה אצל האחרונים, בעל כרחם - באשר חסרו כל אלה, ל"שיטה קדושה", נחושה ומבוססת וכביכול-אנליטית. ובעוד שלעולם הנפש והרגש יש רכות, ועדינות, וגמישות מסויימת, וגם חן ונועם, הרי שהשכל הוא 'נוקשה', יבש וחד, טוטלי ודורסני לעיתים ובעיקר נטול חינניות. ודו"ק היטב, כי זה הסבר לכמה וכמה תופעות וגלגוליים.
בהמשך לכך: חלק מתהליך הפיכת תנועת הרגש לשיטה קבועה ועומדת הוא העלאת הדברים על הכתב...

וגם לאידיאולגיה מחייבת את כולם, ומי שלא מתיישר חייב מיתה

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 16053
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי איש_ספר » א' נובמבר 28, 2021 11:30 pm

אז אולי ניתן לסכם לגבי נושא האשכול על התשובות המדוברות, לכה"פ: לא ניתנו להכתב.

בעבר היה כאן בתחילת דרכו של הפורום כותב מצוין הנמנה על חסד"ג שתיאר באופן אירוני מהו "מנהג גור", ויש להסמיך לאשכול זה.

דוגמא שאינה אלא בדיחה להפיכת המית לב למילה קבועה, כבר הזכרתי בפורום על צדיק אחד שבסערת ליבו היה מתפלל: מהר מהר והבא עלינו וכו', ועוד כיו"ב, והדפיסו בתוך סידור וקראו לו נוסח פלוני.

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי מעט דבש » א' נובמבר 28, 2021 11:53 pm

איש_ספר כתב:בעבר היה כאן בתחילת דרכו של הפורום כותב מצוין הנמנה על חסד"ג שתיאר באופן אירוני מהו "מנהג גור", ויש להסמיך לאשכול זה.

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=369519#p369519

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי מעט דבש » ב' נובמבר 29, 2021 12:02 am

איש_ספר כתב:דוגמא שאינה אלא בדיחה להפיכת המית לב למילה קבועה, כבר הזכרתי בפורום על צדיק אחד שבסערת ליבו היה מתפלל: מהר מהר והבא עלינו וכו', ועוד כיו"ב, והדפיסו בתוך סידור וקראו לו נוסח פלוני.

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=17035#p17035

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי איש גלילי » ב' נובמבר 29, 2021 3:53 am

איש_ספר כתב:דוגמא שאינה אלא בדיחה להפיכת המית לב למילה קבועה, כבר הזכרתי בפורום על צדיק אחד שבסערת ליבו היה מתפלל: מהר מהר והבא עלינו וכו', ועוד כיו"ב, והדפיסו בתוך סידור וקראו לו נוסח פלוני.

יש כאן טעות קטנה בעובדות.
כפל תיבת "מהר" בברכת אהבה רבה נעשה מתוך הבנה (אולי שגויה) בדברי מהרח"ו. וזאת הסיבה שבאותו סידור ואותו נוסח לא הדפיסו "הן הם הן הם, הן הם הן הם" ולא "ואל תטשנו ואל תטשנו, ואל תטשנו ואל תטשנו, ואל תטשנו", וכהנה רבים.
אבל זה לא נוגע לעצם הדברים הנכונים.

עתניאל בן קנז
הודעות: 2269
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ב' נובמבר 29, 2021 3:30 pm

ישא ברכה כתב:אני לא יודע מה חסידי גור חושבים בליבם.
אבל על דבר אחד אין ויכוח. הם מספיק אינטלגנטיים בשביל להבין איך לכתוב ומה לכתוב.
כזה חומר רדוד, יכול להיות רק ממתנגדי גור שבאים לנגח אותם.

כבודו חוטא בהכללה.
בשעת הלהבה הגדולה, כל טיפש משוכנע שהוא זה שיועיל לטובת המערכה הגדולה, כאשר יעלה את הגיגיו (כפי שחונך ושמע מפי משפיעיו, ודי בזה).
אכן אין זה בא ללמד על האינטלגנציה של חס"ג, אלא רק של הכותב, ושל 'משפיעיו'.

