באמונתו כתב:בלקוטי מוהר"ן - תנינא נב:
מַה שֶּׁקָּשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַצַּדִּיקִים, זֶהוּ מֻכְרָח לִהְיוֹת, כִּי הַצַּדִּיקִים מִתְדַּמִּים לְיוֹצְרָם, כַּמּוּבָא, וּכְמוֹ שֶׁקָּשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, כְּמוֹ כֵן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיֶה קָשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַצַּדִּיק, כִּי הוּא מִתְדַּמֶּה אֵלָיו יִתְבָּרַך, וּבְעִנְיָן הַקֻּשְׁיוֹת שֶׁקָּשֶׁה עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, מַרְגְּלָא בְּפֻמֵּהּ לוֹמַר אַדְּרַבָּא, כָּך רָאוּי לִהְיוֹת דַּיְקָא, שֶׁיִּהְיוּ קֻשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, וְכָך נָאֶה וְיָפֶה לוֹ יִתְבָּרַך, לְפִי גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ, כִּי מֵעצֶם גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ, שֶׁהוּא מְרוֹמָם מְאֹד מִדַּעְתֵּנוּ, עַל כֵּן בְּוַדַּאי אִי אֶפְשָׁר שֶׁנָּבִין וְנַשִּׂיג בְּשִׂכְלֵנוּ הַנְהָגָתוֹ יִתְבָּרַך, וְעַל כֵּן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיוּ עָלָיו יִתְבָּרַך קֻשְׁיוֹת, כִּי כָּך נָאֶה וְיָפֶה לְהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַך, שֶׁיִּהְיֶה מְרוֹמָם וְנִשָּׂא מִדַּעְתֵּנוּ, שֶׁעַל יְדֵי זֶה קָשֶׁה הַקֻּשְׁיוֹת כַּנַּ"ל, וְאִם הָיָה הַנְהָגָתוֹ כְּפִי חִיּוּב דַּעְתֵּנוּ אִם כֵּן הָיָה, חַס וְשָׁלוֹם, דַּעְתּוֹ כְּדַעְתֵּנוּ.
נא ונא, בלשון בקשה (ובפרט לאור האשׂכול הידוע דשותומצעוע"ז) -
מוטב יהיה אם תניחו להגה"ק מוהר"ן זצ"ל לנפשו,
ואל נא תנסו לנכס את דבריו בעניין צדיקים וחכמים כאשר זה מתאים לתועלת כל שהיא
(ובפרט כשמדובר בתלמידי חכמים שאין להם, לדרכם, לשיטתם, ולבית מדרשם, ולו בדל-בדלו של קשר עם מוהר"ן ודרכו. וכ"ש וק"ו כאשר מדובר בחסידויות שבזו למוהר"ן ולדרכו עד לאחרונה, ופתאום גילו אותו כשזה התאים לצורכי XYZ).
דברי הרב מוהר"ן זצוק"ל הם כמקשה אחת (ככלל, ובפרט מן הפרט בעניין הצדיק, אשר משנתו ארוכ'ה בכל ושמורה, אם כי אכן מקש'ה אחת היא בלא ספק, וכמבואר באורך באשכול הנ"ל),
והעושים בהם כבתוך שלהם ומשתמשים בהם כציצים ופרחים וכ"ווארטים" חסידים לצדק ולהצדיק את מעשיהם
(הטובים, ואיני חולק על גדולתו וסמכותו של הגרח"ק במאום, שלא תבינוני לא נכון),
לא טוב המה עושים, ודי בהערה זו - לכל קהילה וקהל העושים שימוש פתאומי ו"שקוף" שכזה בדבריו על מושג ה"צדיק" לצרכיהם הם
(ודבר שפתיים אך למחסור מי התחיל בשימוש כזה, ואזל"ג). ישנם מקורות אחרים למכביר, ונכוחים לא פחות.