בית הגנזים
הודעות: 349
הצטרף: ג' נובמבר 24, 2020 9:17 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי בית הגנזים » ה' דצמבר 02, 2021 11:07 pm

ישא ברכה כתב:
בן מיכאל כתב:
עקביה כתב:קיבלתי מחבר.
הוא טען שזה מגיע מ'גור', אם כי לא היה בטוח בכך (את שם הקובץ אני נתתי).

אכן מגור.

אני לא אוהב את גור, אבל אני בטוח שאם זה קשור לגור, אז זה הגיע מגור השני.
ודי למבין.

כעת נתפרסם ברבים כחלק מ"סדר הדלקת נר חנוכה - אור זרוע לצדיק" בעמ' 13 עם שם המחבר

אני מאמין.PNG
אני מאמין.PNG (11.46 KiB) נצפה 4292 פעמים

מאמין.PNG
מאמין.PNG (961.77 KiB) נצפה 4292 פעמים

אני מאמין.pdf
(112.6 KiB) הורד 165 פעמים

ונתנו ידידים
הודעות: 1324
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ו' דצמבר 03, 2021 12:57 pm

בית הגנזים כתב:
ישא ברכה כתב:
בן מיכאל כתב:
עקביה כתב:קיבלתי מחבר.
הוא טען שזה מגיע מ'גור', אם כי לא היה בטוח בכך (את שם הקובץ אני נתתי).

אכן מגור.

אני לא אוהב את גור, אבל אני בטוח שאם זה קשור לגור, אז זה הגיע מגור השני.
ודי למבין.

כעת נתפרסם ברבים כחלק מ"סדר הדלקת נר חנוכה - אור זרוע לצדיק" בעמ' 13 עם שם המחבר

אני מאמין.PNG

מאמין.PNG

אני מאמין.pdf

איני יודע מי זה המחבר אמנם אם זה משהו רשמי של גור אז הגענו למצב עגום מאד ואחריתו מי ישירנו.
ואיני כותב זה כמתנגד אלא כחסיד המאמין ברוב ככל הדברים הנאמרים שם, אבל זה צריך להיות מושגי ורעיוני וח"ו לא רשמי כמו שכתבו כאן כמה.

בית הגנזים
הודעות: 349
הצטרף: ג' נובמבר 24, 2020 9:17 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי בית הגנזים » ו' דצמבר 03, 2021 1:21 pm

ונתנו ידידים כתב:איני יודע מי זה המחבר

הרב שפרונביץ הוא יו"ר האגודה למען טוהר מחנינו, לשעבר משגיח בישיבה לצעירים דחסידי גור בירושלים

חיים שאול
הודעות: 1150
הצטרף: ג' אוגוסט 13, 2019 8:39 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי חיים שאול » ו' דצמבר 03, 2021 1:55 pm

בענין סופר סת"ם שאין לו גנרטור מרן הגרח"ק שליט"א אינו יחיד
שמעתי מסופר מבוגר שכתב למרן הגר"ח גריינימן זללה"ה ולמשפחתו ס"ת ומזוזות שלפני הפעם הראשונה בא הבן הג"ר יוסף שליט"א לשאול אם הוא "שומר שבת" (הוא הכיר את הנפשות הפועלות והבין מיד למה הכוונה ולו נפגע...), (אותו סופר השיב שיש לו גנרטור והוא לא מטלטל אבל על מים של שבת אינו מקפיד, ומרן הגר"ח ז"ל הסכים שיכתוב לו)
אמנם הוא לא פסל לגמרי אבל הוא נמנע מכה"ג

גביר
הודעות: 3066
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי גביר » ו' דצמבר 03, 2021 2:55 pm

בית הגנזים כתב:
ונתנו ידידים כתב:איני יודע מי זה המחבר

הרב שפרונביץ הוא יו"ר האגודה למען טוהר מחנינו, לשעבר משגיח בישיבה לצעירים דחסידי גור בירושלים

האם זה הרב ספרנוביץ שהיה בישיבת גור ששכנה בזמנו במתחם ישיבת איתרי ?

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ו' דצמבר 03, 2021 3:34 pm

חיים שאול כתב:בענין סופר סת"ם שאין לו גנרטור מרן הגרח"ק שליט"א אינו יחיד
שמעתי מסופר מבוגר שכתב למרן הגר"ח גריינימן זללה"ה ולמשפחתו ס"ת ומזוזות שלפני הפעם הראשונה בא הבן הג"ר יוסף שליט"א לשאול אם הוא "שומר שבת" (הוא הכיר את הנפשות הפועלות והבין מיד למה הכוונה ולו נפגע...), (אותו סופר השיב שיש לו גנרטור והוא לא מטלטל אבל על מים של שבת אינו מקפיד, ומרן הגר"ח ז"ל הסכים שיכתוב לו)
אמנם הוא לא פסל לגמרי אבל הוא נמנע מכה"ג

לא דמי כלל,
פשוט שהגרח"ג לא היה מורה לפסול, ובודאי לא כהוראה לרבים,
ונקטיה להידור וסלסול.

בית הגנזים
הודעות: 349
הצטרף: ג' נובמבר 24, 2020 9:17 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי בית הגנזים » ש' דצמבר 04, 2021 10:10 pm

גביר כתב:האם זה הרב ספרנוביץ שהיה בישיבת גור ששכנה בזמנו במתחם ישיבת איתרי ?

זה הרב
שפרנוביץ.jpg
שפרנוביץ.jpg (22.85 KiB) נצפה 4068 פעמים

שומר
הודעות: 1195
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 9:23 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי שומר » ה' דצמבר 09, 2021 12:31 am

יצא הספר שמענו גם ראינו מדהים לראות את היחס של מרן לאלפי שאלות של תלמידיו והסבלנות לקרוא ולהשיב . ר פרידה של הדור . 25 שח בבלוי

שר התורה ונזר הענוה. מדהים
קבצים מצורפים
16390026517053495509782055360306.jpg
16390026517053495509782055360306.jpg (1.67 MiB) נצפה 3859 פעמים

באמונתו
הודעות: 3411
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 6:52 pm

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

הודעהעל ידי באמונתו » ה' דצמבר 23, 2021 5:02 pm

באמונתו כתב:הגדלות והשלֵמות של מרן, הרי כשמש בצהריים, א"צ עדות והוכחות. כל הקושיות כאן - הלא מצחיקות.

אך ידועים ומוכרים לי, שלושה סוגי אנשים (מתחלקים דרך כלל לחוגים ידועים), אשר יש להם בעיה בעניין הזה, המעיקה להם, וטעמיה דמר - לאו כי טעמיה דמר... מסתבר שרוב ככל בעלי הקושיות, שייכים לאחד מאלו:

יש, בעקבות תמיכתו בספר אחד מפורסם בעניין הגר"א ז"ל.

אחרים, מפני עמדתו הנודעת, אשר במחלוקת חרדית אחרת.

שלישי, אנשים אשר כל עצם מושג של אמונת חכמים, דהיינו "ביטול הדעת" מפניהם, נוגד דרכם והילך רוחם.
מדובר דרך רוב, במושפעים מהתפיסה הכללית, ר"ל שמחוץ לציבור שלנו, והכול עומד לדעתם דווקא על: "הבנתי" או "לא הבנתי".
כל עיקר רעיון ההערצה לצדיק, כשעיקר כוונתי היא לכניעה וכפיפות קומה לקבל דברי הצדיק, החלטותיו, פסיקותיו ועצותיו "על ימין שהוא שמאל", היפך כל גישתם וגידולם ואופן חינוכם, בו העיקר זה "השכל שלי מסכים" א"ל.
לזרא לרוחם, ולקוץ הוא בעיניהם, חשכות ובערות ופרימיטיביות, מצב בו האדם מעביר בינתו ודעתו, במקום "דעת תורה", הנשמעת מפי שר תורה הקדוש שליט"א.

מו"ר הגה"ח? רבי אריה פינקל זצ"ל
קבצים מצורפים
image (14).png
image (14).png (179.7 KiB) נצפה 3579 פעמים


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 216 אורחים